2017-01-31, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Det går inte. Inte med tanke på syftet med kampanjen.

Möjligtvis kan dom sparka den som är ansvarig för kampanjen (marknadschefen), pudla ordentligt och återlansera den med helt andra ambassadörer.

Men att bara avsluta den i förtid eller kicka Kakan är uteslutet.
Jag tror dom avvaktar och ser om det lugnar ner sig. Alternativen är få och har en hög kostnad.

Nej, jag tänkte att de fortsatte med övriga och utan Kakan.

Det de borde göra, men som de nog inte har balls nog för är att lägga ner rubbet och kicka de ansvariga offentligt samt öppet ta tydligt avstånd från den form av hatideologi som Zara, Kakan, och vad-hon-hette står för. Det vinner inte tillbaka några kunder, men varumärket kan räddas något.
Citera
2017-01-31, 15:52
Medlem
Wafas avatar
Chimen Asadi, kampanjansvarig hos Comviq grundade Refugees welcome Stockholm.
http://nyheteridag.se/comviq-ska-fa-folk-att-lamna-avpixlat-bubblan-med-hjalp-av-kakan-hermansson-och-zara-larsson/
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/675327?programid=4765
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Tror ni verkligen att uppsägning av abonnemanget kommer att ha någon som helst effekt?

Jag tror att de flesta är för lata att ens orka säga upp det, även om de skulle känna sig upprörda. Ännu fler bryr sig säkert inte.

Nej, jag tror de flesta faktiskt gör som de säger. Jag har själv sagt upp, och det krävde inte någon ansträngning precis.
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Tror ni verkligen att uppsägning av abonnemanget kommer att ha någon som helst effekt?

Jag tror att de flesta är för lata att ens orka såga upp det, även om de skulle känna sig upprörda. Ännu fler bryr sig säkert inte.

Min gissning är att det spelar roll. Det är en oerhört prispressad marknad med låga marginaler där kunder är väldigt "otrogna".

Dessutom är Comviq en operatör som inte har några bindningstider, dvs det är väldigt lätt att kliva ur som kund.

Hur Comviq agerar kommer berätta en hel del om hur stort kundtappet faktiskt är. Sen finns det ju en grupp där det kanske är svårare att omedelbart mäta tappet i. Dvs framtida kunder.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Jag tror att de flesta är för lata att ens orka säga upp det, även om de skulle känna sig upprörda. Ännu fler bryr sig säkert inte.

Beror väl på hur många. Större skadan blir väl på varumärket som sådant att det nu hos många kommer bli skadat. När nu man mer ska tänka på ett varumärke positivt/neutralt så kommer det bli Kakan, åsiktskorridor och extremvänster märke. Vilket väl då alltid kommer tilltala en del men då stöta iväg andra vilket då är det idiotiska för ett företag som vill tjäna max med pengar.
Citera
2017-01-31, 15:57
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Nej, jag tänkte att de fortsatte med övriga och utan Kakan.

Det de borde göra, men som de nog inte har balls nog för är att lägga ner rubbet och kicka de ansvariga offentligt samt öppet ta tydligt avstånd från den form av hatideologi som Zara, Kakan, och vad-hon-hette står för. Det vinner inte tillbaka några kunder, men varumärket kan räddas något.

Hur har du tänkt att de ska försvara "uttrycksfriheten" och samtidig bara kicka en person? Det blir ju sånt jävla magplask att det måste svida ändå upp i Styrelserummet.

Kakan är ingen dömd brottsling, hon har bara väldigt avvikande åsikter. Sparkar Comviq enbart henne så går det ju spikrakt emot hela kampanjen, det blir som att lägga ner den fast med oerhört mycket mer dålig PR.

Gör dom något så kommer dom bryta hela kampanjen, pudla, sparka någon ansvarig och återlansera den. Men jag tror inte det, dom kommer nog sitta ut detta. Det är bara en vecka till.
Citera
2017-01-31, 16:01
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:

Tog knappt 90 sekunder.. Bättre deal så är mer än nöjd
Citera
2017-01-31, 16:03
Medlem
Citat:

Precis, även om alla som kommenterar här och på sociala medier har comviq och faktiskt säger upp sitt abonnemang är det inte mer än ett par hundra.
Citera
2017-01-31, 16:05
Medlem
Nu har det svängt på deras facebook. Inlägg raderas och en hel hop positiva kommentarer som ifrågasätter kritiken. Nästa fas. *hämtar popcornen*
Citera
2017-01-31, 16:06
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Precis, även om alla som kommenterar här och på sociala medier har comviq och faktiskt säger upp sitt abonnemang är det inte mer än ett par hundra.

Vi får se.
Det är som sagt väldigt lätt att flytta nummer idag och väldigt lätt att säga upp sig hos Comviq (dom har inga bindningstider).

Om detta dyker upp som en grej hos någon av de stora drakarna i media så kanske det exploderar.

Just nu är det dock bara 226 kommentarer på Comviqs facebook sida.
Citera
2017-01-31, 16:08
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Nu har det svängt på deras facebook. Inlägg raderas och en hel hop positiva kommentarer som ifrågasätter kritiken. Nästa fas. *hämtar popcornen*

Haha!

Ja, ska bli intressant att följa detta!
Citera
2017-01-31, 16:12
Medlem
Är det inte dags att något företag står upp för sina åsikter ordentligt annars, istället för att bara bjuda upp till "debatt"?
Nu är det måhända olagligt att övervaka alla samtal och avsluta abonnemangen för alla som nämner fel värdeord men man kan väl införa någon form av självsanering?
Gå ut klart och tydligt med vilka åsikter du bör ha som Comviq-kund, uppfyller du inte dessa krav så är det tack och hej, då bör du välja ett annat bolag.
Sen kan man köra stora reklamkampanjer om att man är "Sveriges enda mobiloperatör som står upp emot näthat, fascism och främlingsfientlighet. Comviq = kärlek!"
Är man helt övertygade om att man själva ligger inne med de rätta åsikterna så bör man väl inte vara så rädda för kundunderlaget?
Visst det finns säkert någon stackare som fastnat i konspirationsmörkret som man inte kan nå fram till men överlag bör väl kundfloran blomstra rejält om man kör fullt ut?!
Kom igen nu, sluta fega!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in