2020-06-04, 20:33
Medlem
Joinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
-Du får väl vända dej till SVTs programutbud så kanske du blir tillfredsstäld.

nej usch, jag kommer troligtvis fortsätta att kolla endel på swebbtv (de har endel bra program) men det blir nog mer exakt24 och palaestra media frammöver. det är mer politik och mindre flummande.
Citera
2020-06-06, 11:22
Medlem
Joe Blows avatar
Jag var en som ursprungligen kritiserade SwebbTV för sin deras Nyhets-program-satsning då jag fann det outhärdligt amatörmässigt. Därför vill jag nu säga att man de senaste månaderna lyft sig rejält och nu erbjuder något sevärt. Bra jobbat!
Citera
2020-06-07, 12:41
Medlem
FramtidensMans avatar
Senast fick den estniska författaren Jüri Lina vara med, mycket givande samtal.
Om man har fakta och bevis för saker, då är det inte "konspiratoriskt".

Ska bli spännande att se andra delen.
Citera
2020-06-11, 08:35
Medlem
mame73s avatar
Vem är det Willgert intervjuar i Lördagsintervju 78…? I fråga om "Vittne träder fram" kring Palmes mördare. Jag skulle gärna vilja ha namn på den konservative författare det talas om? Någon som vet?
Citera
2020-06-11, 08:41
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mame73
Vem är det Willgert intervjuar i Lördagsintervju 78…? I fråga om "Vittne träder fram" kring Palmes mördare. Jag skulle gärna vilja ha namn på den konservative författare det talas om? Någon som vet?

Det är änkan efer Leif Zeilich-Jensen.
Citera
2020-06-11, 16:31
Medlem
motarbetars avatar
Juri Linas berättelse om kommunismens illgärning i dåvarande Sovjetunionen https://youtu.be/tpn5skb6xJI Del 2 av 3

Mycket intressant att få ta del utav en historiker som själv upplevt denna fruktansvärda ideologi. Världen är i mångt och mycket hjärntvättad, om människor hade fått ta del utav vad kommunismen gjort mot samhällen så hade vi haft en bättre morgondag. Tyvärr vet vi hur skev historiebeskrivningen är så de flesta kommer aldrig förstå vare sig gårdagen eller morgondagen.
Senast redigerad av motarbetar 2020-06-11 kl. 16:33.
Citera
2020-06-11, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det ska till ganska mycket för att kunna deportera svenska medborgare till annat land. Jag säger att det inte går.

Det stora misstaget man begått är att man extremt lättvindligt givit ut o fortsätter dela ut medborgarskap.

Det behövs inget nytt medborgarskap för att de på flykt ska kunna känna sig trygga. Utan egentligen bara att de garanteras skydd o att de inte blir utvisade så länge de sköter sig.

Socialförsäkringssystemet måste äv det reformeras. 1. Som i alla försäkringssystem så måste man faktiskt betala sin premie innan man får ta del av sin försäkring. Detta bör även gälla det offentliga systemet.

2. Försörjningsstöd (socialbidrag) ska vara en tidsbegränsad hjälpinsats o inte en försörjning.

3. För att få arbetslöshetsstöd så måste man: A. ha haft arbete i minst 9 månader o uppvisat en månadsinkomst som man kan överleva på. B. Påvisa att man gjort allt för att vara anställningsbar. C. A-kassa kan aldrig betalas ut under längre tid än den tid man arbetat eller vara större än den lön man skattat för.

4. Bostadsbidrag är en temporär insats som är till för att hjälpa vid tillfälligt inkomstbortfall. Eller göra det möjligt att hitta ett billigare boende. Så bidraget bör både tidsbestämmas för max 9 månader. Med karänstid på 18 månader där emellan.

5. Flerbarnsbidrag bör slopas för att inte uppmuntra personer att skaffa fler barn än de klarar av att försörja.

6. Barnbidraget bör vilkoras med att barnet är i skolan eller dagis. Likt studiebidraget lär fungera idag.

7. Pension. Bidrag ska inte vara pensionsgrundande. Har man inte bidragit till systemet så har man heller inga rättigheter till det. Utan de personer förväntas ha skött sin försörjning på annat sätt.

8. Personer som har bidrag förväntas kunna infinna sig hos socialkontor eller arbetsförmedling o identifiera sig (även med biodata som fingeravtryck) för att bekräfta att man är fysiskt närvarande o bara har en identitet.

Om allt detta så börs det ta en allmän o öppen debatt. Swebbtv borde ha en möjlighet till detta.

Då ska detta gälla även lata svenskar antar jag?
Citera
2020-06-11, 20:23
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Då ska detta gälla även lata svenskar antar jag?

Naturligtvis. All särbehandling är rasism o diskriminering.

Ett system för alla.
Citera
2020-06-11, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Juri Linas berättelse om kommunismens illgärning i dåvarande Sovjetunionen https://youtu.be/tpn5skb6xJI Del 2 av 3

Mycket intressant att få ta del utav en historiker som själv upplevt denna fruktansvärda ideologi. Världen är i mångt och mycket hjärntvättad, om människor hade fått ta del utav vad kommunismen gjort mot samhällen så hade vi haft en bättre morgondag. Tyvärr vet vi hur skev historiebeskrivningen är så de flesta kommer aldrig förstå vare sig gårdagen eller morgondagen.

Jag lyssnade på del 1 och 2 idag, verkligen intressant!

Rekommenderas.
Citera
2020-06-14, 16:51
Medlem
-GGs avatar
Bedrövligt, senaste avsnittet.

Företagaren Willgert spinner i väg när det handlar om industri och företagande, att rubriken till avsnittet helt går förlorad. Jag vill inte lyssna i 50 minuter (av 59) om någons liv, utan det ska gå rätt så fort in på ämnet efter en presentation på max 10 minuter.

Vilseledande!
Citera
2020-06-27, 18:56
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Ganska speciellt, Swebbtv samtalar en hel timme med Expos vd, Daniel Poohl. Wilgert är väldigt bra här – lugn, skaklig och pricksäker. Märks att han är ingenjör i botten, tänker väldigt stringent och sunt.

https://m.youtube.com/watch?v=w-L7cq6qjbM
Senast redigerad av TupolevTu-144 2020-06-27 kl. 19:02.
Citera
2020-06-27, 21:07
Medlem
Samtalet med Daniel Poohl(VD på Expo) var kul att höra. Hyckleri, svammel och lögner från Expo, som vanligt med andra ord.

Willgert är lugn och saklig, han vill nog säga mer, men får hålla tillbaka lite.

Poohl vågar inte heller ställa upp på en lördagsintervju, modigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in