2017-01-30, 00:51
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
1. Ska vi verkligen bygga våra åsikter kring feminister av dina personliga upplevelser av feminister?
2. Vad har du för källa på (utöver din egen lilla persons idéer) att feminister skulle var mer psykiskt sjuka/ ha perosnlighetsstörningar/ mindre empati och allt blaj du tillskriver dem än andra?
3. På vilket sätt går det ens ha mage kalla ex. patriakrat eller en misogyn individ ex. våldtäktsman för "fiktiv"?

Seriöst fattar ens män som du vad ordet empati och känsla för rättvisa faktiskt innebär?

http://www.vox.com/2017/1/19/14327496/womens-march-largest-gathering-disability-community

Visst, några rullstolsförare där. Men mestadels handlar det om psykiska diagnoser.

Vad kom först, feminister eller psykisk ohälsa. Det är lika svårbesvarat som hönan och ägget.
Citera
2017-01-30, 00:54
Medlem
asameras avatar
Citat:
1. Ska vi verkligen bygga våra åsikter kring feminister av dina personliga upplevelser av feminister?
2. Vad har du för källa på (utöver din egen lilla persons idéer) att feminister skulle var mer psykiskt sjuka/ ha perosnlighetsstörningar/ mindre empati och allt blaj du tillskriver dem än andra?
3. På vilket sätt går det ens ha mage kalla ex. patriakrat eller en misogyn individ ex. våldtäktsman för "fiktiv"?

Seriöst fattar ens män som du vad ordet empati och känsla för rättvisa faktiskt innebär?

Citat:

Som att inte du har byggt allt ditt skitsnack på dina personliga upplevelser av män. Hahahahaha!

Varför blir du så arg? Måste du låta ditt känslosvall gå ut över en debattör som sakligt hävdar sin åsikt.
Citera
2017-01-30, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
http://www.vox.com/2017/1/19/14327496/womens-march-largest-gathering-disability-community

Visst, några rullstolsförare där. Men mestadels handlar det om psykiska diagnoser.

Vad kom först, feminister eller psykisk ohälsa. Det är lika svårbesvarat som hönan och ägget.

Dummer gubbskemmet....

läs inte "womans march" bokstavligt...det är protester hos alla som går emot Trump inte bara feminsiter...eller kvinnor. Den har bara fått namn efter Trump vidriga kivnnosyn och en av hans första åtgärder att dra in USAs hjälp till kivnnor i världen.
I detta fallet så handlar det förmodlgien om en protestmarsh mot Trumps nedvärdering av handikappade.
Citera
2017-01-30, 01:06
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Dummer gubbskemmet....

läs inte "womans march" bokstavligt...det är protester hos alla som går emot Trump inte bara feminsiter...eller kvinnor. Den har bara fått namn efter Trump vidriga kivnnosyn och en av hans första åtgärder att dra in USAs hjälp till kivnnor i världen.
I detta fallet så handlar det förmodlgien om en protestmarsh mot Trumps nedvärdering av handikappade.

De tre huvudarrangörerna predikar extremfeminism. Ena utav dem vill t.o.m ha sharia-lagar och drog ner stora jubel när hon talade om hur islam är kompatibelt med USA:s kultur. Över 50 olika extrema feminist/marxism-grupper var närvarande. Alla talare var uttryckligen feminister. Givetvis är feminism intressant som förklaring för sambanden mellan vilka som deltog och deras psykiska hälsa.
Citera
2017-01-30, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
De tre huvudarrangörerna predikar extremfeminism. Ena utav dem vill t.o.m ha sharia-lagar och drog ner stora jubel när hon talade om hur islam är kompatibelt med USA:s kultur. Över 50 olika extrema feminist/marxism-grupper var närvarande. Alla talare var uttryckligen feminister. Givetvis är feminism intressant som förklaring för sambanden mellan vilka som deltog och deras psykiska hälsa.

Yeah right...källa på att "en av dem" (vilka dem?????) vill ha sharialagar....

nej duger väldigt dåligt hörredu speciellt som du sitte roch tolkar rullstolar som bevis för psykisk sjukdom...

Är det någon som borde uppsöka psykolog för att få en diagnos på mental störning så är det din avatar. Att han inte äger empati vet vi redan, grandiost uppblåst ego vet vi också...allt som fatts är psykopatstämpeln.
Senast redigerad av Merapi 2017-01-30 kl. 01:24.
Citera
2017-01-30, 01:28
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Yeah right...källa på att "en av dem" (vilka dem?????) vill ha sharialagar....

nej duger väldigt dåligt hörredu speciellt som du sitte roch tolkar rullstolar som bevis för psykisk sjukdom...

Notera att jag undantog rullstolar från psykisk sjuka.

http://www.snopes.com/2017/01/25/womens-march-organizer-linda-sarsour/

Notera hur jag ger dig källa från progressiva vänstersidor som snopes och tidigare vox även om jag kan hitta betydligt smaskigare artiklar om henne på högersajter. Det beror på att jag vill se dig snirkla dig ur detta utan att kunna hänvisa till "biased" författare.

edit:

Notera att min avatar är en blandning av Trump och Hillary. Trodde du om någon borde kunna urskilja hennes drag. Men visst. Låt din beskrivning om båda dessa stå.
Citera
2017-01-30, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asamera
Som bekant så kritiserar världen feministiska bitterhetsnormer i samhället och vad dessa ställer till med för samhället i stort i form av; iscensatta offerroller, subjektiva eller påhittade övergrepp på kvinnor i syfte att de får en bekräftelse-boost, personpåhopp på vita män, samarbete med Isis-anhängare, etc.

Kvinnor som Merapi, lupac eller skotittaren försöker samtliga förvanska historieskrivningen i syfte att uppnå eget självändamål. Svensk media ställer sig på kvinnornas sida och behandlar kvinnosläktet likt gudar medan män blir behandlade som skit.

Dock är det så att feministiska bitterhetsnormer leder till psykisk ohälsa bland kvinnor. Istället för att låta allt detta känslosvammel och felaktiga beskyllningar på svenska män, är det istället inte bättre att ni feminister berättar vad som är grunden till denna bitterhet? Varför låter ni all denna aggression gå ut över vita män? Är det inte jobbigt för er att hela tiden gå runt och tänka på vita män, när det egentligen handlar om er själva? Det är naturligtvis så att i grunden handlar det om ett mindervärdeskomplex bland dessa feminister. De jämför sig med män som att män skulle vara den givna måttstocken att jämföra sig utifrån? Varför istället inte bara inse att vi är två olika kön med olika biologiska förutsättningar. Dvs. Män är män, kvinnor är kvinnor. Inget av dessa kön är bättre än något annat kön men vi har helt annorlunda biologisk konstruktion. Därför finns det absolut ingen anledning att kvinnor jämför sig själva med män. Inser ni inte att ni endast får en psykisk ohälsa?

Alltid en spännande läsning, dina ts. Feministiska bitterhetsnormer leder till psykisk ohälsa bland kvinnor. Hur tänker du då?

Den rådande konsens på fl är väl, om jag inte är helt fel ute nu, att feminism styr det svenska samhället. Majoriteten av svenska kvinnor i alla åldrar är feminister, en stor del av de uttalade radikal feminister. Den svenska politiken, svenska massmedier, yrkeslivet, parrelationer, barnuppfostran, skolutbildning, vårdrelationer... mm. präglas av det feministiska tankesättet. Feminister kämpar inte längre för jämställdhet mellan könen, eftersom de redan för länge sedan tagit över. De har tom fått hit flyktingar för att tillfredsställa sina sexuella behov, eftersom den svenska mannen inte längre är intressant. Okej.

Nu undrar jag en sak och kanske kan du hjälpa mig med, för att kunna förstå dig bättre. Om det nu är så, att feminism har tagit makten i alla avseenden, inte enbart i Sverige utan också i de resterande europeiska länderna, skulle det då, rationellt sett, inte vara mera logiskt att de som blivit utsatt för den rådande feministiska andan, vara de som blir bittra, vilket när det går överstyr, kan leda till psykisk ohälsa?

För varför skulle någon som får allt den bara begär, blir bitter? Ologiskt.
Citera
2017-01-30, 18:16
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granny-Smith
Alltid en spännande läsning, dina ts. Feministiska bitterhetsnormer leder till psykisk ohälsa bland kvinnor. Hur tänker du då?

Den rådande konsens på fl är väl, om jag inte är helt fel ute nu, att feminism styr det svenska samhället. Majoriteten av svenska kvinnor i alla åldrar är feminister, en stor del av de uttalade radikal feminister. Den svenska politiken, svenska massmedier, yrkeslivet, parrelationer, barnuppfostran, skolutbildning, vårdrelationer... mm. präglas av det feministiska tankesättet. Feminister kämpar inte längre för jämställdhet mellan könen, eftersom de redan för länge sedan tagit över. De har tom fått hit flyktingar för att tillfredsställa sina sexuella behov, eftersom den svenska mannen inte längre är intressant. Okej.

Nu undrar jag en sak och kanske kan du hjälpa mig med, för att kunna förstå dig bättre. Om det nu är så, att feminism har tagit makten i alla avseenden, inte enbart i Sverige utan också i de resterande europeiska länderna, skulle det då, rationellt sett, inte vara mera logiskt att de som blivit utsatt för den rådande feministiska andan, vara de som blir bittra, vilket när det går överstyr, kan leda till psykisk ohälsa?

Citat:

Det här stycket är fantastiskt. Håller med i allt.

Citat:

Jag håller inte med om att feminism har tagit makten i de resterande europeiska länderna, i Sverige ja. Men inte i några andra europeiska länder.

Feminism styr det svenska samhället. Mycket riktigt. Det finns inget land i världen där feminism fått så mycket utrymme som i Sverige tråkigt nog. Som svensk man är det följaktligen en tragedi att leva i Sverige, och därför har jag flytt landet sedan länge. Jo, jag tänker såhär att anledningen att jag skrev bitter är följande: De svenska feministerna har mycket riktigt allt och behöver på ett sätt inte vara bittra. Det är anledningen till att jag har ingen som helst längtan att hjälpa svenska kvinnor och stå upp för deras rättigheter. Det samma gäller inte för kvinnor i fattiga länder som jag mer än gärna hjälper. Men så här ligger det till bland de svenska feministerna: att de har en föreställning om att män skapar allt elände som t ex krig. Om du lyssnar på förtappade svenska kvinnor som t ex Merapi eller lupac skriver de att män har k-kmätartävling, etc etc. Det är, enligt dem, vi män som krigar och förstör, brukar våld etc etc. Här följer att de har en bitterhet gentemot att de tror att om de hade fått vara vid rodret och styra så hade världen sätt mycket bättre ut. Nu blev det inte riktigt så och vi fick t ex en amerikansk president i USA med namnet Trump, och därmed sagt att feministerna i Sverige känner bitterhet över att de inte får möjlighet att styra genom kandidater som t ex Clinton - att skapa fred och ordning i världen. Det är vad de tycker, och inte något jag överhuvudtaget stödjer. Jag hoppas du köper min förklaring och om något är oklart är det bara att fråga.
Senast redigerad av asamera 2017-01-30 kl. 18:19.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in