Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-26, 16:45
  #1
Medlem
Någon som haft med detta företag att göra?
Vad är bra / dåligt med företaget?

Chubb försakringar
https://www.chubbforsakringar.se/

Var någon som ringde och vilje sälja olycksfallsförsäkring från Chubb försakringar.

Det låter skumt. Inte bara för att dom ringer till mig.
Sedan så hittar jag ingen som pratar om företaget. Vilket är också skumt.
Varken bra eller dåliga erfarenheter om företaget.
Citera
2017-03-10, 17:36
  #2
Medlem
biljons avatar
Chubb försäkringar verkar vara ett gäng totala idioter som jag aldrig skulle ha att göra med.
Deras sk säljare ringer på Nixade nummer och slänger på om man inte är intresserad.
Luktar gangsters lång lång väg.
Citera
2018-01-12, 11:14
  #3
Medlem
jocke51s avatar
Utöver den kollektiva försäkringen så kompletterade jag med Chubb olycksfall. Skadade mig rejält på arbetet och efter några halvlyckad operationer fick jag 9% invaliditetsersättning. Samma vecka fick jag i princip samma summa utbetalt från Chubb som AFA utbetalt. De gör inga egna utredningar utan kör tydligen på den kollektiva.Personalbesparande och ganska smart egentligen. Ringt dem 2-3 gånger och mycket trevligare och rakare än tex AFA ( som agerar som det är handläggarens privata pengar)
Citera
2018-01-16, 11:26
  #4
Moderator
rotadents avatar
Söker man på ACE Försäkringar finns det fler omdömen och diskussioner, det verkar vara samma?
https://gulasidorna.eniro.se/f/ace-f...ringar:3488589
Citera
2018-02-06, 10:55
  #5
Medlem
M86As avatar
Blev oxå uppringd av deras försäljare, var den otrevligaste säljaren jag någonsin varit med om! När jag tackade nej till dras erbjudande, så försöker hon övertala mig om att jag måste ha den försäkringen. Hon försökte dumförklara mig och berättade gång på gång att hon minsann var utbildad försäkringsmäklare.
Jag skulle efter detta aldrig teckna en försäkring från detta bolaget!

Och som nämnts tidigare så hette Chabb tidigare ACE Försäkringar och söker man på detta bolaget så förstår man varför de har bytt namn!
Citera
2018-02-12, 15:05
  #6
Medlem
Buffedbygods avatar
Har väntat på pengar ifrån chubb efter olycka i över en månad efter att de ska ha betalat ut. Ingen verkar ta ansvar på deras företag och jag tror att de inte har råd att betala. Varför skulle de annars inte göra det?

Totalt oproffesionellt företag.
Citera
2018-02-17, 13:43
  #7
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffedbygod
Har väntat på pengar ifrån chubb efter olycka i över en månad efter att de ska ha betalat ut. Ingen verkar ta ansvar på deras företag och jag tror att de inte har råd att betala. Varför skulle de annars inte göra det?

Totalt oproffesionellt företag.
Du får normalt täckning för initiala konstnader. Ärr, invaliditet mm regleras normalt inte så snabbt 12 mån upp till 36 mån efter skada.
Citera
2018-02-28, 09:19
  #8
Medlem
Buffedbygods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du får normalt täckning för initiala konstnader. Ärr, invaliditet mm regleras normalt inte så snabbt 12 mån upp till 36 mån efter skada.

Handlade inte om det i detta fallet men är löst nu iaf. Mera mitt fel än deras.
Citera
2018-02-28, 11:26
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Chubb försäkringar verkar vara ett gäng totala idioter som jag aldrig skulle ha att göra med.
Deras sk säljare ringer på Nixade nummer och slänger på om man inte är intresserad.
Luktar gangsters lång lång väg.

Instämmer helt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback