Citat:
Ursprungligen postat av
MagisterBister
Sen begriper jag inte varför de ska hålla på att bortförklara hennes valspråk "Gud är Större". Det är fullständigt uppenbart att det är en direkt översättning av islams "Allah akbar". Däremot begriper jag inte varför hon valt just det. För att provocera? För att flörta med islam?
Att frasen möjligen användes innan islam bildades är bara en dålig bortförklaring. Den är så extremt starkt förknippad med islam att det inte går att bortse ifrån.
Det är ungefär som om någon skulle få för sig att använda "Arbete ger Frihet" som valspråk och sedan hävda att det inte alls har med koncentrationsläger att göra, utan att det var en titel på en bok av Lorenz Diefenbach redan 1873. (Vilket det faktiskt var.)
Detta är en mycket bra poäng! Antje Jackelén
kan inte ha missat den
idag relevanta betydelsen av "Gud är större", dvs det arabiska (muslimska) Allahu akbar. Internet är nedlusat med islamistiska påstående om att "gud är större" i samband med bestialiska avrättningar och andra illdåd. Även om hon själv vore helt isolerad, så är det osannolikt att denna information inte skulle nått henne. Så varför har hon valt detta valspråk? Det mest sannolika är ju att hon medvetet vill pissa de svenska kristna i ansiktet. Jag ser ingen annan rimlig förklaring. Att dessa ord sedan finns i form av ett större sammanhang i bibeln är inte relevant, och duger inte som förklaring till varför hon använder det som valspråk. Hennes trovärdighet är obefintlig. Det skall ju dessutom ses i sammanhanget att hon verkar för allsköns övrig kulturmarxistisk omstörtning av svenska kyrkan.