2017-01-31, 17:05
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Beror väl på hur många. Större skadan blir väl på varumärket som sådant att det nu hos många kommer bli skadat. När nu man mer ska tänka på ett varumärke positivt/neutralt så kommer det bli Kakan, åsiktskorridor och extremvänster märke. Vilket väl då alltid kommer tilltala en del men då stöta iväg andra vilket då är det idiotiska för ett företag som vill tjäna max med pengar.

Exakt. Jag har haft ett Comviq-abonnemang. Jag har fram tills nu inte haft någonting emot Comviq/TELE2 (förutom att de har urusel täckning där jag bor).
Framöver kommer jag att undvika företaget, samt informera vänner och släktingar.

Comviq/Tele2 = Hyllande av polismord.
Citera
2017-01-31, 17:06
Medlem
papperskulas avatar
Kunde inte bry mig mindre vilka personer ett företag använder till sin marknadsföring.. Är väl bara vad man får och till vilket pris som är intressant.

Men ny lur är det dags för och därmed kom detta lägligt, hoppas de konkurrerande operatörerna startar ett priskrig för att locka de "flyende aktivisterna", någon som sett några tecken ?

Har kollat efter ny lur (iPhone) med abbonemang ett tag och tycker hittills ingen kunnat matcha tele2 när de kommer till vad man får för pengarna, comviq&tele2 är väl samma sak?
Citera
2017-01-31, 17:07
Medlem
santos_devilles avatar
Det hade varit kul att kolla om användarna i tråden någonsin försvarat t.ex SD's förflutna med VAM, BSS osv och se om deras åsikter stämmer in även här eller om man bara är noga med meningsmotståndares unga synder.

För ingen användare här har någonsin sagt. Det var gamla SD, det står dom för inte idag osv.

Låt företag göra reklam med vem fan dom vill och köp inte produkten om du känner att företagets budskap kränker din person.

Jag gillar inte kakan för att hon är sjukt jobbig och hela hennes person är precis en sån som jag aldrig skulle orka umgås med.

Men, med ert synsätt (trots att kakan bett om förlåtelse för uttalanden) så borde ju Sverigedemokraterna fortfarande ses som bruna och öppet rasistiska?

Eller?
Senast redigerad av santos_deville 2017-01-31 kl. 17:11.
Citera
2017-01-31, 17:08
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Så kakans hat mot mot mig är ok, men mitt hat mot henne är fel?

Nä, men varför tillåta sig att sjunka till hennes nivå?

Ignonera, gå vidare och bojkotta alla företag som använder henne i reklamsyfte.
Citera
2017-01-31, 17:08
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bollvagn
Jag ska också byta nu men om vi ska vara ärliga så har väl aldrig täckningen varit deras starka sida?
Vet inte, jag kan ha haft tur. Sinnesslö kampanj, jag blir så less...
Citera
2017-01-31, 17:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizzlykuma
"Alternativa fakta, fejknyheter och filterbubblor. Vi lever i en tid där konsumtion av sociala medier kan föra ner människor i ett konspirationsteoretiskt mörker. I ett flöde med bara likasinnade är det lätt att hamna i villfarelsen om sin egen genialitet"

Och ändå tänker dom amställa extrem femenister och polis hatare, samt ett gäng arga vänster anhängare. Bara att kolla på alla felk myheter om Trump som seglat fritt utan att blivit ifrågesatt alls på Facebook den här månaden från araga vänsterns sidor... Snacka om att gå emot deras egen agenda...
På tal om villfarelser om sin egen genialitet:
Citat:
Ursprungligen postat av Kakan Hermansson
Jag är en skitbra förebild. Jag är smart, tjock, snygg, feminist och lesbisk, säger Kakan Hermansson.
Citera
2017-01-31, 17:17
Medlem
Ryggradsluss avatar
Jag gillar Alex, Kakan, Lundell, Zara, Ametist och Schulman. Resten känner jag ej till tillräckligt. Kommer att fortsätta vara Comviq-kund och är emot allt som främjar rasism och xenofobi..
Citera
2017-01-31, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Jag gillar Alex, Kakan, Lundell, Zara, Ametist och Schulman. Resten känner jag ej till tillräckligt. Kommer att fortsätta vara Comviq-kund och är emot allt som främjar rasism och xenofobi..

Rymdkram till dig Ryggradslös!
Citera
2017-01-31, 17:19
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Mja vad sägs om människor med väldigt olika åsikter som visar att man kan ha meningsfulla utbyten med varandra ändå och att alla innerst inne är ungefär likadana oavsett politisk åsikt och förtjänar samma grundläggande medmänskliga respekt.

Som vilka då?

Jag tror inte folket på reklambyrån satt och tänkte. Okej vi tar in en feminist och en kvinnohatare, för det representerar lixom hela spektrat av Comviq.

När senast såg du ett vinstdrivande företag gå ut med någon som går emot deras värdegrund?

Du gillar inte personerna reklambyrån valde som ambassadörer, fine. Men varför ska ett företag som gör reklam behöva visa motsidan till allt i samhället?

Hej vi heter Arla, vi är emot all rasism och för allas rättigheter på jorden. Därför har vi gjort en reklam där denna Nazist får berätta lite om sin syn på Arlas värdegrund.
Citera
2017-01-31, 17:20
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonnajo88
Rymdkram till dig Ryggradslös!

Det är klart man är ryggradslös om man inte följer dina åsikter. Självklart.
Citera
2017-01-31, 17:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Jag tycker folk ska dra ner på hatet.

Det räcker med att tycka Kakans uttalande är idiotiska och sen byta operatör. Man behöver inte kasta dynga och önska folk olycka.

Kritik mot en person som helt uppenbarligen anser det vara bagatellartat att mörda poliser i samhällets tjänst kan aldrig någonsin vara hat, att som vissa skribenter gör då dom önskar denna otäcka människa olycka kan väl närmast liknas vid ont skall med ont fördrivas?

Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Det enda som biter är pengar. Byt operatör. Hata inte, finns det inget hat finns det inget för #jagärhär att argumentera emot.

Det enda som borde hjälpa är ekonomiska påtryckningsmedel ja plus att många som har abonnemang kontaktar Comviq/Tele2 och påpekar att dom ska inte samarbeta med pack som sprider hat.
Citera
2017-01-31, 17:26
Medlem
Ni som tycker att det här är en storslagen idé: Ponera att lineupen av ambassadörer hade varit Mattias Karlsson, Marie Le Pen, Christer Sandelin osv. Tycker ni det är personer som hade passat för att propagera för att "komma ut ur sin bubbla" eller vad i helvete det här nu handlar om? Jag hade tyckt det var skit, precis som att jag tycker att detta är skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in