Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-21, 18:28
  #145
Medlem
Är det kulturberikare i vanlig ordning? Läst tråden men det är ju bara idel "ungdomsgäng".
Citera
2017-02-21, 19:32
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elephant09
Mariaplan med omnejd har rustats upp duktigt och det är fullt med caféer, restauranger och pubar. För 10-15-år sedan så var det väldigt stora ungdomsgäng som var i konflikter med varandra och det var väldigt mycket våld i området med stora uppgörelser främst under helgerna. Det har knappast blivit värre än då, även fast flashbackmobben darrar av skräck.

Utanför Karlssons ska tydligen ungar langa öppet har jag hört. Knark drar ju med sig grövre brottslighet...
Citera
2017-02-21, 20:24
  #147
Medlem
podracer

Jo, det är mycket möjligt att det är så. I Majorna har alltid drogerna flödat och jag tror knappast det är värre nu än vad det var för tio år sedan. Klotter, krossade busskurer, smashade spårvagnar var vardag och det var även mycket uppgörelser där knivar och bollträn inte var sällsynt. Då pratar vi bland kids som var 13-15 år.
Citera
2017-02-22, 16:59
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elephant09
podracer

Jo, det är mycket möjligt att det är så. I Majorna har alltid drogerna flödat och jag tror knappast det är värre nu än vad det var för tio år sedan. Klotter, krossade busskurer, smashade spårvagnar var vardag och det var även mycket uppgörelser där knivar och bollträn inte var sällsynt. Då pratar vi bland kids som var 13-15 år.

Du låter avtrubbad, ok för ungar att langa, misshandla och förstöra?.. Det har ju varit en del tyngre brottslighet med det senaste, ska du relativisera detta med?
Citera
2017-02-22, 18:08
  #149
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag tycker att området kring Mariaplan och Älvsborgsplan är en idyll med sina vackra landshövdingehus och planteringar. Det är många äldre som bor där och som nog tyvärr drar sig för att gå ut just på grund av dessa ungdomsgäng. Det är beklagligt. Låt det vara det trivsamma område som det alltid har varit.

Dock viktigt att allt förstörs tycker jag. Det ska vara rättvist och så. Så det är bäst att förstöra även idylliska miljöer.

Jag bor och jobbar bara ett stenkast från Mariaplan och kan inte direkt vittna om att jag sett något, men det stämmer säkerligen.

Ingen del av Göteborg/Sverige lär komma undan i längden.
Citera
2017-02-23, 23:26
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Dock viktigt att allt förstörs tycker jag. Det ska vara rättvist och så. Så det är bäst att förstöra även idylliska miljöer.

Jag bor och jobbar bara ett stenkast från Mariaplan och kan inte direkt vittna om att jag sett något, men det stämmer säkerligen.

Ingen del av Göteborg/Sverige lär komma undan i längden.

På Majorna där jag bor, är det ganska lugnt. Var i Malmö i helgen, och det var skillnad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback