2017-01-30, 13:31
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
Vilka motiv de hade bakom det spelar ingen roll,
de kommer bägge två att få sitta inne på livstid (om det var 2 st)
Gör man jävligt dumma saker så ska man få ett rättvist straff
Det har jag svårt att tänka mig. Jag har, givet vad som framkommit i tråden, mycket svårt att tänka mig en allvarligare brottsrubricering än dråp, och för dråp är maxstraffet 10 år.
Citera
2017-01-30, 13:36
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Rubrik justerad // Mod
Citera
2017-01-30, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dramig
Att blåljuspersonal skall vänta in polis är väl ett problem vi fått med alla nyanlända. Mig veterligen så stenade inte vi svenskar räddningspersonal när de anlände.
Detta är ju ett problem som Sveriges Regeringar har orsakat. Beatrice Ask var dessutom justitieminister fram till 2014 och det är hennes parti som öppnade dörrarna och hon var ansvarig för utformningen av brottsbekämpningen.
Varför hon sitter och gnäller nu om hårdare straff, när hon inte ordnade det själv, förstår jag inte.

Däremot så beklagar jag grabbens mycket för tidiga död och skänker ett beklagande till Beatrice Ask och familjen över detta. Ingen skall behöva råka ut för något sådant.
Så du tror att ambulanspersonal i alla tider bara har klivit på där mord/grova våldsbrott begåtts och gärningsmannen är på fri fot?
Du är visst lite dum i huvudet.
Citera
2017-01-30, 15:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det har jag svårt att tänka mig. Jag har, givet vad som framkommit i tråden, mycket svårt att tänka mig en allvarligare brottsrubricering än dråp, och för dråp är maxstraffet 10 år.
Pricis! Döms någon för detta är dem ute efter 6 år, max.
Citera
2017-01-30, 15:04
Medlem
Boggymans avatar
Verkar mest vara en jävla massa dravel här inne, kan någon som sitter på FAKTA summera hur det gick till istället?

Låter ju inte särskilt troligt att den döde ströps till döds, särskilt inte av en kille som nyss fått en flaska i huvudet/halsen, så vem är mgm 2? Sveg är väl en liten håla där alla vet allt, borde ju inte vara svårt att ta reda på vem som är mgm mer än ICA-drängen.
Citera
2017-01-30, 15:15
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Ber om ursäkt, förstod i efterhand att Sveg ligger nära till Hälsingland, dock ej i. Sorry för förvirring.

Du har en by som heter Steg i Hälsingland, nära men inte samma
Citera
2017-01-30, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
Japp, han byggde timmerstugor och hjälpte sin mormor. Han hade ett väldigt gott hjärta trot eller ej
Det hjälper inte att ha ett gott hjärta om man blir helgalen ibland.

Det bästa som kunde hända har nog hänt, 2 eller möjligen 3 ev idioter är borta från gatan en längre tid varav en för alltid.
Citera
2017-01-30, 16:48
Medlem
Kokettes avatar
Det är givetvis inte tal om mord.
Citera
2017-01-30, 16:58
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boggyman
Verkar mest vara en jävla massa dravel här inne, kan någon som sitter på FAKTA summera hur det gick till istället?

Låter ju inte särskilt troligt att den döde ströps till döds, särskilt inte av en kille som nyss fått en flaska i huvudet/halsen, så vem är mgm 2? Sveg är väl en liten håla där alla vet allt, borde ju inte vara svårt att ta reda på vem som är mgm mer än ICA-drängen.
Jag håller med. Vem är MGM #2?
Citera
2017-01-30, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boggyman

Kan inte säga det bättre själv! Fakta tack!

Jag har hört namn på MGM2 men det är sånt "byskvaller" så det törs jag inte skriva här.
Citera
2017-01-30, 17:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
Det är givetvis inte tal om mord.
Det är inte din sak att avgöra.

Men visst är det plausibelt att gm fälls för dråp.
Citera
2017-01-30, 17:51
Medlem
Terrorfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Hade någon försökt slå ihjäl mig med en flaska, ja det är ett högst dödligt vapen, så,hade även jag hellre försökt döda min motståndare innan jag dog.

Mjo förvisso, han fick ju rätt aggressiva skador så de kanske blev en blandning av chock, panik å rädsla. Svårt å avgöra hur man själv skulle reagera. Men rent spontant känner ja att ja aldrig skulle kunna strypa fullt ut, kanske skulle de ändras i ett sånt läge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in