Tjena!
Jag har snusat heltid (och feströkt) under flera års tid. Jag har ofta upplevt att jag är en osäker och ångestfylld själ men jag har alltid utgått ifrån att det har att göra med misslyckade relationer och att jag har ett "inneboende" spöke som sänker min självkänsla.
Jag var tveksam till att sluta med nikotin då jag har hört att det ska ge ångest (en situation som inte är önskvärd när jag redan har ångest). Dock så har jag nu varit utan ett dygn (kanske inte en jättebedrift tänker ni) och jag känner ett sug efter nikotin, eller snarare.. Jag känner ett sug efter något! Jag känner mig väldigt uttråkad och energisk, men ångesten är som bortblåst! Sure, jag känner irritation men den irritationen som följer abstinensen underblåser snarare en känsla av självsäkerhet och en vilja att uppnå något!
Om jag ska välja mellan osäkerhet och ångest eller abstinens som visar sig i irritation och en överdriven självsäkerhet (uttråkad och längtan efter självförverkligande) så tar jag abstinensen alla dagar i veckan! Har nån här som slutat med nikotin upplevt liknande effekter? Är detta övergående eller kan jag räkna med en starkare självkänsla och mindre ångest framöver i mitt nikotinfria liv?