Citat:
Ursprungligen postat av
ymfoe
Update:
Fick nu mejlat till mig det pappret som jag bad om.
Har BARA skrivit på mitt namn, person-nr osv.
Det är personen som anställde mig som har skrivit på att jag ska tillhöra tabell 34, alltså att jag ska skattas enligt tabell 34. Det var INGET som vi kom överens om, och som jag skrev tidigare så har jag endast sagt att jag vill skatta 34%. Vi talade aldrig om tabeller eller liknande, är även väldigt noga när jag skriver på, hade jag fått skriva på det själv så hade jag självklart kollat upp vilken tabell jag bör tillhöra och då skrivit 33.
Vad ska jag göra?
Vilken skatt vill du betala? Den rätta eller högre eller lägre? Att du skulle betala 34% i skatt innebär att du har en årsinkomst på runt 600.000 kr, dvs. en månadslön på 50k. Om det är så så ska du se till att de verkligen drar skatt för en så hög månadsinkomst så du inte får en stor restskatt nästa år.
Om du vill att de ska dra enligt din skattetabell så meddelar du dem vilken tabell som gäller för dig. Annars drar de enligt "normaltabellen" för där du bor vilket innebär att de även räknar med att du är medlem i Svenska kyrkan och hamnar då en tabell upp.
Om de drar 10% i skatt så har du en månadslön på 2250 kr.