2017-01-28, 22:56
Medlem
Är någon förvånad att de händer när just Somalia bandy spelar ??

Fått såååå mycket uppmärksamhet efter programmet på tv.
Svingar klubban och träffar skallen på en spelare sinnessjukt för helvete😬
Citera
2017-01-28, 23:04
Medlem
gudadottirs avatar
Dom har väl pelle fosshaug som tränare va?
https://www.youtube.com/watch?v=YwVvwFm6GUI
Citera
2017-01-28, 23:18
Medlem
bzsx0809s avatar
Det som är mest förvånande är att dessa blåmän kommer in i en inre konflikt vid slutet av klippet, då som man till synes, ser att nummer 7 hoppar på flera av sina "egna". Mycket intressant, är det sådär det fungerar hos klan folk?

En fråga till er bandyfantaster, varför har inte somaliska landslaget visir utan galler, är det en kostnads fråga mån tro? Är det inte vi i Sverige som tar hand om laget också, så man mer eller mindre Sveriges C lag bestående av migranter?
Senast redigerad av bzsx0809 2017-01-28 kl. 23:21.
Citera
2017-01-28, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzsx0809
Det som är mest förvånande är att dessa blåmän kommer in i en inre konflikt vid slutet av klippet, då som man till synes, ser att nummer 7 hoppar på flera av sina "egna". Mycket intressant, är det sådär det fungerar hos klan folk?

En fråga till er bandyfantaster, varför har inte somaliska landslaget visir utan galler, är det en kostnads fråga mån tro?

De flesta av dessa idioter har antagligen saknad av en eller fler tänder och passar på att anmäla tandskada vid dessa tillfällen! Fy fan för dessa skatteutnyttjare!!
Citera
2017-01-28, 23:23
Medlem
19-0 ja jävlar vilken spänning för fan lägg ner denna turnering ta mig fan löjligt

Någon som följer den här sk turneringen?

Vinner Sverige ska svenska folket bada i fontänen på Sergels Torg tror inte det
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Under gårdagen så spelades matchen mellan Somalia och Tjeckien i B-bandy VM, som detta år har Trollhättan som arrangör. Efter att ha legat under med 0-16, så tappar de somaliska bandyspelarna tålamodet, och blir lite mer fysiska än vad bandyreglerna tillåter.

http://www.dt.se/sport/bandy/skandalscener-vid-bandy-vm-vilt-slagsmal-nar-somalia-motte-tjeckien

Utdrag från artikeln:

Mötet mellan Somalia och Tjeckien i bandyns B-VM urartade fullständigt.
Det var i den 55:e minuten, vid ställningen 16–0 till Tjeckien, som det rann över för några av spelarna i Somalia.
Stort bråk utbröt, det blev totalt kaos på planen.
Stora skandalscener utspelade sig när Somalia mötte Tjecken i bandyns B-VM under gårdagen.
Somalia hamnade i underläge tidigt, och efter att Tjeckien fortsatt ösa på skaffade sig laget en ledning med 16–0.
Då uppstod en situation som fick det att rinna över för flera av de somaliska spelarna.
Stort tumult uppstod, och vissa av de somaliska spelarna använda sina klubbor som tillhyggen i slagsmålet som följde.
Somalia, som sedan tidigare i matchen dragit på sig hela fem utvisningar fick ytterligare två som föjd av slagsmålet.
Tjeckien vann till slut med 19–0.
Sporten har sökt representanter för Somalia Bandy utan framgång.

Jag har sett klippet och personligen har jag aldrig sett en bandyspelare svingat en bandyklubba mot en annan spelare på detta viset. Lite synd att detta sker , då det är kul att vi med Somalias landslag får lite mer färg på B-bandy VM.

Kommer denna skandal bromsa bandyutbredningen i Somalia? Eller är spelarna i själva verket "svenskar"?

Kommer vi får se en långvarig avstängning, av Somalias bandylandslag? Hade det varit ett fotbollslag i motsvarande turnering som uppfört sig liknande, så tror jag att det blivit stora påföljder.
Senast redigerad av x2016 2017-01-28 kl. 23:26.
Citera
2017-01-28, 23:26
Medlem
buggenbus avatar
Jag tyckte inte klippet i tidningsartikeln var särskilt mycket att förfäras över. Lite allmängruff, och en lite ful huggning med klubban. Och visst, på slutet knuffade några av de blåa på varandra. Men inte värre än Mellberg och Zlatan varit på varandra i en blågul dress.
https://www.youtube.com/watch?v=On4t0ZKi3F4
Citera
2017-01-28, 23:29
Medlem
Zilvios avatar
Vilken underbar rubrik! Ända tills man inser att det faktiskt är sant.
Hur kan det komma sig att Somalia har råd att hålla sig med ett landslag i bandy?
Det måste ju ändå kosta en del...

Smärtsamt att konstatera vilken otroligt liten och tunn sport bandy måste vara om Somalia är med i B-VM. Det måste ju innebära att i princip vilken liten ort som helst i Sverige som utropade sig som egen nation och satte ihop ett eget landslag i bandy garanterat inte skulle komma sist om de ställde upp i B-VM.

Vad kommer härnäst?
Afghanistanskt landslag i Hockey VM?
Ett Egyptiskt alpint landslag?
Citera
2017-01-28, 23:38
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Trevligt folk. J-vligt trevligt folk.

Tänkte samma sak. Trevligt folk, my ass! De har ingen aning om vad som komma skall...

Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Jag tyckte inte klippet i tidningsartikeln var särskilt mycket att förfäras över. Lite allmängruff, och en lite ful huggning med klubban. Och visst, på slutet knuffade några av de blåa på varandra. Men inte värre än Mellberg och Zlatan varit på varandra i en blågul dress.
https://www.youtube.com/watch?v=On4t0ZKi3F4

Veva med klubban i ansiktet eller bakifrån i huvudet är OK? Jag kan har fel, men jag tror man riskerar åtal för misshandel om man gör så inom hockeyn i både Sverige och i NHL.

PS: I fotbollen har man inte tillhyggen, så Mellan och engelskmannen är ett dåligt exempel.
Citera
2017-01-28, 23:49
Medlem
Någon som orkar göra en polisnmälan om det ej är gjort?
Citera
2017-01-29, 00:01
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Veva med klubban i ansiktet eller bakifrån i huvudet är OK? Jag kan har fel, men jag tror man riskerar åtal för misshandel om man gör så inom hockeyn i både Sverige och i NHL.

PS: I fotbollen har man inte tillhyggen, så Mellan och engelskmannen är ett dåligt exempel.
Nej, inte OK att veva med klubbor i ansiktet. Jag såg ingen misshandel på filmen. Visst kan man bli åtalad och fälld för misshandel också på en hockey- eller bandyplan, men då krävs ganska mycket. Inom ramen för sk. social adekvans ryms även att ageranden förekommer som inte ryms inom regelboken.
I fotbollen har man också mindre skydd än i bandy/hockey. Vad jag menar med exemplet Zlatan/Mellberg är att de var betydligt mera aggressiva än de här somalierna, och att det inte är nåt konstigt med det.
Citera
2017-01-29, 00:01
Medlem
MrFolds avatar
Jösses såna där scener har utspelat sig i hundratals hockeymatcher i Sverige genom tiderna. Med tusentals äktsvenska lirare inblandade. Håller helt med buggenbu. Sen att killarna inte är mycket att ha på bandyplanen är en annan sak, men det gör dem ju inte till sämre människor.
Citera
2017-01-29, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jösses såna där scener har utspelat sig i hundratals hockeymatcher i Sverige genom tiderna. Med tusentals äktsvenska lirare inblandade. Håller helt med buggenbu. Sen att killarna inte är mycket att ha på bandyplanen är en annan sak, men det gör dem ju inte till sämre människor.

Då kommer du givetvis med ett par hundra filmklipp när du vaknat från fyllan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in