Citat:
Ursprungligen postat av
Bugatti123
Kul att TS blev duktigt ägd och väljer att inte svara mer här i tråden
Jag förstår fortfarande inte varför man skall ta korttidslån (för det är ju vad ett kreditkort är) för att betala alla sina utgifter.
Kreditkortsutgivaren vill tjäna pengar. Enda gången kortutgivaren tjänar pengar är när du handlar så pass mycket att du måste dela upp betalningen och börja betala ränta. Rimligtvis vill utgivaren att det här händer så pass ofta som möjligt.
Jag använder mig av en budgeteringsapp på telefonen för att hålla koll på mina utgifter. Den är kopplad till mitt bankkonto där jag har mitt kort. Om det tar 30 dagar innan jag betalar räkningen, alternativt 2 - 3 dagar innan kreditkortet uppdateras (förutsatt att det går att koppla till appen) så har jag ju inte 100% koll på mina utlägg. Jag kan definitivt inte kategorisera mina utlägg om jag inte sitter manuellt med papper och penna och sorterar dessa när jag får pappersräkningen från kreditkortet.
Det här hör ju ihop med att kreditkortsutgivaren inte vill att du skall ha koll på dina utgifter. För ju sämre koll du har, desto större chans att du börjar shoppa loss.