2017-01-31, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Kan någon som är insatt inom träning/kost förklara varför i helvete det skulle vara nödvändigt att trycka i sig allt det här när kroppen knappast omvandlar ens hälften av allt till energi / muskler?
Jag menar detta enorma kaloriöverskott måste ju bara leda till ökad fettmassa, varför skulle det vara gynnsamt för någon som redan ligger på +120kg (nej, jag har inte kollat vad han vägde, men ni fattar poängen!)

Maximera resultat. Vikten är sekundär till ändamålet.
Citera
2017-01-31, 23:42
Medlem
Internhumors avatar
Är inte kroppsvikten avgörande för vilken klass man får tävla i? 125+ klassen.

Johnny försökte sig väl på att ta världsrekord i bänkpress. Världsmästare och europamätare i bänkpress blev han år 2008.
Senast redigerad av Internhumor 2017-01-31 kl. 23:44.
Citera
2017-01-31, 23:42
Medlem
Citat:
Kan någon som är insatt inom träning/kost förklara varför i helvete det skulle vara nödvändigt att trycka i sig allt det här när kroppen knappast omvandlar ens hälften av allt till energi / muskler?
Jag menar detta enorma kaloriöverskott måste ju bara leda till ökad fettmassa, varför skulle det vara gynnsamt för någon som redan ligger på +120kg (nej, jag har inte kollat vad han vägde, men ni fattar poängen!)

Fett är bra när det kommer till styrkelyftning. Fett = energi.

Du får också tänka på att han var kraftigt dopat och behövde äta så pass mycket för att kunna fortsätta utvecklas.

Du får också tänka på att han tränade hårt så han bränner en hel del med energi med.

Har man bara ett mål att bli stark så är det bara äta, äta och äta.

Detta är tragisk men han visste vad han riskerade men han valde sin hobby framför ett långt liv. Respekt till dig och vila ifred min vän.
Citera
2017-01-31, 23:45
Medlem
Dofternas avatar
Kan man inte ändra den här rubriken? Skrattade så det flög te ur näsan och det känns inte rätt.

Synd att en sån frisk och hurtig snubbe ska behöva dö. Rip Jonny Boy.
Citera
2017-01-31, 23:50
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veriwen
Det var inte allt han åt till frukost, utan detta:

Äta-träna-pissa-skita och sova, låter som ett kanonliv.
Citera
2017-02-01, 00:15
Medlem
Citat:

Bara att bära runt på alla muskler kräver en hel del energi. Som någon annan skrev - vikten är sekundär i sammanhanget.

Finns många exempel på grabbar som tävlar i tungviktsklasser i olika (styrke)sporter som äter OTROLIGT mycket.

Vet inte hur trovärdig källan till detta är, men helt åt helvete tror jag inte det är. http://www.vocativ.com/226436/the-wo...s-than-you-do/
Citera
2017-02-01, 00:16
Bannlyst
Någonting säger mig att det inte var frallorna utan pillren som gjorde det.
Citera
2017-02-01, 00:19
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Och jävligt fet https://i.ytimg.com/vi/MN0lpVulAgs/maxresdefault.jpg
Tråkigt hur som helst.

Snubben såg ut som en vandrande hjärtinfarkt.

Ändå tragiskt att dö så ung!
Citera
2017-02-01, 00:26
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHelmersson
Förstår inte hur det kunde ta så många inlägg innan nån pekar ut det uppenbara. Klart fetman och livsstilen gjorde sitt, säkert. Men man blir inte världsmästare i tyngdlyft på ägg och frallor.
Citera
2017-02-01, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Förstår inte hur det kunde ta så många inlägg innan nån pekar ut det uppenbara. Klart fetman och livsstilen gjorde sitt, säkert. Men man blir inte världsmästare i tyngdlyft på ägg och frallor.

Du kanske är blind men kolla svar nmr:2 i tråden.
Citera
2017-02-01, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hiha
Beklagligt, men tvivlar på om det bara va maten som var boven i dramat här.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaliber007
Fett är bra när det kommer till styrkelyftning. Fett = energi.

Du får också tänka på att han var kraftigt dopat och behövde äta så pass mycket för att kunna fortsätta utvecklas.

Du får också tänka på att han tränade hårt så han bränner en hel del med energi med.

Har man bara ett mål att bli stark så är det bara äta, äta och äta.

Detta är tragisk men han visste vad han riskerade men han valde sin hobby framför ett långt liv. Respekt till dig och vila ifred min vän.

Citat:
Ursprungligen postat av ErikHelmersson

Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe

Oj, vad säkra ni verkar. Hur? Jag är inte lika säker.

IPF har väldigt många dopingtester och det är en signifikant skillnad på resultaten i IPF i jämförelse med diverse amerikanska organisationer. Kirill Sarychev har gjort 335 kg raw, vilket är betydligt starkare än Johnnys 346 kg med utrustning. Även knäböj, men framförallt marklyft, är Johnny betydligt svagare i än eliten i de otestade förbunden.

Beror detta på sämre träning och för lite protein? Nä ... Jag tror att skillnaden beror primärt på ... ja, ni vet vad.
Citera
2017-02-01, 01:04
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Fattar ju vem som helst att man inte kan äta 20 frallor och 12 ägg till frukost.

Darwin Awards.

Varför fattar man det? Ingen aning om människan är och låter ärligt talat lite skumt, skulle om något varit tvärtom. 20 ägg och 12 frallor. Vissa kroppsbyggare äter dock kopiösa mängder mat..

Och en del gottigottgott på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in