2023-08-16, 22:44
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-fascist
Hur mycket tillrättalägger Mikael Willgert antal Swebbtv-program så att de ska passa in i Öppna kanalens tablå? Hur avgörande är det för Swebbtv (läs vd:n Willgert i det stora hela) att vissa program, som exempelvis de med Jan Tullberg, klarar tidsanpassningen till Öppna kanalen?

Frågan väcks till liv ånyo när Willgert - som så många gånger förr, även om det finns något undantag - efter ett tag i program med Jan Tullberg snackar om att de "måste sluta" när det börjar närma sig 1 timme i programtid. Senaste programmet med Tullberg från igår är 58 minuter, "Kriminaliteten, ekonomin och invandringen - Jan Tullberg i Fjärde Statsmakten 175".

För vilka tittare görs Swebbtv:s program?
Swebbtv-webbtittarna (rörande Tullberg-programmen ser det verkligen inte ut så)? Öppna kanalen-tittarna? Öppna kanalens tablå?

Hur viktig är Öppna kanalen för Willgert? Varför är Öppna kanalen (så pass) viktig för Willgert?

Tullberg har ju samma talepunkter i samtliga intervjuer, invandrare är dåliga och kvinnor är känslosamma godhetsknarkare som ska hållas långt ifrån allt vad makt och inflytande heter (helst ska de inte ens rösta). Den verkliga frågan hur detta orerande ens kan ta en timme.

Vad gäller öppna kanalen är det väl den enda mediaaktör som inte säger nej till swebbtv och Willgerts princip verkar ju vara att all spridning är bra spridning. Det deklarerades öppet i samband men vinlanseringen, boxen utformades för att "synas på hyllan".
Citera
2023-08-16, 23:08
Medlem
anomaligns avatar
Jag såg på Twitter att SwebbTV skulle ha spridit desinformation om att bränderna på Maui orsakades av en gigantisk rymdlaser och jag var bara tvungen att gå in på sidan för att se med egna ögon om det stämmer. Och visst stämmer det. Helt otroligt.

Citat:
I måndags hade vi en bild som skulle ha tagits på plats av en kvinna på Maui av en laserliknande stråle. Bilden kommer från ett annat tillfälle, och har cirkulerat på sociala medier enligt faktacheckare. Bilder visar dock den massiva förstörelsen av byggnader medan många träd är helt oskadda vilket påvisar att det kan röra sig om ett slags energivapen, enligt kritiker.
- SwebbTV om branden på Maui

https://swebbtv.se/w/k9VmvhiNNdJjtWEoRnxARv

(Förresten, kommer ni ihåg vid början av den ryska invasionen av Ukraina så spreds det desinformation om att Ryssland gjorde det pga påstått hemliga "biolabb"? Dessa "biolabb visade sig efter inte särskilt mycket grävande vara icke-hemliga och del i internationella program för nedrustning av kemiska stridsmedel från kalla kriget.
När jag skippade runt i den senaste videon för att hitta eventuell rymdlaser så märkte jag att SwebbTV nu kör en repris av denna konspirationsteori genom att citera den ökända desinformatören Tucker Carlsons intervju med den ännu mer ökända konspirationsteoretikern/galningen Robert Kennedy Jr..)
Citera
2023-08-16, 23:22
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Inte en enda jävla krona till SwebbTV efter detta uttalande av chefsideologen Lars Bern.
https://swebbtv.se/w/8vNJM4PA7iKV6iQknd3Gdw?start=24m48s
Bern avtäcker sin dumliberala åskådning. Man vill ju bara spy.

Länken var död men jag utgår ifrån att det var detta:

”Vårt samhälle måste bli mer tolerant mot muslimska värderingar. För att mildra dom här motsättningarna”

Det förvånade även mig.
Den förklaring jag kan finna är att Bern nu är 80-år. Han är en mätt, matt, kraftlös gubbe där viktiga principer utan vidare bytts mot önskan om lugn o ro. Hans intresse är numera kosttillskott för att förlänga sitt eget live o ge ett gott eftermäle

Lars Bern vet att han själv inte har mycket till framtid. Men han har en poäng. Sverige är inte rustat för dessa problem. O att hoppas på att Ulf & Co ska lösa det är lönlöst. Inte heller Maggan & Co i lag rött har några andra visioner än att ta makten… det finns inga goda fredliga humanitära lösningar på det islamisternas aggressivitet.

Sveriges politiker har målat in landet i ett hörn. Men varje svensk man o kvinna som inte vill leva i ett muslimsk land måste ställa sig upp o försvara vår livsstil o värderingar.

Att vaea kritisk mot islam är ingen inbillad skräck eller rasism.

Islam är en våldsbejakande ideologi som måstecterrorklassas. Först då kan vårt samhälle börja försvara sig og ha förutsättningar att vinna kampen.

Människor kommer lida og dö.
Det är det pris som krävs för politikers 35 åriga vanstyre.

Bern bör i fortsättningen få syssla med kostråd. Matlagnings og trädgårdsprogram.
Citera
2023-08-17, 08:07
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag såg på Twitter att SwebbTV skulle ha spridit desinformation om att bränderna på Maui orsakades av en gigantisk rymdlaser och jag var bara tvungen att gå in på sidan för att se med egna ögon om det stämmer. Och visst stämmer det. Helt otroligt.

(Förresten, kommer ni ihåg vid början av den ryska invasionen av Ukraina så spreds det desinformation om att Ryssland gjorde det pga påstått hemliga "biolabb"? Dessa "biolabb visade sig efter inte särskilt mycket grävande vara icke-hemliga och del i internationella program för nedrustning av kemiska stridsmedel från kalla kriget.
När jag skippade runt i den senaste videon för att hitta eventuell rymdlaser så märkte jag att SwebbTV nu kör en repris av denna konspirationsteori genom att citera den ökända desinformatören Tucker Carlsons intervju med den ännu mer ökända konspirationsteoretikern/galningen Robert Kennedy Jr..)

Men herregud

På klassiskt konspirationsmanér en riktig bredsida för att träffa allas "sanningar". En rymdlaser, eller om det inte var det, samtidigt som det måste ha varit det, och även om det var det så är Biden dålig och hanterar situationen fel.

Underbart
Citera
2023-08-17, 08:57
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Tullberg har ju samma talepunkter i samtliga intervjuer, invandrare är dåliga och kvinnor är känslosamma godhetsknarkare som ska hållas långt ifrån allt vad makt och inflytande heter (helst ska de inte ens rösta). Den verkliga frågan hur detta orerande ens kan ta en timme.

För egen del lyssnar jag gärna till Tullberg, även om jag inte i alla detaljer har exakt samma uppfattning. Men i den grundläggande analysen tycker jag att han har rätt.

Och vad är det för fel med att utgå från samma premiss när man deltar i samhällsdebatten?

Det är ju det som verkligen saknas i dagens politiska diskussion oavsett vilken politisk inriktning man föredrar. Allt görs i stället till detaljer med följande ytliga ställningstaganden ad hoc, utan systematik.

Tullberg förefaller vara en mycket klok människa av en sort det finns alldeles för få av inom det politiska systemet och samhällsdebatten. Vad önskar du dig? Ett obegränsat antal Annie Lööf-kloner?
Citera
2023-08-17, 09:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Inte en enda jävla krona till SwebbTV efter detta uttalande av chefsideologen Lars Bern.
https://swebbtv.se/w/8vNJM4PA7iKV6iQknd3Gdw?start=24m48s
Bern avtäcker sin dumliberala åskådning. Man vill ju bara spy.

Det säger det mesta. Bern är borgare och liberal Moderat som genomskådat globaliseringen och vad är Berns svar på detsamma? Vi måste anpassa oss.

Tyckte jag uppfattade något om att vi måste göra detta eftersom att svenska politiker och svenskar är för svaga för något annat - och ja det stämmer ju, det är inte minst Bern själv ett exempel på.

"Mina vänner från MENA" pratade han också en del om.
Citera
2023-08-17, 19:35
Medlem
Sam.Boyds avatar
Ja. Det blir allt mer ding ding i klockskåpet.

När desperationen o hungern för scoop blir för stor, då åker omdömmet ut igenom fönstret.
Citera
2023-08-23, 21:06
Medlem
Ovralls avatar
Väntar nu med spänning på hur Stenlund et al ska börja spinna på hur väst och Nato (helst med kärnvapen) nu haft ihjäl Prigozjin (om han nu verkligen är död)!
Senast redigerad av Ovrall 2023-08-23 kl. 21:28.
Citera
2023-08-23, 22:16
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Väntar nu med spänning på hur Stenlund et al ska börja spinna på hur väst och Nato (helst med kärnvapen) nu haft ihjäl Prigozjin (om han nu verkligen är död)!

Har inte Stenlund en allt för stor kostym. Tycker han har smalnat väldigt mycket. Finns förstås ingen humor i detta.
Citera
2023-08-24, 20:21
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:

Alla vet ju att planet sköts ned av USA med en ”dödsstråle” från rymden. Samma ”dödsstråle” som sköt ned ryssarnas månlandare.
Men sånt rapporterar inte Svt eller DN om.
Citera
2023-08-24, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Alla vet ju att planet sköts ned av USA med en ”dödsstråle” från rymden. Samma ”dödsstråle” som sköt ned ryssarnas månlandare.
Men sånt rapporterar inte Svt eller DN om.

Om alla redan vet det så är det väl meningslöst att rapportera om det? Bättre då att istället använda plats och tid till att rapportera om saker som inte alla ännu vet
Citera
2023-08-24, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign

Haha jag trodde att laser-teorin saknade trovärdighet. Men utifrån dit idiot-resonemang så inser jag nu att det förtjänar att undersökas.

FY FAN VILKEN DUMJÄVEL DU ÄR...

"ökände desinformatören" "ökända konspirationsteoretikern" osv.

Men då vet man vilket narrativ som kommer att spridas i SVT framöver då. Tack för det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in