• 1
  • 2
2005-12-21, 20:10
Medlem
Tevildos avatar
Ja.. jag vet inte om jag är knäpp i huvet (svara inte!) eller vad som händer... men jag har träffat en så jävla söt liten tjej (hrm, inte "liten" i betydelsen ung) som har blåst rent i huvet på mig ganska ordentligt.

Jag är kär, helt enkelt.

Men, jag har så svårt att se oss ha sex, hon är tamigfan *för* söt för det, alldeles för oskuldsfull och skör.

Har det någonsin hänt er, eller pratar jag bara strunt? Jag vet ju inte vad som kommer att hända, men jag är rädd och nervös ... och det har aldrig hänt mig förut.

Urk
Citera
2005-12-21, 20:23
Medlem
kurrecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tevildo
Ja.. jag vet inte om jag är knäpp i huvet (svara inte!) eller vad som händer... men jag har träffat en så jävla söt liten tjej (hrm, inte "liten" i betydelsen ung) som har blåst rent i huvet på mig ganska ordentligt.

Jag är kär, helt enkelt.

Men, jag har så svårt att se oss ha sex, hon är tamigfan *för* söt för det, alldeles för oskuldsfull och skör.

Har det någonsin hänt er, eller pratar jag bara strunt? Jag vet ju inte vad som kommer att hända, men jag är rädd och nervös ... och det har aldrig hänt mig förut.

Urk

Såvida du inte är en stor tung och burdus person med fet hårig mage och 10 tums kuk har du nog ingen anledning att vara rädd för att hon ska gå sönder?

Förresten, hur ung var hon?
Citera
2005-12-21, 20:29
Medlem
Ralfons avatar
Det verkar vara ett klassiskt fall av det ökända madonna/hora-komplexet(ja åtminstone är det så jag känner meningen med det uttrycket, andra påstår annat men så har jag fått lära mig det iaf...). En del emnar på att det beror på att vi har en bild av sexualitet som någonting fult..till exempel
Citat:
Ursprungligen postat av http://www.feminetik.se/diskutera/index.php?sub=4&mid=92682
Sen så har vi det här med madonna/hora komplex, många män har lättare sex med mindre snygga tjejer eller tjejer som dom av nån annan anledning egentligen inte vill ha lika mycket som dom dom verkligen vill ha. Varför? Jo, för att vi har fått lära oss att vår sexualitet är ful och smutsar ner. När ni får lära er att vänta på er och att ni har ett värde som ni inte bör ge till vems som helst så får vi höra att vi ska passa oss och lära oss att vi är skit som utnyttjar innan vi ens vågar tala med en tjej på rasten. Första gånger jag hade sex med min flickvän t.ex. så fick jag höra av min pappa att han minnsan visste vad jag höäll på med: "låg med henne och utnyttjade henne".

En hel del män känner nog så här ibland, jag själv till exempel har också gjort det men då brukar jag försöka hålla mig till logiken och sen inser att jag visst vill ha Rent spontant kan man dock bli mer upphetsad av en tjej som egentligen inte är lika attraktiv (kan nog handla om såväl utseende som inre egenskaper)...men en intressant tanke är om kvinnor gör det, eller är det annorlunda med manlig sexualitet? Hmm...
Citera
2005-12-21, 20:30
Bannlyst
Klart, vissa människor känns ju helt enkelt som att de skall gå sönder bara man petar på dem, så vissa människor drar man sig ju en del för att ha sex med.

...och andra känns mer som prydnadsfigurer än sexobjekt, eftersom de är så vackra.

men jag tror att du kan vara ganska lugn...
Citera
2005-12-21, 20:31
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tevildo

Jag är kär, helt enkelt.

Urk

Tjena!

Har faktist varit med om samma sak.
Träffat en ung tjej och i början av förhållandet var det väldigt svårt att få den att stå (är fortfarande iofs) och det har nog med just det att göra tror jag.
Är jag själv och tänker på henne blir jag så in åt helvete tänd men när hon ligger brevid är det nåt som stoppar från att tänka såna ilskna tankar.
Jag har "löst" det mer och mer genom att släppa mig själv mer fri och låta henne göra vad hon vill med mig och då blir det enklare liksom.
Lite alkohol eller olaglig röka brukar dock hjälpa, men hjälper ju inte i längden.

Men förstår precis.
När jag är kär kan jag verkligen inte se mig ha sex med flickan jag är kär i.
Finns inte i min värld.
Citera
2005-12-21, 21:12
Medlem
Ucranes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fordie
Men förstår precis.
När jag är kär kan jag verkligen inte se mig ha sex med flickan jag är kär i.
Finns inte i min värld.

Samma här, men har inte ett förhållande med henne(hon sa nej) men i mina tankar var sex ute ur bilden hela tiden. Det var mysiga hemmakvällar och sånt. Kändes så mycket mer romantiskt dessutom. Jag är troende i att om man är riktigt kär i en person så spelar sexet dessutom mindre roll, kan tänka mig mycket mer än att bara knulla runt hela dagarna. Inte för att jag har någonting emot det.

Och jag håller även med det där med Hora/Madonna komplexet... har tänkt lite i de banorna.
Citera
2005-12-21, 23:28
Medlem
Tevildos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrec
Såvida du inte är en stor tung och burdus person med fet hårig mage och 10 tums kuk har du nog ingen anledning att vara rädd för att hon ska gå sönder?

Förresten, hur ung var hon?

Det handlar inte om att hon skulle gå sönder, bara att jag har svårt att se oss i en sexuell situation. Hon är över 20 så såtillvida är allt lugnt.
Citera
2005-12-21, 23:34
Medlem
Dude

Var med om precis samma grej för ca ett år sedan. Blev tillsammans med en vekligen skitsöt tjej, dock jäkligt mycket kortare än mig. Var svårt att se oss "gänga" i början, men sedan när det väl släppte , så tände det till hos mig som faen. Så ta det lugnt dude det släpper.Saknar fortfarande sexet med henne, så det är lugnt (henne också också för den delen )
Citera
2005-12-21, 23:36
Medlem
MeatAbstracts avatar
Kan det inte handla om prestationsångest?
Citera
2005-12-22, 00:11
Medlem
grimms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract

Nej, jag tror inte det.

Känner verkligen igen mig i det killen säger... När jag ser en tjej som är RIKTIGT söt brukar min fantasi skena iväg till blommande ängar och picknickkorgar, promenader på stranden och det första paret som hånglar på månen... Men ser jag, eller är med, en tjej som är/ser vanlig ut så förs tankarna endast till en säng som går sönder efter två timmar....
Citera
2005-12-22, 00:11
Medlem
Tevildos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract

Mjaä..

Jag tror inte jag har mer prestationsångest normalt sett än de flesta andra, fast det är klart att han kroknat ibland.

Det har mer med att göra att hon är så jävla mycket kortare än jag, och att hon är så väldigt oskuldsfull. Tror jag. Hon ska komma hit på fredag så vi får väl se ... inte för att ni kommer få nån rapport eller så

Edit: Stavfel
Citera
2005-12-22, 00:19
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimm
Nej, jag tror inte det.

Känner verkligen igen mig i det killen säger... När jag ser en tjej som är RIKTIGT söt brukar min fantasi skena iväg till blommande ängar och picknickkorgar, promenader på stranden och det första paret som hånglar på månen... Men ser jag, eller är med, en tjej som är/ser vanlig ut så förs tankarna endast till en säng som går sönder efter två timmar....

Kan det inte vara prestationsångest?
Lättare att knulla en ful tjej man verkligen inte känner några emotionella förbindelser alls med?
Man skyddar sig själv genom att inte ingå i krångliga känslomässiga saker.
Kanske den där "lilla" tjejen är inom hans riskzon för att blotta sin känslor för henne?
Prestationsångest betyder inte enbart att ballen inte ställer sig upp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in