2005-12-21, 13:14
Bannlyst
Hur ändrar jag namn på artister och låtar i min musik lista i Windows Media Player...? Om jag högerklickar händer ingenting.

Citera
2005-12-21, 13:19
Medlem
wonderlands avatar
Gå in på Mediebibliotek, sen högerklicka och välj redigera. Funkar för mig.
Citera
2005-12-21, 14:55
Bannlyst
Var hittar man det? I Windows Media Player eller bland datorns filer...?
(jag är inte så haj på datorer)
Citera
2005-12-21, 17:32
Bannlyst
Nån som vill hjälpa lilla mig?
Citera
2005-12-21, 17:53
Medlem
aquamans avatar
Markera en låtjävel och tryck på den igen (inget dubbelklick). När detta är gjort skriver du in vad du nu vill att den ska heta.
Citera
2005-12-22, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman
Markera en låtjävel och tryck på den igen (inget dubbelklick). När detta är gjort skriver du in vad du nu vill att den ska heta.
Tack!! Det var inte lätt att förstå. Det får Windows Media Player ändra så man ser tydligare hur man gör tycker jag.
Citera
2005-12-22, 14:35
Bannlyst
Jag har dock samma problem i min mapp på datorn. Det går att ändra namet på låten, men inte på artisten.
Citera
2005-12-22, 20:12
Medlem
ChristianXs avatar
Det sparas även låtinformation i själva mp3-filen. Detta kallas för ID3-tag. Troligen den som visas för dig i Mediaplayern, och inte själva filnamnet.

Detta kan t ex ändra med speciella program för detta, eller i många mediaspelare. Ett program som fixar det är detta:
http://www.id3-tagit.de/english/index.htm

Har du Windows XP kan du även högerklicka på filen och välja Egenskaper -> Sammanfattning -> Avancerat. Där kan du editera ID3-taggarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in