2017-01-27, 09:05
Medlem
Hej allesamman!

Tränade vaderna förrigår och allt kändes bra tills igår kväll då jag skulle upp från fåtöljen, jag bokstavligt talat stog upp på mina TÅ som en rakad kyckling innan slakten. Jag tänkte OK OK, säng direkt så jag vaknar upp imorgon upp frisk!

Ja, hur tror ni det känns nu? förjävligt, det tog mig 15 minuter att resa mig från sängen, jag skrattade åt mig själv gång på gång för jag kände verkligen hur det är att vara hjälplös. Det fick mig tillome o tänka o känna på hur svårt handikappade människor har det... man känner sig verkligen hjälplös.

Iallafall, jag lyckades till sist göra roliga rörelser, typ hålla om min soffbord med ena handen och andra handen knuffa med från sängkanten för att snabbt lyckas stå på mina TÅ, hahaha! Gick till badkaret o fyllde den med varmt vatten(läste att de hjälper), det hjälpte tyvärr inte. Ni får själva fantisera bilden framför er, hur jag försökte ställa mig helt rakt upp i ETT F*CKIN badkar, hahahah!

Det slutar inte här... utan min tjej fyller år imorgon och jag har planerat ta henne på en häst tursridning, yeah sure!

Släpper det imorgon?
Citera
2017-01-27, 09:10
Medlem
Nej, det kommer ta mer en dag för träningsvärk av det du beskriver att släppa. Räkna med 3-4 med viss förbättring för varje dag. Värm upp vaderna med varmt vatten i duschen så lär du känna en markant förbättring.
Citera
2017-01-27, 09:15
Medlem
Kravallens avatar
Hur är det möjligt?

Krampar det eller är det verkligen träningsvärk? Testa kraftig tigerbalsam. Värme och massage. Få upp blodflödet. Låter hemskt.
Citera
2017-01-27, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Nej, det kommer ta mer en dag för träningsvärk av det du beskriver att släppa. Räkna med 3-4 med viss förbättring för varje dag. Värm upp vaderna med varmt vatten i duschen så lär du känna en markant förbättring.

Det gjorde jag i 20 minuter, det kändes bättre i badkaret, men fick stå några grader åt sidan, gick inte att stå rätt upp.Men så fort jag gick av badkaret så gick det inte längre att stå...
Citera
2017-01-27, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Hur är det möjligt?

Krampar det eller är det verkligen träningsvärk? Testa kraftig tigerbalsam. Värme och massage. Få upp blodflödet. Låter hemskt.

Det känns ju som träningsverk, problemet är bara att jag inte kan stå rätt upp, är tvungen o stå på mina tå.

Hur känns kramper?
Citera
2017-01-27, 09:22
Medlem
knullJesuss avatar
Det hjälper (lite) att stretcha igång dem.
Citera
2017-01-27, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av john11
Det gjorde jag i 20 minuter, det kändes bättre i badkaret, men fick stå några grader åt sidan, gick inte att stå rätt upp.Men så fort jag gick av badkaret så gick det inte längre att stå...

Hursomhelst är det bara en temporär lösning som inte kommer att fixa "problemet". Du får helt enkelt härda ut och glädja dig åt dina sjuka gainZ
Citera
2017-01-27, 12:15
Moderator
Nospheratus avatar
Det som låter konstigt är att du måste stå på tå för att lindra smärtan. Det känns ju spontant som att man använder vadmusklerna mer när man står på tå än som vanligt. Är muskeln öm när du klämmer på den, som träningsvärk? Eller sitter det mer i muskelfästet? Jag tänker att du kan ha fått någon blödning snarare än vanlig träningsvärk.
Senast redigerad av Nospheratu 2017-01-27 kl. 12:20.
Citera
2017-01-27, 12:28
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Grattis! Du har fått den ökända och överjävliga dödsträningsvörken i vaderna. Ledsen att säga det men den träningsvärken sitter i mycket längre än vanlig träningsvärk och ja den gör ont och är handikappande.
Citera
2017-01-27, 12:35
Medlem
Grattis, nör denna träningsverk släpper så kommer du se en markant skillnad på vaderna, i dess storlek,

Men se till att dwt får läka ordentligt, använd INTE
NÅGON form av salva eller liknande, du kan bli lurad och inte känna smärtan och förstöra musklerna,

Vila vila vila
Citera
2017-01-27, 13:19
Medlem
knullJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Grattis, nör denna träningsverk släpper så kommer du se en markant skillnad på vaderna, i dess storlek,
Träningsvärken är rimligen resultatet av ett enskilt pass, vilket naturligtvis inte orsaker en muskeltillväxt som du kan se med blotta ögat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in