2017-01-31, 21:21
Medlem
Bajsfacistens avatar
De folkbildande upplysande journalisterna på UNT & SVT visar såklart inte lappen i fråga så en läsare inte ska kunna fatta sin egen uppfattning.
Citera
2017-01-31, 21:28
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Frågan om huruvida folkmord er ett adekvat begrepp är inte mitt poäng. Om upphovsmännen önskade att informera allmänheten om en (vänster)politiserad och okristlig kyrka så borde de ha anpassat språket till den stora majoritet som inte läser Fria Tider och Avpixlat...
Att vara rakt på sak och låta folk ta det som de vill är också ett sätt. Att gå rakt på kärnan av problemet; vår överlevnad. Det är inte lätt att säga vilket förfarande som är effektivast.
Citera
2017-01-31, 21:38
Medlem
Varulvs avatar
Men är det inte förtal av ärkebiskopen då? Jag skulle inte vara så himla säker med tanke på att den ursprungliga lappen faktiskt har en bild på henne intill den förklarande texten.

Det kanske inte är förtal, men jag skulle inte sätta mina tår på det med tanke på bilden bland annat.
Citera
2017-01-31, 21:38
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
T ex skulle Jesus, om han steg ner på jorden idag, troligen bespottas av Ejakulén och kallas för populistisk uppviglare samt korsfästas i en krönika av Wolodarski.

Men det är klart, vi har ju fått en ny religion att tillbe, den heliga Värdegrunden....

Halleluja, over and out.
Tja, Jesus dömdes till döden just för att han opponerat sig mot det rådande styret och förtrycket. Han uppviglade folket och förtalade den rådande religionen och kyrkan.
Citera
2017-01-31, 21:42
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Men är det inte förtal av ärkebiskopen då? Jag skulle inte vara så himla säker med tanke på att den ursprungliga lappen faktiskt har en bild på henne intill den förklarande texten.

Det kanske inte är förtal, men jag skulle inte sätta mina tår på det med tanke på bilden bland annat.
Du menar att om en person är tillräckligt ful så kan det räknas som förtal att helt enkelt sprida en bild på personen i fråga? Blotta utseendet gör att den blir utsatt för "andras missaktning".
Citera
2017-01-31, 21:46
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Du menar att om en person är tillräckligt ful så kan det räknas som förtal att helt enkelt sprida en bild på personen i fråga? Blotta utseendet gör att den blir utsatt för "andras missaktning".

Nej, men om du sprider en bild av personen med tillhörande text om något den sysslar med i syfte att misskreditera personen, så som flygbladet kan tolkas, så skulle jag inte tvärsäkert sitta och säga "Nej, det är inte förtal".
Citera
2017-01-31, 21:55
Medlem
MagisterBisters avatar
Sen begriper jag inte varför de ska hålla på att bortförklara hennes valspråk "Gud är Större". Det är fullständigt uppenbart att det är en direkt översättning av islams "Allah akbar". Däremot begriper jag inte varför hon valt just det. För att provocera? För att flörta med islam?

Att frasen möjligen användes innan islam bildades är bara en dålig bortförklaring. Den är så extremt starkt förknippad med islam att det inte går att bortse ifrån.

Det är ungefär som om någon skulle få för sig att använda "Arbete ger Frihet" som valspråk och sedan hävda att det inte alls har med koncentrationsläger att göra, utan att det var en titel på en bok av Lorenz Diefenbach redan 1873. (Vilket det faktiskt var.)
Senast redigerad av MagisterBister 2017-01-31 kl. 21:58.
Citera
2017-01-31, 22:05
Medlem
flaess avatar
Mycket bra initiativ!

Som några redan har nämnt så når den här kampanjen även de äldre som har hjärntvättats i decennier av gammelmedia och därutöver inte har hoppat på IT-tåget. Metapolitik när det är som bäst.

Jag ska banne mig maila upphovsmakarna och be om att få en PDF-fil, så att jag kan sprida budskapet vidare till mina hemtrakter.
Citera
2017-01-31, 22:28
Medlem
Citat:
Sen begriper jag inte varför de ska hålla på att bortförklara hennes valspråk "Gud är Större". Det är fullständigt uppenbart att det är en direkt översättning av islams "Allah akbar". Däremot begriper jag inte varför hon valt just det. För att provocera? För att flörta med islam?

Att frasen möjligen användes innan islam bildades är bara en dålig bortförklaring. Den är så extremt starkt förknippad med islam att det inte går att bortse ifrån.

Det är ungefär som om någon skulle få för sig att använda "Arbete ger Frihet" som valspråk och sedan hävda att det inte alls har med koncentrationsläger att göra, utan att det var en titel på en bok av Lorenz Diefenbach redan 1873. (Vilket det faktiskt var.)

Den svenska kyrkan framstår närmast som en museal verksamhet, som dagligen dräneras på medlemmar. Att ärkebispen desperat försöker värva nya proselyter genom att flirta med islamska uttryck är mer än uppenbart.
Vi skulle behöva en ny Jesus, som stod upp mot dagens fariséer och månglare och som lyssnade på de förtryckta.
Citera
2017-01-31, 22:40
Medlem
Den antisvenska bögkyrkan och deras tyska ärkebiskop kan dra åt Helvete!
Citera
2017-01-31, 22:48
Medlem
Citat:

Detta är en mycket bra poäng! Antje Jackelén kan inte ha missat den idag relevanta betydelsen av "Gud är större", dvs det arabiska (muslimska) Allahu akbar. Internet är nedlusat med islamistiska påstående om att "gud är större" i samband med bestialiska avrättningar och andra illdåd. Även om hon själv vore helt isolerad, så är det osannolikt att denna information inte skulle nått henne. Så varför har hon valt detta valspråk? Det mest sannolika är ju att hon medvetet vill pissa de svenska kristna i ansiktet. Jag ser ingen annan rimlig förklaring. Att dessa ord sedan finns i form av ett större sammanhang i bibeln är inte relevant, och duger inte som förklaring till varför hon använder det som valspråk. Hennes trovärdighet är obefintlig. Det skall ju dessutom ses i sammanhanget att hon verkar för allsköns övrig kulturmarxistisk omstörtning av svenska kyrkan.
Citera
2017-01-31, 23:40
Medlem
Apokalypsens fyra ryttare är:
Kyrkan, militären, bankerna samt äktenskapet.

Ovanstående sagt av en person i en roman av Carlos Ruin Zafon.

Kan vara fel ordning på ovanstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in