2021-10-29, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Det är där dom har begett sig själva på " Skovturen " på tidningen och på sikt kommer köra tidningen i konken
Tidningarnas egentliga mening är att sprida propaganda och hjärntvätta populasen. Det spelar ingen roll om folk inte vill betala för det för man kan få miljoner i bidrag från staten för att sprida hjärntvätten så länge det ännu finns några idoter som vill ta del av det.

Citat:
Pressens uppgift i en Demokrati är inte att servera ägarens Propaganda eller göra Analyser.
Sälja annonser tigga bidrag Skapa en verklighet ..
Utan att granska makten ...Ibland är de Ilskna tjejerna så Lost att man tycker synd om dom.
Dom avkodar världens skeenden och Regionens utan " Boots on the Ground "
Per T har inte skött de delarna vad jag vet ...han sänkte väl Juholt " Fleksnes "
Det där att pressen skulle "granska makten" är en fin utopisk fantasi. Verkligheten fungerar inte på det viset. Makten kommer inte bli granskad för de som bestämmer äger pengarna och också tidningarna. Kanske kommer man "granska" nån politiker som går på stippklubb eller liknande betydelselöst.
Senast redigerad av larsjohansson 2021-10-29 kl. 22:30.
Citera
2021-10-29, 23:36
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
En stor samhällsskådare var han, Per. Jag uppskattade ofta hans reflektioner om den värld vi lever i. Naturligtvis hatad av den Flashback-svans som inget förstår om världen.

R.I.P Per, du är saknad.
Citera
2021-10-30, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
På sydsvenskans hemsida är han bortplockad från menyn Opinion. Söker man på hans namn hittar man gammalt material, men de senare inläggen är reducerade till en inledande mening. Har redaktionen gjort en Alcala på honom?

Jag såg honom en dag i Malmö i början av Milleniet !
Kom gående på Regementsgatan med en stor jävla ciggar i käften !
Verkade vara ett riktigt jävla översittar svin som inte pratar med vem som helst !
Citera
2021-10-30, 11:35
Medlem
Citat:
Vet inte hur man kopierar in 2 citat

Personen var politiskt korrekt innan begreppet uppfanns. Genomsyrar hans så kallade ”analyser”.

-------------------------------------------------------------

Det är där dom har begett sig själva på " Skovturen " på tidningen och på sikt kommer köra tidningen i konken

Pressens uppgift i en Demokrati är inte att servera ägarens Propaganda eller göra Analyser.
Sälja annonser tigga bidrag Skapa en verklighet ..
Utan att granska makten ...Ibland är de Ilskna tjejerna så Lost att man tycker synd om dom.
Dom avkodar världens skeenden och Regionens utan " Boots on the Ground "
Per T har inte skött de delarna vad jag vet ...han sänkte väl Juholt " Fleksnes "

Men har varit tam på gränsen till förfogande till Ministerpost beträffande stora problematiska samhällsskeenden Försäkringskassan / Arbetsförmedlingen / Polisen för att nämna ett par
Han har inte haft en pressetisk kompass eller ryggrad av kaliber som fanns innan.
Segerstedt är att taga i men tag en som Strömstedt .. Per T når inte upp till fotknölarna eller är kompetent att bära Lunchboxen
Så 14 dagar efter begravningen är han glömd Per T ----Vem ??

Sedan kan det vara så som Rockpoet B Dylan sjöng " Youvve gotta serve somebody "
Men där kommer ryggraden in man kan inte släppa efter Pravda style

Kan vara okänsligt och bryskt skriva det nu och här --> MEN TIDNINGEN ÄR KASS
det fattade redan Cavalli Björkman när den Riktiga tidningen i stan lade ner.

Jag tror Per T Ohlsson hade uppskattat att man är brysk. Härligt ord förresten
Citera
2021-10-30, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jag tror Per T Ohlsson hade uppskattat att man är brysk. Härligt ord förresten

Han var väl en ganska härlig översittare/besserwisser. En antiintelektuell fanatiker utan glimten i ögat som verkligen trodde att hans elitistiska överklassperspektiv var rimligt samtidigt som han skrev för en lokal lantis blaska. Jag tror inte att han bara slickade röv utan verkligen trodde på det han skrev vilket ledde till en del munterhet åtminstone.
Citera
2021-10-30, 13:50
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Cancer. 63 år tror jag han blev. Men en som varit på så framträdande poster hade säkert bra avgångsvederlag och pensionsförsäkringar som han kunde leva på vid 63.
Vid 60 strecket stiger risken markant att råka ut för div. dödliga sjukdomar, så även för de som trott att de skulle vara närmast odödliga därför att de levt så sunt och nyttigt.

Det är 70 år som brukar betraktas som den ålder varvid risken för sjukdomar ökar markant. Det var även därför som råden om extra försiktighet under pandemin riktades till personer över 70.

Vilken sorts cancer drabbade Per T? Det gick rätt fort som jag förstår det och diagnosen offentliggjordes väl så sent som i augusti detta år? Kan det ha varit i bukspottkörteln?
Citera
2021-10-30, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlobLobb
Jag såg honom en dag i Malmö i början av Milleniet !
Kom gående på Regementsgatan med en stor jävla ciggar i käften !
Verkade vara ett riktigt jävla översittar svin som inte pratar med vem som helst !

Här har vi en som vet någonting om Per T men för att han är jjournalist så skall han hånas
Han var liberal journalist alltid egen och alltid fri som inte var rädd för att kritisera Vänstern . Han tog avstånd från de populistiska högerkrafter som i dagens Sverige lägger ett mörker över landet
Citera
2021-10-30, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Liberal humanist. Klart man har svårt för såväl kommunister som sd och Trump då.

Du kan inte utveckla det där så håll käften, helst. Nu är den här tomten död iallafall så det är ju bra. Nu slipper man honom.
Citera
2021-10-30, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Du kan inte utveckla det där så håll käften, helst. Nu är den här tomten död iallafall så det är ju bra. Nu slipper man honom.

Vad menar du?
Du verkar vara en människa fylld av hat och bitterhet.
Citera
2021-10-30, 17:11
Medlem
Soterns avatar
Var inte Per T Ohlsson i början ganska kontroversiell? Jag läste honom förr och tyckte han stack ut från mängden på ett positivt sätt.
På senare år har jag inte läst mycket av honom och han försvann också från media. Någon som vet varför han försvann från TV där han förr var med ganska flitigt?
Citera
2021-10-30, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Vad menar du?
Du verkar vara en människa fylld av hat och bitterhet.

Dags att böla nu? Har man hatat SD i årtionden och Trump varje dag i 4 år kan man dra åt helvete.

Det här är ju bara er egen skit man kastar tillbaka.
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2021-10-30 kl. 17:30.
Citera
2021-10-30, 17:45
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Inte många som kommer att sakna honom, förmodligen bara familjen och de närmsta journalistkollegorna.
Ingen av de samhällsdebattörer, politiker och skribenter jag följer på fb har nämnt hans bortgång, har inte sett något på text-tv heller.
Senast redigerad av orrtupp 2021-10-30 kl. 17:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in