2017-01-29, 10:12
Medlem
Hej!

Jag har glömt min E-postadress. Jag har dock hittat en lapp med några hotmail lösenord. Så det finns en möjlighet att en av de är min E-postadress, så lösenord är det minsta besymret.

Vad kan man göra om man glömt sin E-postadress namn?

Jag använder redan en E-postadress. Men denna extra E-postadress, som jag använder för annat, har jag just nu glömt. Vad kan man göra?
Citera
2017-01-29, 10:17
Medlem
Förut fanns det ju en knapp: "Glömt lösenord"?

Som man kunde klicka på, och sedan skriva en E-mailadress som var bindanden till den. Och vips, kunde man se namn och lösenord, som skickades till sin mail.

Vart har den knappen tagit vägen?
Citera
2017-01-29, 10:19
Medlem
vtcs avatar
Ifall du kommer ihåg någon som du har skrivit till från adressen i fråga, så skulle du kunna kontakta vederbörande och fråga vad du skrev ifrån för adress.
Citera
2017-01-29, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vtc
Ifall du kommer ihåg någon som du har skrivit till från adressen i fråga, så skulle du kunna kontakta vederbörande och fråga vad du skrev ifrån för adress.
Jag har inte haft kontakt med någon.

Det jag använde med den E-Mail adressen, var just för att registera mig i Onlinespel, t.ex.

Så jag slipper en massa reklam. Nu har jag inte spelat spel på ett tag. Men nu när man blivit små sugen återigen. Kan jag inte komma ihåg E-mail adressen.

Jag får väl helt enkelt skapa en ny Hotmail, vilket egentligen känns drygt. Jag tönkte skapa en tråd här för att förhoppningsvis se om det finns en annan alternativ.

Exempelvis om man kunde knappa in vilken E-mail adress man är binden till, eller mobiltelefonnummer. Det minns jag att man kunde göra förut. Men det verkar inte finnas sådana alternativ.

Äsch...Jag får väl skapa ett mytt mail adress..
Citera
2017-01-29, 10:40
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentration
Det jag använde med den E-Mail adressen, var just för att registera mig i Onlinespel, t.ex.
Om du kan logga in med användarnamn istället för e-postadress på något av dessa spel, så finner du kanske mailadressen under dina kontoinställningar.
Citera
2017-01-29, 13:54
Moderator
Protons avatar
Citat:

Som man kunde klicka på, och sedan skriva en E-mailadress som var bindanden till den. Och vips, kunde man se namn och lösenord, som skickades till sin mail.

Har du glömt email-adressen är ju den knappen av föga intresse ändå, som du säger ska man ju skriva in sin email.

Jag tror inte sidan är synsk.
Citera
2017-02-09, 14:02
Medlem
studioxswes avatar
Citat:

Antar att du menar att det är en hotmail.com adress? Microsoft har nog inte någon sådan möjlighet, man har så många e-post alternativ nu att det vore omöjligt för Microsoft att förstå vad du vill göra (du kan faktiskt registrera ett microsoftkonto med en helt annan adress än exempelvis hotmail.com)

Men du måste väl fått ett beskräftelsemail till din andra adress som du använder? Det är väl bara och söka i den mailen efter typ hotmail.com confirmation, password reset eller något liknande så borde du ju hitta adressen?
Citera
2017-02-09, 14:17
Medlem
Megaforces avatar
Har du låtit webläsaren autofylla lösenordet för detta kontot så kanske det går att luska fram det genom att titta i webläsarens inställningar för kontolösenord mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in