Citat:
I t.ex detta inlägget gör du dig lustig över hans roll som trygghetsvärd på ett badhus och skriver att han verkar labil. Du känner honom inte. Jag känner honom. Den "fakta" du sitter på är helt utdaterad. Flera år gamla domar från hans tonårstid samt inaktuell info från afas s.k. uthängningar kan visserligen vara relevant info för de båda trådarna, men det är ändå inaktuell info. Du har helt enkelt ingen aktuell fakta utan sitter bara och hoppas att det går så dåligt som möjligt för honom. Fine, det är flashback och här spekuleras det vilt. Jag försöker bara räta ut några frågetecken som du gärna framställer som utropstecken.
Jag tror inte riktigt att du förstår att man kan häkta en misstänkt person om man t.ex misstänker att han kan försvåra en utredning eller fly landet. Särskilt inte en politisk dissident.
Jag tror inte riktigt att du förstår att man kan häkta en misstänkt person om man t.ex misstänker att han kan försvåra en utredning eller fly landet. Särskilt inte en politisk dissident.
I ett diskussionsforum förväntas användare diskutera diverse frågor och ämnen med bl.a sina åsikter. Med bakgrund av vad din bästis har uträttat under sin tid på jorden så är min åsikt av honom inte så stor, sen att han skulle ha fått ordning på sitt liv och blivit en bättre människa genom att gå med i en militant nynazistisk organisation klingar inte så väl i mina öron heller. Allt detta är däremot OT, du får helt enkelt leva med att alla inte gillar din nazist polare även om han säkert är skit trevlig mot dig.
Vad har du för aktuell fakta då, knappast något du kan styrka förmodar jag?
Man kan häkta en person av tre olika anledningar, dessa är:
Flyktförsök, recidivfara och kollusionsfara.
Utöver detta så häktas man i princip alltid när brottet man misstänks för har ett straff som vid fällande dom ger minst två års fängelse.
Viktor är häktad pga recidivfara samt pga av brottetsart.
https://minfil.org/HfL7s6beb0/G_tebo...7_Aktbil_4.pdf