Citat:
Ursprungligen postat av
Trolltestet
Har du inte tänkt så sedan du var 12, så har du inget vidare affärsmannasinne, men... Nåväl. Låtom oss jobba med det som finns.
Vad är det du vill veta?
Alltid haft filosofin att det tar mer tid med att sitta med rabattkuponger än vad man sparar, är väl egentligen bara om de sköts automatiskt jag är intresserad.
Citat:
Ursprungligen postat av
knasen79
Som student så har du inga fördelar med att skaffa ett kredit-/lojalitetskort så vida det inte är Systembolagets med tanke på att du varken kommer att tanka eller handla några större belopp.
Det du verkligen ska tänka på när du studerar är det du lånar. Behöver du låna för att studera? Kan du ta ett jobb som sponsrar ditt uppehälle, eller föräldrar som kan sticka till lite. Lånen blir en börda framöver som har knäckt många lågavlönade akademiker.
Precis, men tänkte mer på mat-delen som jag måste köpa. Kommer inte köpa några mer lyx-saker. Utan blir i princip bara mat och alkohol. Har tagit lån, men allt går in i aktier/sparande för att lånet är så förmånligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
frank_pe
Hemköp har dock inte så värst bra priser överlag om man jämför med Willys som också kör med produkter från Axfood och därför är det bättre du kopplar ditt kort till Willys+ om det finns någon Willys i din stad?
Finns willys dock en bit ifrån, dock måste jag ta buss dit och har gångavstånd till COOP/Hemköp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Plasticsmiles
Jag skulle rekommendera att du kopplar ditt kort till både Willys+ och Hemköp. Smidigt, och båda affärerna tycker jag har bra erbjudanden emellanåt.
Jag får göra det, tack för hjälpen!