Citat:
Jag väntar fortfarande på att Aftonbladet ska vakna. Och DN. Och SVD. Och hos Expressen har den sjunkit ned. Fundera: Tänk om det mest i det här läget hade talat för att det faktiskt rörde sig om islamistisk terror, hade du då varit "nöjd" med detta – att ingen av de stora dagstidningarna nu toppar med terrordådet?
Nej, förstås hade du då gnälld och hävdat att massmedierna "mörkar".
Ingen aning om vad du pratar om.
Vet inte exakt vad du talar om nu heller, men det är klart att en misstänkt mordbrand har ett större nyhetsvärde än en brand i en fritös.
Det där känns som en rätt stor fråga där vi ligger rätt lång ifrån varandra. Jag är inte intresserad av att diskutera det med dig.
Nej, förstås hade du då gnälld och hävdat att massmedierna "mörkar".
Ingen aning om vad du pratar om.
Vet inte exakt vad du talar om nu heller, men det är klart att en misstänkt mordbrand har ett större nyhetsvärde än en brand i en fritös.
Det där känns som en rätt stor fråga där vi ligger rätt lång ifrån varandra. Jag är inte intresserad av att diskutera det med dig.
Vad är det som är så himla svårt att förstå, när x antal boenden för flyktingar runtom i Sverige brann så var narrativet från MSM och politiker i sjuklövern att vita rasister eller onda högerextremister låg bakom alla bränderna.
Vid en närmare granskning så visade det sig att en väldigt uppmärksammad brand var en fritös som tog eld och att många av bränderna var anlagda av flyktingarna själva för att förhållandena i Sverige inte var guld och gröna skogar som flyktingsmugglarna lovat samt diverse bråk mellan olika grupperingar.
Det finns även andra sådana här historier, som den fejkade slöjmisshandeln etc. Lögner som Sandviken-rapporten, vinklingen av OECD-rapporten, vi tjänar på invandringen, dom behövs för att ta hand om dom gamla. En massa lögner för att svenska folket ska köpa utvecklingen men problemet är nu att fler och fler ser igenom detta och då blir det bara ett urspårat tåg på väg mot den oundvikliga kraschen där MSM ligger på samma nivå som en ding ding värld.
Att svensk MSM hetsar, vinklar, ljuger, mörkar m.m. är bevisat flera gånger om, agendajournalistik som DN kallar det. Jag skulle vilja påstå att det definitivt kan röra upp känslor och hat och att media är medskyldiga till framtida dåd där både invandrare och svenskar gör sig skyldiga till hemska brott, den utvecklingen är oundviklig i detta polariserade land.
Medias uppgift är att granska makten inte att mörka för folket och även bedriva hetsjakt på vanliga medborgare som inte delar Stockholmssektens åsikter där man sjunger globaliseringens och identitetspolitikens lov.