Citat:
Det här är för fan inte klokt!
KD står ju närmare SD än vad ens M gör!
Förstår inte vad EBT håller på med här.
Kanske hon likt övriga små borgerliga partier vill fånga in de besvikna M-väljarna som inte vill ha samarbete med SD.
Men jag tror nog att de flesta av dessa lär nog gå över till C istället för KD.
KD står ju närmare SD än vad ens M gör!
Förstår inte vad EBT håller på med här.
Kanske hon likt övriga små borgerliga partier vill fånga in de besvikna M-väljarna som inte vill ha samarbete med SD.
Men jag tror nog att de flesta av dessa lär nog gå över till C istället för KD.
Samtidigt väldigt rationellt för KD, deras enda chans att överleva är genom stödröster från M. De kommer bara få de stödrösterna genom DÖ eller alliansen, om det spricker så kommer de inte komma.
De kristna kommer väl hitta ett annat riktigt kristet parti istället och så var sagan Alf Svensson slut...
Citat:
C slog nu precis nytt rekord och når 8,9%.
http://nyheteridag.se/sd-ater-storsta-parti-och-nytt-rekord-for-centerpartiet-i-sentio/
Men visst kan det vara en övertolkning av mig.
Men tänk på att även SvD numera tutar ut att de numera betraktar Annie som Alliansens nya ledare samtidigt som de dissar AKB.
Jag tar det alltså inte för givet att att vägra samarbeta med SD är nödvändigtvis så skadligt för opinionen som de flesta tror här på Flashback. Det kan mycket väl vara så, men även moteffekter kan också ske.
http://nyheteridag.se/sd-ater-storsta-parti-och-nytt-rekord-for-centerpartiet-i-sentio/
Men visst kan det vara en övertolkning av mig.
Men tänk på att även SvD numera tutar ut att de numera betraktar Annie som Alliansens nya ledare samtidigt som de dissar AKB.
Jag tar det alltså inte för givet att att vägra samarbeta med SD är nödvändigtvis så skadligt för opinionen som de flesta tror här på Flashback. Det kan mycket väl vara så, men även moteffekter kan också ske.
C kommer dammsuga upp alla invandringsliberaler från M troligtvis. Om nu Kinberg Batra ger efter för trycket har jag svårt att se att massa människor som tillhör Ms pro-PK falang att kunna fortsätta där.