Citat:
Ursprungligen postat av rashban
Hur definierar man profil? Någon som är "känd" här? I så fall måste väl nästan Roger Persson vara den störste profilen, ingen kan väl ha undgått honom. Om det handlar om läsvärda inlägg så tycker jag att evolute ligger bra till.
Finns ju flera nivåer av användare:
Pålästa debattörer: Evolute som du nämnde är en sådan, Pellefant är en annan. En användare som besitter stora kunskaper och/eller erfarenhet inom ett eller flera områden och därmed birdar enormt till forumet.
Gråzonen: Blir ett ganska brett spectra, handlar om användare som är kunniga inom ett eller flera områden men som ändå gillar att tramsa i Loungen eller i andra trådar när chans ges.
De som läser frågar och lär sig: Finns ganska gott om användare som inte har någon spetskompetens som de bidrar med, eller så väljer de att inte göra det. Detta är användare som mest läser men då och då startar trådar för att ta reda på saker de inte redan hittar på forumet.
Tramsare, posthoror och på senare tid även attentionwhores: Behöver nog ingen vidare introduktion.
Personligheterna: De som man kan råka på en gång och sen aldrig glömma, Gavne är en sådan. Blir ihågkomna men inte alltid uppskattade.
Finns säkert ytterligare kategorier om man låter bli att generalisera så mycket som jag valde att göra och ännu fler kombinationer.
Tror att de största profilerna finns i gråzonen och har hög postcount och bland personligheterna, själv uppskattar jag nog mest de som är pålästa debattörer, de borde få mest respekt här på forumet. Men eftersom de ofta inte syns så mycket utanför "sina" forumsdelar så får de inte den respekt de förtjänar.
Sen tror jag man uppskattar olika användare beroende på vad man är på humör, ibland kan en tramsare vara kul om man själv är på det humöret. Eftersöker man en informativ tråd så är de inte lika kul med tramsare utan då vill man hellre läsa inlägg av någon som vet vad h*n snackar om.
Det finns nog lika många definitioner på forumsprofiler som det finns användare som försöker sig på att definiera det är jag rädd.