Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2017-02-03, 16:58
  #109
Medlem
FlamingBacons avatar
Finns det något i texten som är rent objektivt fel om man bortser från autistiska pedanters som försöker hävda att svenska kyrkan visst är en kyrka och att påstå annat är förtal?
Citera
2017-02-03, 17:15
  #110
Medlem
Arnoldt101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Finns det något i texten som är rent objektivt fel om man bortser från autistiska pedanters som försöker hävda att svenska kyrkan visst är en kyrka och att påstå annat är förtal?

Jag skulle säga att vissa delar i flygbladet är överdrivna för att skapa oro, däremot har de i många fall helt rätt i sak, att kyrkan blivit allt mer politisk och därmed frångått dess roll som kyrka för att istället bli någon slags påhejare till vänstern är det väl dock ingen som missat.

Så som kyrkan fortsätter nu har den avskaffat sig själv inom 20-30 år. Helt i min smak, religion (och all sådan) bör vi förpassa till soptunnan då det trots allt är år 2017
Citera
2017-02-03, 18:04
  #111
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Nu har Svenska kyrkan polisanmält lapparna. Brottsrubriceringen är förtal.

Suck.....

1. I Sverige kan man juridiskt inte förtala organisationer.
2. Förtal (mot personer) är inget allmänt åtal, så vill man ta den vägen så kan man inte gå till polisen utan får lämna in en stämningsansökan via en advokat.

Kanske är det inte så konstigt att PK-folk inom kyrkan är så okunniga att de inte kan sådana här saker, men någon i media borde ju känna till det och påtala det i artiklarna.

Jävla clowner.
Citera
2017-02-05, 01:19
  #112
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Av någon anledning tror jag inte på Antje Jackeléns äkta kristna tro.

Jag misstänker att hon är en kvarleva från DDR-tiden, för så är det att hon har koppling till DDR.

Hon kan gå med en gulglödande järnstång i händerna och visa sin rätta kristna tro för oss.

Själv är jag svag i tron och kan inte ta en glödande järnstång.

Misstänker? Hon är bevisligen det. Hon är född i DDR-tyskland blev vigd till präst av biskop Lars Carlzon Vänskapsförbundet Sverige DDR:s siste ordförande (Lars Carlzon, som var socialdemokrat, förespråkade kvinnliga präster, var aktivist när det gällde freds- och invandrarfrågor och sågs i olika demonstrationståg). I DDR-tyskland var kyrkan inte som nu kyrkan ska vara... Det säger väl liksom allt. Hon verkar varken för Sverige som nation eller då den kristna kyrkan. Det bisarra är hur en person som henne nu kunde gå och bli ledare.
Citera
2017-02-05, 01:32
  #113
Medlem
freeriderXIIs avatar
edit
__________________
Senast redigerad av freeriderXII 2017-02-05 kl. 01:41.
Citera
2017-02-05, 08:21
  #114
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Misstänker? Hon är bevisligen det. Hon är född i DDR-tyskland blev vigd till präst av biskop Lars Carlzon Vänskapsförbundet Sverige DDR:s siste ordförande (Lars Carlzon, som var socialdemokrat, förespråkade kvinnliga präster, var aktivist när det gällde freds- och invandrarfrågor och sågs i olika demonstrationståg). I DDR-tyskland var kyrkan inte som nu kyrkan ska vara... Det säger väl liksom allt. Hon verkar varken för Sverige som nation eller då den kristna kyrkan. Det bisarra är hur en person som henne nu kunde gå och bli ledare.

Det är inte bissart alls.
Dom som är mest lämpade att ha makt vill inte ha det.

Det omvända är också sant.
Citera
2017-02-05, 08:46
  #115
Avstängd
Mertillens avatar
Mycket bra! Utomordentligt bra initiativ. Jag skulle vilja ha ett sådant där flygblad även om ärkebiskopens fula nuna pryder papperet.

Gick ur kyrkan 2014 och besöker inte fanskapet längre med få undantag som dop, bröllop och begravning. "Svenska kyrkan" kan tillsammans med politikerväldet och journalistpacket dra åt helvete för all framtid.
Citera
2017-02-05, 09:43
  #116
Medlem
Svenska kyrkan är en politisk rest från Wasatiden, en utlöpare av centralmakten. Det enda de gör av värde är att underhålla gamla kyrkobyggnader av kulturhistorisk vikt.
Citera
2017-02-06, 08:44
  #117
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Där ser man. Ja, min konfirmationsbibel är utgiven av Svenska Kyrkans Diakonistyrelses Bokförlag. Då kan jag alltså anmäla Svenska Kyrkan för hets mot folkgrupp? Det finns många angrepp på folkgrupper i Bibeln.

Förtalsanmälan kan däremot bli svårare eftersom de flesta medverkande i Bibeln troligen är döda. Såvida inte de åtnjuter evigt liv däruppe bland molnen.

Tror inte det går. "Hets" brukar innebära en uppmaning att begå brott mot folkgruppen ifråga. En beskrivning, sann eller osann, av en historisk händelse, brukar inte klassas som hets mot folkgrupp. Inte ens Mein Kampf klassas ju som hets mot folkgrupp så länge den stannar i bokform.
Citera
2017-03-09, 09:26
  #118
Medlem
Machinerators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Innehållet stämmer inte. Det är fabricerade lögner och rena byfåne-propaganda som är en mutskastningskampanje mot ärkebiskopen. Förtal och lögner ska polisanmälas och det är hel ätt att utnyttja polisen knappa resurser. Värnar man polisen resurser bör uppviglaren inte tryckt upp skiten. Den som bör ta sitt ansvar för polisens slöseri med pengar är byfåne.

Du låter ju lika efterbliven som den hjärntvättade präststudenten jag hörde för ett par veckor sedan. Jävla tjat om att Mohammed tog sig genom öknen med två till från Afghanistan och en klarade sig inte...snyft. Hur han konstaterat att Mohammeds historia inte är fiktiv förblir en gåta.

Hursomhelst: vad stämmer inte? Dementera punkt för punkt tack. Inte för att du kommer att upplysa mig om något, utan bara för att se hur pass sjuk du är.
Citera
2017-03-09, 09:30
  #119
Medlem
Teleslingas avatar
Löjligt att polisanmäla. Bemöt med relevanta argument istället (om sådana finnes).
Citera
2018-11-07, 18:01
  #120
Medlem
Ärkebiskopen har varit med i en skönhetstävling:

https://ideellkulturkamp.com/2015/10...ntje-jackelen/
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback