2017-01-31, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Nu har det svängt på deras facebook. Inlägg raderas och en hel hop positiva kommentarer som ifrågasätter kritiken. Nästa fas. *hämtar popcornen*

Radera så många inlägg? Det kallar jag att vidga vyerna! Eller, egentligen är det tvärtom men Comviq kanske är en del av den nya Orwelliska verkligheten?

Så den nya normen är näthat? Trevligt. Comviq står verkligen upp för det goda hatet.
Citera
2017-01-31, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Luktar facebook-aktivism på Comviqs FB just nu.

Som konkurrent skulle jag gnugga händerna just nu! :-)

Hehe. Såg en driven Teliasäljare där som lovade hjälpa till med att byta abonnemang. Det gäller att passa på.
Citera
2017-01-31, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
Radera så många inlägg? Det kallar jag att vidga vyerna! Eller, egentligen är det tvärtom men Comviq kanske är en del av den nya Orwelliska verkligheten?

Så den nya normen är näthat? Trevligt. Comviq står verkligen upp för det goda hatet.

Det där är ju nästan signaturmaterial.
"Comviq - vi står upp för det GODA hatet"
Citera
Medlem
Zara Larsson och Alexander Gustafsson i samma reklamkampanj? Alexander Gustafsson har blivit dömd för att ha misshandlat kvinnor.
Citera
Medlem
Vilken JÄVLA tur att man inte har den där skiten något mer då..
Comviq är väl mest till för engångstelefoner och svartskallar ute i orten som kränger droger ändå?
Citera
2017-01-31, 16:43
Medlem
Stockholm1s avatar
Vad sker härnäst? Telia kontrar med en kampanj där man skakar liv i Hitlers och Stalins lik? Det finns ungefär lika mycket likeability och medmänsklig värme i dessa två individers gärningar.

Kakan Hermansson förespråkar MORD AV POLISER. Hon tycker att det är rätt att barnen fick sina fäder mördade. Ett sådant uttalande ska leda till livslång arbetslöshet. I alla verkligheter utom just den bisarra som vi kallar Sverige. Jag äcklas.
Citera
2017-01-31, 16:48
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Jag tycker folk ska dra ner på hatet.

Det räcker med att tycka Kakans uttalande är idiotiska och sen byta operatör. Man behöver inte kasta dynga och önska folk olycka.

Det enda som biter är pengar. Byt operatör. Hata inte, finns det inget hat finns det inget för #jagärhär att argumentera emot.
Citera
2017-01-31, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenryMortonStanley
http://www.friatider.se/comviq-startar-kampanj-med-v-nsterextrema-k-ndisar

http://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/01/30/comviq-utmanar-svenskar--att-kliva-ur-sina-filterbubblor/

Att diskutera:

Vad tycker ni om valet av ambassadörer?
Hur pass politiskt färgad tror ni den här kampanjen kommer vara?
Påverkar detta er uppfattning om Comviq och er vilja att vara kund hos dem?

"Alternativa fakta, fejknyheter och filterbubblor. Vi lever i en tid där konsumtion av sociala medier kan föra ner människor i ett konspirationsteoretiskt mörker. I ett flöde med bara likasinnade är det lätt att hamna i villfarelsen om sin egen genialitet"

Och ändå tänker dom amställa extrem femenister och polis hatare, samt ett gäng arga vänster anhängare. Bara att kolla på alla felk myheter om Trump som seglat fritt utan att blivit ifrågesatt alls på Facebook den här månaden från araga vänsterns sidor... Snacka om att gå emot deras egen agenda...
Citera
2017-01-31, 16:55
Bannlyst
Man ska nog bojkotta LG också som rekommenderar Comviq som återförsäljare. Kastade ut min LG-TV i morse.
Citera
2017-01-31, 16:57
Medlem
TheOneEyedSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8xxSeries
Såg att det även trillat in en del kommentarer hos TELE2 på deras FB sida, ungefär i stil med det som inkommer till comviq. Svaren från Tele2 lyder bla

Undrar om någon inom ledningen i Tele2 ilsknar till måntro? Är det så att comviqs ledning/marknad/Pr avdelning tar sig lite förstora friheter? Skulle vara kul att höra tongångarna på kontoren nu, både hos Tele2 och Comviq

Skulle vara bra om man kunde gå till botten hur det verkligen ligger till med det här med tanke på att jag själv har Tele2 och står i valet och kvalet om jag skall byta eller inte. Är Tele2 inblandade i denna kampanjen eller är det som han säger att de är helt skilda verksamheter? Säger de kanske så endast för att rädda sitt skinn? Varför har Chimen Asadi nu ändrat sin titel på facebook från "project manager, marketing, Tele2" till "project manager, marketing, Comviq"? Coincidence?
Citera
2017-01-31, 17:01
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Jag tycker folk ska dra ner på hatet.

Det räcker med att tycka Kakans uttalande är idiotiska och sen byta operatör. Man behöver inte kasta dynga och önska folk olycka.

Det enda som biter är pengar. Byt operatör. Hata inte, finns det inget hat finns det inget för #jagärhär att argumentera emot.

Så kakans hat mot mot mig är ok, men mitt hat mot henne är fel?
Citera
2017-01-31, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOneEyedSnake
Skulle vara bra om man kunde gå till botten hur det verkligen ligger till med det här med tanke på att jag själv har Tele2 och står i valet och kvalet om jag skall byta eller inte. Är Tele2 inblandade i denna kampanjen eller är det som han säger att de är helt skilda verksamheter? Säger de kanske så endast för att rädda sitt skinn? Varför har Chimen Asadi nu ändrat sin titel på facebook från "project manager, marketing, Tele2" till "project manager, marketing, Comviq"? Coincidence?

Tele2/Comviq är samma tekniska infrastruktur och samma ägare.

Jag är Comviq-kontantkortskund sedan sista halvan av 90-talet.
Den här kampanjen var droppen, när min nuvarande laddning går ut byter jag opperatör.
Byter till en opperatör som kör en vit kärnfamilj i sin reklam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in