Citat:
Ursprungligen postat av
Castlevania
Nu är visserligen den här artikeln 1,5 år gammal. Men trenden är att det kommer färre flyktingar till norra Sverige. För att ta ett färskt exempel. Nordens Riviera i Norrbotten har tagit emot en hel del men avtalet är uppsagt från och med nästa år.
Tror också trycket kommer öka på storstäderna, främst de tre största städerna. Sannerligen kommer våra nya svenskar buntas de ihop i förorter och det kommer uppstå nya problemområdet på några års sikt.
Skåne är inget alternativ för mig. Har svårt att förstå skånska. Frågan är om fler vågar ta efter Staffanstorps exempel. Eller om partipiskans linje vinner i slutändan?
Det kanske är till de norra delarna man ska söka sig då. Söka sig till landsbygden och leva sitt liv långt från storstan och alla problem. Försöka ha så lite som möjligt att göra med kontrollsamhället. Om jag inte tar och emigrerar till Thailand.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/flyktingmottagandet-minskar-kraftigt
Har man rört sig utanför turiststråken i städer i Asien och Syd Amerika så vet man vad för miljöer som väntar. En KPI är sjukdomar som TBC, vägglöss, flatlöss, hårlöss, kolera och dysenteri etc.
Redan ny rapporteras det om från polis och hyresvärdar om 2or där det kan bo upp till 30 personer på madrasser. Lager i industriområden som byggts om till svart "hotell" med madrassboenden.
Det kommer blir en återkomst av slumvärdarna. En del av dispororna där de etniska grupperna kontrolleras och styrs i ett hetrogent parallelsamhälle. Baserat på en egen svart ekonomi med stöd av bidragspengar.
64 000 personer har i år fått medborgarskap och kommer att få stanna i Sverige, dessa kommer främst från länder som Syrien och Somalia. Förmågan till självförsörjning hos denna grupp är begränsad. Och det har gjorts undersökningar att ytterst få i dessa grupper klarar av att betala för boende i nyproduktion.
Förslumningen kommer bli uppenbar och sprida sig. Dock med en sådan hastighet att även här kommer hederligt folk att vänja sig. Hässelby är ett typiskt exempel. Tecknena var tydliga redan på slutet av 90-talet och de som förstog vart det lutade flyttade ut. Ju fler som flyttar ut av svenskar desto mindre besöks området. Men bilden av det hur det var när det fortfarande var funktionellt lever vidare. Liknande utveckling ser man i områden som Vällingby.
Jag skulle själv fundera på att sälja om jag idag bodde i en villa i tex Solhem eller Bromsten (tror någon av de inblandade i Swebbtv bor i det området). Men även söder om stan drabbas de tidigare lite trötta villa- o radhusområdena av otrygghet och problem. Och flyttlassen går allt snabbare till bättre områden.
Något man ser hända i USA. Villket fått ett eget talande uttryck i ""There goes the neighborhood".
Och där är folk blixtsnabba att flytta, för de vet att huspriserna sjunker när svarta flyttar in, men slår i botten när mexicanerna commer.
Även detta är ett intressant ämne för Swebbtv att ta upp.
Man får swisha lite så de får råd att göra mer och bättre TV.