Citat:
Ursprungligen postat av
Autobahn76
Skit i det. Världen kanske inte ens finns kvar om 30 år?
Dessutom tror jag att vi har gått över till medborgarlön vid den tiden.
Skön inställning, "vet inte om vi lever nästa månad så låt oss överbelåna oss och dra utomlands".
Tycker du att Sveriges framtid ser såpass säkrad ut att en bör luta sig tillbaka och vänta på att skörda frukterna? För nästan alla jag pratar med så ser de flesta inget annat än misär och problem. Företag lägger ner, flyttar utomlands eller börjar med fulspel ( utnyttja praktikanter, instegsjobb m.m ), landsbygden dör ut, bostadsbrist, etniska konflikter, brotten ökar och förblir olösta, "ladorna är tomma" och vi har ett av de högst belånade hushållen i hela världen och jobben försvinner i rasande takt utav olika anledningar.
Nej, planera. För den dagen man står där vill man inte leva på skorpor och vatten, och det är var och ens skyldighet att värna om sig själv och sin framtid. Att hoppas på bättre tider är lika lönlöst som att hoppas på att det en dag regnar guld.
För övrigt verkar ISK vara något, sätta in en summa varje månad och därefter sprida ut det i olika aktier, för att inte lägga alla ägg i en korg. Till alla därute, lyssna inte på nöten jag citerar - då kan ni snart räkna er som fattigpensionärer och min uppfattning är att det inte är så glamoröst som det låter.