• 1
  • 2
2017-01-29, 18:01
Medlem
TarzansFarsas avatar
Citat:
En man har blivit skjuten i stadsdelen Andersberg i Gävle.
Skottdramat inträffade i en lägenhet.
– Ingen person är i nuläget frihetsberövad, misstänkt för det här, säger Mats Öjdahl på polisen i region mitt.

Citat:
Det var klockan 17.12 som polisen larmades till stadsdelen Andersberg i Gävle. I en lägenhet låg en skottskadad man.
Enligt uppgift till Aftonbladet ska han blivit skjuten i bröstet.
– Vi är där och jobbar med det här ärendet för fullt just nu, säger Mats Öjdahl, vakthavande befäl på polisen i region mitt.
Polisen rubricerar i nuläget ärendet som försök till mord.

Någon i Gävle som vet något mer och kan komma med lite information?

Är det 6-7 skjutningen på 5 dagar? Otrevlig utveckling vi går mot.

Källa
Senast redigerad av TarzansFarsa 2017-01-29 kl. 18:06.
Citera
2017-01-29, 18:11
Medlem
katastrofernas avatar
Såg en kompis som delat på trynboken, någon som bor i området hade kommenterat och säger att det verkar vara flera skott. Huruvida det stämmer eller ej låter jag vara osagt tillsvidare.
Kom precis hem från jobbet och passerar några hundra meter därifrån och det var ingen polisrörelse runt omkring.
Citera
2017-01-29, 18:15
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katastroferna
Såg en kompis som delat på trynboken, någon som bor i området hade kommenterat och säger att det verkar vara flera skott. Huruvida det stämmer eller ej låter jag vara osagt tillsvidare.
Kom precis hem från jobbet och passerar några hundra meter därifrån och det var ingen polisrörelse runt omkring.
Men då lär du veta vilken del av andersberg det gäller, flervåningshusen, tvåvåningshusen eller radhusen?

Har heller inte hört något, inget ännu på fejjan från folk som bor där.
Citera
2017-01-29, 18:19
Medlem
katastrofernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Men då lär du veta vilken del av andersberg det gäller, flervåningshusen, tvåvåningshusen eller radhusen?

Har heller inte hört något, inget ännu på fejjan från folk som bor där.
Det vet jag inte, jag åker från Skutskär till Sätra via Biltema-E4 så åker ju bara i utkanten men skulle gissa på Vinddraget som vanligt. Har en kompis som bor i de husen som jag försöker få tag i utan att lyckas.
Citera
2017-01-29, 18:31
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Tydligen så rör dig sig om en man som är vid 60 års åldern.
Citera
2017-01-29, 18:41
Medlem
katastrofernas avatar
Nyfiken i en strut var tvungen att åka och kika lite. Längst ner på Vinddraget, alltså vid AB centrum. Stod 3 målade och en civil, när jag svängde ut på Vändkretsen så kom det ytterligare en målad.

http://sv.tinypic.com/r/2ep0ak1/9
Citera
2017-01-29, 18:41
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Tydligen så rör dig sig om en man som är vid 60 års åldern.
Jag har en del bekanta i den åldern men det är knäpptyst på fejjan, inte ens de små gangstafjortisarna har vaknat till än, ett skott i bröstet på någon borde vara hett skvaller för folk som gör "jättestötar" mot uff-containrar. Mycket somali i andersberg, kan vara en sådan som inte mina svenskskrivande bekanta känner till. Men tycker att den stadsdelen som är så tätbefolkat så borde flera ha reagerat på pådraget, visserligen är det väl alltid något pådrag i de kvarteren så folk slutat reagera.
Citera
2017-01-29, 18:55
Medlem
katastrofernas avatar
http://www.gd.se/blaljus/brott/man-s...kt-garningsman

Livesändning från platsen. Allvarligt skadad är det enda man säger utåt.
Citera
2017-01-29, 19:15
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Har kommit ett väl tänkbart namn i ett inlägg på fejjan, kan dock vara ren gissning eftersom det är en "passande" person, svensk. Någon som vet vilket nummer på Vinddraget det är?
Citera
2017-01-29, 19:23
Medlem
qwerty1339s avatar
Citat:
Har kommit ett väl tänkbart namn i ett inlägg på fejjan, kan dock vara ren gissning eftersom det är en "passande" person, svensk. Någon som vet vilket nummer på Vinddraget det är?

Torde vara 15 om det är längst ner?
Citera
2017-01-29, 19:24
Medlem
Headss avatar
Citat:

Vinddraget 15c 3e vån låter resten förbli osagt.
Citera
2017-01-29, 19:25
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty1339
Torde vara 15 om det är längst ner?
Stämmer med namnet. Men det kan som sagt vara spekulation, inget mer än ett namndroppande i en offentlig grupp på fejjan, välkänt efternamn i Gävle dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Heads
Vinddraget 15c 3e vån låter resten förbli osagt.
Ja, då kanske namnet stämmer då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in