2017-01-29, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BraidsMamma
Jag har för mig att svt sände hela Val De Fiemme och sista tre dagarna från Almaty (Skiathlon och stafetter). I båda fallen sände svt allt som producerades. Förra året sände svt inget från Rasnov men det berodde vad jag förstår på att det inte fanns någon produktion att sända.

Ja, i år finns det garanterat produktion iaf, så i sådana fall borde de väl sända hela mästerskapet nu också, precis som i Val di Fiemme..
2017-01-29, 22:12
Medlem
Alkibiadess avatar
Någon sett något om vilka ryssar som deltar?
2017-01-29, 22:24
Medlem
BraidsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thax21

Hade för övrigt tänkt skriva lite små guider inför loppen, likt ifjol. Lika mycket för mig själv om inte annat, men vill nog avvakta startlistorna först.

Det uppskattas mycket!
2017-01-29, 23:19
Medlem
Thax21s avatar
Gällande livesändningen som amerikanerna (NNF) anordnar.
http://nationalnordicfoundation.org/tv/

Har jag uppfattat det rätt att det är så att man köper eventen per dag, och inte styck eller hur man ska uttrycka sig. Dvs köper jag längdpasset på onsdag får jag både damer och herrar för 4.95USD, och behöver inte lägga ut 4.95X2=9.90. Det är i alla fall så det framstår för mig. I så fall är det ju mer ekonomiskt att köpa en ny biljett varje dag än att köpa All-access Pass, förutsatt att man inte vill se komben eller backhoppningen, och att man även med en dagsbiljett kan se eventet man köpt i efterhand.
2017-01-30, 07:46
Medlem
R.O.S.Hs avatar
De har inte bråttom med startlistor inte.
2017-01-30, 08:24
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thax21
Gällande livesändningen som amerikanerna (NNF) anordnar.
http://nationalnordicfoundation.org/tv/

Har jag uppfattat det rätt att det är så att man köper eventen per dag, och inte styck eller hur man ska uttrycka sig. Dvs köper jag längdpasset på onsdag får jag både damer och herrar för 4.95USD, och behöver inte lägga ut 4.95X2=9.90. Det är i alla fall så det framstår för mig. I så fall är det ju mer ekonomiskt att köpa en ny biljett varje dag än att köpa All-access Pass, förutsatt att man inte vill se komben eller backhoppningen, och att man även med en dagsbiljett kan se eventet man köpt i efterhand.

Så har jag med uppfattat det.

Angående SVT, så mailade jag vid tidigare tillfälle om ett brinnande intresse för tävlingen. Har ej fått svar. Inte första gången man inte får svar från SVT
2017-01-30, 08:50
Medlem
Drinis avatar
Verkar ju inte sändas på NRK heller =/ finns det något lands lokala tv station som sänder skiten?
2017-01-30, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Så har jag med uppfattat det.

Angående SVT, så mailade jag vid tidigare tillfälle om ett brinnande intresse för tävlingen. Har ej fått svar. Inte första gången man inte får svar från SVT

tips om du vill ha kontakt med någon på svt twittra till lotta fahlberg hon brukar vara bra på att svara
2017-01-30, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
De har inte bråttom med startlistor inte.
Startlistor för sprinten finns här http://summittiming.com/race_results/2017/world_juniors_2017/wjsc_sprints/start_list_for_junior_world_championships_classic_ sprint_qualifier_170130.pdf

Resultatsidan http://www.summittiming.com/races/race_results_for_wjsc_u23_2017.php

Ingen Ebba Andersson till start i sprinten.
Senast redigerad av rcs 2017-01-30 kl. 10:03.
2017-01-30, 10:04
Medlem
Alkibiadess avatar
Det kan ju vara så att man inte sålt vidare några sändningsrättigheter, behöver inte handla om att SVT inte vill sända. Man pratar ju om exklusiva sändningar till hela världen från den nordamerikanska organisationen.

Tack rcs för länkarna till startlistor och resultatsidan.

När det gäller Ebba så har det väl aldrig varit aktuellt att hon skulle åka sprinten, hon har inte åkt någon sprint sedan hennes knäoperationer då man inte vill utsätta hennes knä för den belastningen.
2017-01-30, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
När det gäller Ebba så har det väl aldrig varit aktuellt att hon skulle åka sprinten, hon har inte åkt någon sprint sedan hennes knäoperationer då man inte vill utsätta hennes knä för den belastningen.
Okej, men var det verkligen tänkt att Majbäck skall köra sprinten?
2017-01-30, 10:13
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Okej, men var det verkligen tänkt att Majbäck skall köra sprinten?

Var väl henne eller Moa Olsson det stod om. Men det borde naturligtvis vara Johanna Hagström (som tog guld i den klassiska sprinten på ungdoms-OS förra året) som borde fått den fjärde platsen men nu lyckades den svenska ledningen med konststycket att inte ta ut henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in