Citat:
Ursprungligen postat av
Granny-Smith
Alltid en spännande läsning, dina ts. Feministiska bitterhetsnormer leder till psykisk ohälsa bland kvinnor. Hur tänker du då?
Den rådande konsens på fl är väl, om jag inte är helt fel ute nu, att feminism styr det svenska samhället. Majoriteten av svenska kvinnor i alla åldrar är feminister, en stor del av de uttalade radikal feminister. Den svenska politiken, svenska massmedier, yrkeslivet, parrelationer, barnuppfostran, skolutbildning, vårdrelationer... mm. präglas av det feministiska tankesättet. Feminister kämpar inte längre för jämställdhet mellan könen, eftersom de redan för länge sedan tagit över. De har tom fått hit flyktingar för att tillfredsställa sina sexuella behov, eftersom den svenska mannen inte längre är intressant. Okej.
Nu undrar jag en sak och kanske kan du hjälpa mig med, för att kunna förstå dig bättre. Om det nu är så, att feminism har tagit makten i alla avseenden, inte enbart i Sverige utan också i de resterande europeiska länderna, skulle det då, rationellt sett, inte vara mera logiskt att de som blivit utsatt för den rådande feministiska andan, vara de som blir bittra, vilket när det går överstyr, kan leda till psykisk ohälsa?
För varför skulle någon som får allt den bara begär, blir bitter? Ologiskt.
Citat:
Den rådande konsens på fl är väl, om jag inte är helt fel ute nu, att feminism styr det svenska samhället. Majoriteten av svenska kvinnor i alla åldrar är feminister, en stor del av de uttalade radikal feminister. Den svenska politiken, svenska massmedier, yrkeslivet, parrelationer, barnuppfostran, skolutbildning, vårdrelationer... mm. präglas av det feministiska tankesättet. Feminister kämpar inte längre för jämställdhet mellan könen, eftersom de redan för länge sedan tagit över. De har tom fått hit flyktingar för att tillfredsställa sina sexuella behov, eftersom den svenska mannen inte längre är intressant. Okej.
Det här stycket är fantastiskt. Håller med i allt.
Citat:
Nu undrar jag en sak och kanske kan du hjälpa mig med, för att kunna förstå dig bättre. Om det nu är så, att feminism har tagit makten i alla avseenden, inte enbart i Sverige utan också i de resterande europeiska länderna, skulle det då, rationellt sett, inte vara mera logiskt att de som blivit utsatt för den rådande feministiska andan, vara de som blir bittra, vilket när det går överstyr, kan leda till psykisk ohälsa?
För varför skulle någon som får allt den bara begär, blir bitter? Ologiskt.
Jag håller inte med om att feminism har tagit makten i de resterande europeiska länderna, i Sverige ja. Men inte i några andra europeiska länder.
Feminism styr det svenska samhället. Mycket riktigt. Det finns inget land i världen där feminism fått så mycket utrymme som i Sverige tråkigt nog. Som svensk man är det följaktligen en tragedi att leva i Sverige, och därför har jag flytt landet sedan länge. Jo, jag tänker såhär att anledningen att jag skrev bitter är följande: De svenska feministerna har mycket riktigt allt och behöver på ett sätt inte vara bittra. Det är anledningen till att jag har ingen som helst längtan att hjälpa svenska kvinnor och stå upp för deras rättigheter. Det samma gäller inte för kvinnor i fattiga länder som jag mer än gärna hjälper. Men så här ligger det till bland de svenska feministerna:
att de har en föreställning om att män skapar allt elände som t ex krig. Om du lyssnar på förtappade svenska kvinnor som t ex Merapi eller lupac skriver de att män har k-kmätartävling, etc etc. Det är, enligt dem, vi män som krigar och förstör, brukar våld etc etc.
Här följer att de har en bitterhet gentemot att de tror att om de hade fått vara vid rodret och styra så hade världen sätt mycket bättre ut. Nu blev det inte riktigt så och vi fick t ex en amerikansk president i USA med namnet Trump, och därmed sagt att feministerna i Sverige känner bitterhet över att de inte får möjlighet att styra genom kandidater som t ex Clinton - att skapa fred och ordning i världen. Det är vad de tycker, och inte något jag överhuvudtaget stödjer. Jag hoppas du köper min förklaring och om något är oklart är det bara att fråga.