2023-03-23, 14:50
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag skrev att Uppdrag Granskning har mer auktoritet än SwebbTV. Läs innan du skriver.

Folk skrattar åt programmet.

Har jag inte märkt någon sådan reaktion.

Citat:
Nej, det gör dessvärre inte det.

Det gör det absolut. Men detta är fel forum att diskutera Palme.
Citera
2023-03-23, 16:00
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
När det gäller Palme finns det en rad oklarheter kring vad som hände.

För socialdemokraterna är det negativt även om de som tas upp i SwebbTV är svammel, många som ser intervjuerna kan få en annan uppfattning. Över 200 000 tittare såg intervjun med Hedberg på youtube.

Det där ett riktmärke som boomers gillar att använda, i synnerhet små plattformar som swebbtv för att försöka göra sig mer inflytelserika än vad de är. Låt oss reda litte i begreppen:
1. 200 000 visningar är inte samma sak som 200 000 individuella tittare.
2. Inte heller betyder antalet visningar att programmet spelats upp i sin helhet 200 000 gånger, ofta räcker det med sekunder för att en visning ska registreras. Ett click-bait om Palme kan locka folk att klicka in och innan de hinner inse att det är trams och nonsens så är visningen registrerad.
3. Inte heller betyder 200 000 visningar att det finns 200 000 nyfrälsta konspirationsteoretiker som helt plötsligt vill storma riksdagen och avskaffa socialdemokratin. Swebbtv hävdar sig ju "nå" 1,4 miljoner (sannolikt till stor del genom öppna kanalen), men det betyder inte att de har 1,4 miljoner supportrar, i såfall hade det politiska landskapet i Sverige sett helt annorlunda ut.
Citera
2023-03-23, 17:39
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Det där ett riktmärke som boomers gillar att använda, i synnerhet små plattformar som swebbtv för att försöka göra sig mer inflytelserika än vad de är. Låt oss reda litte i begreppen:
2. Inte heller betyder antalet visningar att programmet spelats upp i sin helhet 200 000 gånger, ofta räcker det med sekunder för att en visning ska registreras. Ett click-bait om Palme kan locka folk att klicka in och innan de hinner inse att det är trams och nonsens så är visningen registrerad.
3. Inte heller betyder 200 000 visningar att det finns 200 000 nyfrälsta konspirationsteoretiker som helt plötsligt vill storma riksdagen och avskaffa socialdemokratin. Swebbtv hävdar sig ju "nå" 1,4 miljoner (sannolikt till stor del genom öppna kanalen), men det betyder inte att de har 1,4 miljoner supportrar, i såfall hade det politiska landskapet i Sverige sett helt annorlunda ut.

Jo jag förstår att inte alla 200.000 har sett programmet i sin helhet, men det är en indikation att intervjun har väckt intresse. Hedbergs bok har jag för mig sålde rätt bra sedan hans youtube-intervju fick genomslag.
Citera
2023-03-23, 18:32
Medlem
Citat:
Mycket möjligt, men helt irrelevant i sammanhanget då Skansen inte har något med historien att göra annat än att de är hyresvärd åt restauratören.
Folkets park är en organisation som styrs av socialdemokraterna och där, och bland sina många andra organisationer, brukar sossarna placera och rekrytera sina pampar.
Expo har bland annat haft Mona Sahlin i styrelsen, och hon har ju varit ordförande i PARTIET. Aschberg har varit i styrelsen och hans farfar skänkte folkets hus i Stockholm till socialdemokraterna, och som många andra i sosseadeln var han en varm vän av Sovjet.
Socialdemokraterna har hela tiden sett till att det regnat statliga pengar till diverse kommunistiska förtryckarregimer, men även till Expo, Så redovisar Expo ÖPPET att man fått miljonbelopp från Arvsfonden
Socialdemokraterna har genom regeringsinnehav förmått att skapa ett regelverk som möjliggjort att tillskansa sig ett väldigt inflytande i SvT och SR. Och i dessa media visas expo upp som helt opartisk och ges dessutom expertstatus.
Senast redigerad av 42-43-44 2023-03-23 kl. 18:48.
Citera
2023-03-23, 18:42
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Nä, men det betyder inte heller att 10 000 sett programmet 20 gånger.
Citera
2023-03-23, 19:06
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Folkets park är en organisation som styrs av socialdemokraterna och där, och bland sina många andra organisationer, brukar sossarna placera och rekrytera sina pampar.
Expo har bland annat haft Mona Sahlin i styrelsen, och hon har ju varit ordförande i PARTIET. Aschberg har varit i styrelsen och hans farfar skänkte folkets hus i Stockholm till socialdemokraterna, och som många andra i sosseadeln var han en varm vän av Sovjet.
Socialdemokraterna har hela tiden sett till att det regnat statliga pengar till diverse kommunistiska förtryckarregimer, men även till Expo, Så redovisar Expo ÖPPET att man fått miljonbelopp från Arvsfonden
Socialdemokraterna har genom regeringsinnehav förmått att skapa ett regelverk som möjliggjort att tillskansa sig ett väldigt inflytande i SvT och SR. Och i dessa media visas expo upp som helt opartisk och ges dessutom expertstatus.

Säkerligen, men det har fortfarande inget med Swebbtv och Burgsvik att göra.
Citera
2023-03-23, 19:11
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jo jag förstår att inte alla 200.000 har sett programmet i sin helhet, men det är en indikation att intervjun har väckt intresse. Hedbergs bok har jag för mig sålde rätt bra sedan hans youtube-intervju fick genomslag.

Klart att 200 000 är mer än tex 20 000, sen finns det ju en uppsjö av klipp om Palme med fler visningar. GW tex. Men min poäng är att antalet visningar ofta lyfts fram Swebbtv (och likasinnade plattformar) som någon slags opinionsundersökning vilket det inte är. Inte heller utgör antal visningar i sig någon kvalitetsstämpel på innehållet. På youtube finns en 10 timmar lång film på färg som torkar med 1,3 miljoner visningar...
Citera
2023-03-23, 19:11
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky

Läs punkterna 2 & 3 också. Antal visningar och antalet tittare är inte samma.
Senast redigerad av Ovrall 2023-03-23 kl. 19:55.
Citera
2023-03-23, 19:55
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Läs punkterna 2 & 3 också.

Att alla som tittar på SwebbTV skulle hålla med dem har jag aldrig påstått.
Citera
2023-04-02, 00:08
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky

Då de inte ligger på Youtube så kan man utesluta feltryckningar.

Swebbtv tycks bli allt mer känt hos den stora allmänheten. I den grupp som inte vill kännas vid att de varit med o röstat fram det svenska tillståndet. Människor som instinktivt känner att något är fel o söker svar.
Citera
2023-04-02, 00:40
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Då de inte ligger på Youtube så kan man utesluta feltryckningar.

Swebbtv tycks bli allt mer känt hos den stora allmänheten. I den grupp som inte vill kännas vid att de varit med o röstat fram det svenska tillståndet. Människor som instinktivt känner att något är fel o söker svar.
-
Vill inte påstå att jag tittar på Swebbtv ofta men jag tror du har helt rätt.
SVT mm är vidrig vänsterextrem propaganda för zombies.
Citera
2023-04-03, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Nu blev ju evenemanget inställt.

Nej, det blev det inte. Bara nedskuret och styckat (maten efteråt). Ser du inte
på kanalens sändningar ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto