2021-10-29, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
På sydsvenskans hemsida är han bortplockad från menyn Opinion. Söker man på hans namn hittar man gammalt material, men de senare inläggen är reducerade till en inledande mening. Har redaktionen gjort en Alcala på honom?
Om det inte har ändrats är det riktigt dåligt av syds. En av deras största har avlidit och de mörkar ut honom. Dåligt. De borde göra alla hans krönikor tillgängliga och särskilt den sista som han lämnade in.

På Svt skåne igår 18 bästa sändningstid hade de inte ens kostat på sig en bild på honom, vem jobbar egentligen som redaktöer nuförtiden?? Är det skadade av allt hemmajobb?

Och då höll jag ofta inte med Per T Ohlsson, men respekt ska man ge ändå..Tråkigt när man går bort i förtid.
Citera
2021-10-29, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Min uppfattning av erfarenhet är att de bästa statsvetarna inte är de som pratar så mycket med journalister och inte är så mediala av sig. Det är en viss sorts statsvetare som är linslusar.

Är det inte bra att de delar med sig av sina kunskaper? Vad ska vi annars med alla statsvetare till.
Citera
2021-10-29, 13:10
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Jag kan ha fel, men jag har fått intrycket att Per T någon gång i medelåldern kom under starkt inflytande av den bortgångne Anders Isaksson. Hans böcker om Per Albin verkar ha gjort stort intryck och har säkert bidragit till hans omsvängning mot politisk historia. Ville förmodligen nå samma status som oberoende analytiker och kritiker inom det liberala blocket som AI var inom socialdemokratin.

Bra inlägg med hög sanningshalt. Och båda dog i 60-årsåldern. Per T dock långt ifrån lika framträdande berättare och analytiker som Anders I. Böckerna om Per Albin rekommenderas varmt. Svensk 1900-tals historia suveränt behandlad
Citera
2021-10-29, 13:23
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disques
Här har ytterliggare en som bara glappar .
Vet du ngt om PER T , Nej för ditt påstående är LÖGN
Gå hem och läs på .
Han kritiserade med ALL rätt den bruna smeten
Bruna smetensnacket funkade på 00-talet, idag, inte.
Gå ut och kolla verkligheten, snarast!
Citera
2021-10-29, 13:36
Medlem
BekraftadNegers avatar
Vad dog han av? Var väl inte ens pensionär?
Citera
2021-10-29, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Om det inte har ändrats är det riktigt dåligt av syds. En av deras största har avlidit och de mörkar ut honom. Dåligt. De borde göra alla hans krönikor tillgängliga och särskilt den sista som han lämnade in.

På Svt skåne igår 18 bästa sändningstid hade de inte ens kostat på sig en bild på honom, vem jobbar egentligen som redaktöer nuförtiden?? Är det skadade av allt hemmajobb?

Och då höll jag ofta inte med Per T Ohlsson, men respekt ska man ge ändå..Tråkigt när man går bort i förtid.
Inlägget du svarar på är från 2017-01-31, 04:10. Långt innan Per T gått bort.
Men visst tycker man att SVT skulle ha uppmärksammat honom nu när han gått bort. Personligen bryr jag mig inte, var inte någon Pet T fan.
Citera
2021-10-29, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Vad dog han av? Var väl inte ens pensionär?
Cancer. 63 år tror jag han blev. Men en som varit på så framträdande poster hade säkert bra avgångsvederlag och pensionsförsäkringar som han kunde leva på vid 63.
Vid 60 strecket stiger risken markant att råka ut för div. dödliga sjukdomar, så även för de som trott att de skulle vara närmast odödliga därför att de levt så sunt och nyttigt.
Senast redigerad av nbsp 2021-10-29 kl. 14:21.
Citera
2021-10-29, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Inlägget du svarar på är från 2017-01-31, 04:10. Långt innan Per T gått bort.
Men visst tycker man att SVT skulle ha uppmärksammat honom nu när han gått bort. Personligen bryr jag mig inte, var inte någon Pet T fan.
Okej tackar! Där ser man, var lite snabb på tangenterna - men blev lite rätt ändå.
Citera
2021-10-29, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Båda var mot slutet identiska i sin vinklade bild av Sverige och världen, problem och lösningar. Vet inte hur många gånger jag mailat Lönneus efter hans sjukt indoktrinerade artiklar om SD och nazism som inte står gamla Pravda efter. Han kan bara inte bättra sig och enbart cancer verkar kunna göra Sydsvenskan läsbar igen.

Per T tyckte jag om när jag flyttade till Malmö ca år 2004, extremt kunnig, mycket noggrann med språket, välbeläst och insatt. De första 10 åren var Sydsvenskan vår hustidning. Sedan, samtidigt med DN, så kommer vänster-kvinno-vågen i tidningen och absolut allt som var bra i tidningen försvann ganska snabbt och Per T dumpades för en Vänster-finska. Även prenumeranterna försvann och jag tror de slutade visa antal prenumeranter ca år 2015. Nu är Sydsvenskan ett hån-objekt sedan minst 10 år i Skåne och ingen normal läser den längre. Jag bläddrar i den gratis i en restaurang då och då, den innehåller nästan ingenting, bara några sidor artiklar som alla är klippta ur TT och Lönneus Vänster-analyser direkt ur Socialdemokraternas partihögkvarter.

Per T tvingades(?) följa med i Vänster-vågen för att få vara kvar i tidningen, jag kan inte minnas att han på 2000-talet var särskilt vänster eller anti-höger i sina åsikter. Tänk att han dog med den felaktiga åsikten att SD och Trump är onda. Han måste ha mått politiskt illa de sista åren av att ha motsatt åsikt till 50% av svenskarna och amerikanerna. Innerst inne kändes han som en mild förstående argumenterande person. Att hata SD passade honom illa.

Du tror att det en sk. "journalist" skriver i nutida Svergie är vad den själv egentligen tycker, men i verkligheten är det inte vad den själv tycker eller vad läsarna tycker är bra utan vad ägaren på tidningen vill att journalisten ska skriva.
Citera
2021-10-29, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Båda var mot slutet identiska i sin vinklade bild av Sverige och världen, problem och lösningar. Vet inte hur många gånger jag mailat Lönneus efter hans sjukt indoktrinerade artiklar om SD och nazism som inte står gamla Pravda efter. Han kan bara inte bättra sig och enbart cancer verkar kunna göra Sydsvenskan läsbar igen.

Per T tyckte jag om när jag flyttade till Malmö ca år 2004, extremt kunnig, mycket noggrann med språket, välbeläst och insatt. De första 10 åren var Sydsvenskan vår hustidning. Sedan, samtidigt med DN, så kommer vänster-kvinno-vågen i tidningen och absolut allt som var bra i tidningen försvann ganska snabbt och Per T dumpades för en Vänster-finska. Även prenumeranterna försvann och jag tror de slutade visa antal prenumeranter ca år 2015. Nu är Sydsvenskan ett hån-objekt sedan minst 10 år i Skåne och ingen normal läser den längre. Jag bläddrar i den gratis i en restaurang då och då, den innehåller nästan ingenting, bara några sidor artiklar som alla är klippta ur TT och Lönneus Vänster-analyser direkt ur Socialdemokraternas partihögkvarter.

Per T tvingades(?) följa med i Vänster-vågen för att få vara kvar i tidningen, jag kan inte minnas att han på 2000-talet var särskilt vänster eller anti-höger i sina åsikter. Tänk att han dog med den felaktiga åsikten att SD och Trump är onda. Han måste ha mått politiskt illa de sista åren av att ha motsatt åsikt till 50% av svenskarna och amerikanerna. Innerst inne kändes han som en mild förstående argumenterande person. Att hata SD passade honom illa.

Ok, det kan vara så absolut. Lönneus är ett kräk av rang.
Citera
2021-10-29, 18:22
Medlem
GuliusCaesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
’Tyvärr’?
Man ska ju inte glädjas över andras frånfälle, men man kan väl få tycka att världen ändå blev en bättre plats?
Och de som sörjer kan ju alltid läsa den andra Per, i DN, samma vänsterliberaldravel von oben.
+1

Personen var politiskt korrekt innan begreppet uppfanns. Genomsyrar hans så kallade ”analyser”.
Citera
2021-10-29, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Du tror att det en sk. "journalist" skriver i nutida Svergie är vad den själv egentligen tycker, men i verkligheten är det inte vad den själv tycker eller vad läsarna tycker är bra utan vad ägaren på tidningen vill att journalisten ska skriva.

Vet inte hur man kopierar in 2 citat

Personen var politiskt korrekt innan begreppet uppfanns. Genomsyrar hans så kallade ”analyser”.

-------------------------------------------------------------

Det är där dom har begett sig själva på " Skovturen " på tidningen och på sikt kommer köra tidningen i konken

Pressens uppgift i en Demokrati är inte att servera ägarens Propaganda eller göra Analyser.
Sälja annonser tigga bidrag Skapa en verklighet ..
Utan att granska makten ...Ibland är de Ilskna tjejerna så Lost att man tycker synd om dom.
Dom avkodar världens skeenden och Regionens utan " Boots on the Ground "
Per T har inte skött de delarna vad jag vet ...han sänkte väl Juholt " Fleksnes "

Men har varit tam på gränsen till förfogande till Ministerpost beträffande stora problematiska samhällsskeenden Försäkringskassan / Arbetsförmedlingen / Polisen för att nämna ett par
Han har inte haft en pressetisk kompass eller ryggrad av kaliber som fanns innan.
Segerstedt är att taga i men tag en som Strömstedt .. Per T når inte upp till fotknölarna eller är kompetent att bära Lunchboxen
Så 14 dagar efter begravningen är han glömd Per T ----Vem ??

Sedan kan det vara så som Rockpoet B Dylan sjöng " Youvve gotta serve somebody "
Men där kommer ryggraden in man kan inte släppa efter Pravda style

Kan vara okänsligt och bryskt skriva det nu och här --> MEN TIDNINGEN ÄR KASS
det fattade redan Cavalli Björkman när den Riktiga tidningen i stan lade ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in