2017-01-25, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Det här är för fan inte klokt!

KD står ju närmare SD än vad ens M gör!

Förstår inte vad EBT håller på med här.

Kanske hon likt övriga små borgerliga partier vill fånga in de besvikna M-väljarna som inte vill ha samarbete med SD.

Men jag tror nog att de flesta av dessa lär nog gå över till C istället för KD.

Samtidigt väldigt rationellt för KD, deras enda chans att överleva är genom stödröster från M. De kommer bara få de stödrösterna genom DÖ eller alliansen, om det spricker så kommer de inte komma.

De kristna kommer väl hitta ett annat riktigt kristet parti istället och så var sagan Alf Svensson slut...

Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
C slog nu precis nytt rekord och når 8,9%.

http://nyheteridag.se/sd-ater-storsta-parti-och-nytt-rekord-for-centerpartiet-i-sentio/

Men visst kan det vara en övertolkning av mig.

Men tänk på att även SvD numera tutar ut att de numera betraktar Annie som Alliansens nya ledare samtidigt som de dissar AKB.

Jag tar det alltså inte för givet att att vägra samarbeta med SD är nödvändigtvis så skadligt för opinionen som de flesta tror här på Flashback. Det kan mycket väl vara så, men även moteffekter kan också ske.

C kommer dammsuga upp alla invandringsliberaler från M troligtvis. Om nu Kinberg Batra ger efter för trycket har jag svårt att se att massa människor som tillhör Ms pro-PK falang att kunna fortsätta där.
Citera
2017-01-25, 17:48
Medlem
Returpappers avatar
Varför lägger Sd möda på att säga de vill styra med M och Kd? Kd är rökta inte en chans att de får sitta kvar i riksdagen 2018. De ligger 2% lägre än förra valperioden. Då var de då och då en aning under spärren. Nu är de ofta långt under. Glöm Kd gud räddar dem inte en gång till inte den 491 gången.
Citera
2017-01-25, 18:24
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Frågan är vad ebba och kd:s agenda bakom att vägra prata med SD är? Centern är ju för fri invandring så inte konstigt att dem vägrar. Samma gäller ju FP som står långt ifrån SD. Men KD delar ju många frågor och värderingar med SD så vad hoppas ebba vinna med detta förstår jag inte. Snarare förlorar man nog på det.
Citera
2017-01-25, 18:26
Bannlyst
Utan SD och M blir det max 2% för KD i valet.
Det spelar inte så stor roll om den nya högerpakten får 48.1 eller 50%.
Citera
2017-01-25, 18:33
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
KD-ledaren gör även klart vad som gäller efter valet 2018. Enligt henne borde alliansen vara redo att ta över, även om de rödgröna blir större än alliansen.

Men kravet är att alliansen håller ihop. Hon är inte beredd att sätta sig en M-ledd regering som beroende av SD, även om M, KD och SD blir större än de rödgröna.

”För oss är alternativet en alliansregering. Så sent som i början av förra veckan så var jag ensam om att driva linjen för att få igenom en alliansbudget och en alliansregering. Nu har ytterligare ett parti anslutit sig till den och jag när fortfarande förhoppningen att vi ska bli fyra partier i alliansen som har den hållningen”, säger Ebba Busch Thor.
Vad menar hon egentligen? Hur ska de kunna bilda en alliansregering utan stöd av SD om de fyra är mindre än de rödgröna?

Det som de tre övriga borgerliga partiledarna har visat nu i veckan rätt klart är att de inte är beredda att göra de uppoffringar som statsmän ibland måste göra för landets bästa. De cashar hellre in riksdagsarvode bara de slipper smutsa ner fingrarna och låter landet förfalla i fyra år till.

Eftersom KD inte vill vara ett riktigt konservativt parti iaf så kvittar jag gärna bort dem mot MP nästa val, inga jävla stödröster på de två partierna!
Citera
2017-01-26, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
Fast det säger ju itne så mycket om varför KD inte skulle få finnas. Att man är missnöjd med en partiledare må väl vara hänt men man kan inte sänka ett parti för det.

Skulle du säga samma sak om ett islamiskt parti?
Citera
2017-01-26, 08:15
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Skulle du säga samma sak om ett islamiskt parti?
Vad har det med saken att göra?

OM det fanns ett islamiskt parti vore det inte pga partiledaren jag skulle dissa dem totalt i varje fall det kan jag säga.
Citera
2017-01-26, 13:33
Medlem
Sitt kvar på era futtiga 3% då, ebba kan börja jobba på macdonalds efter nästa val.
Citera
2017-01-26, 13:34
Avslutad
Kd är ju idioter, där kom deras dödsstöt att sammarbeta med SD var nog deras enda räddning. Så hej då kd
Citera
2017-01-26, 14:05
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralNovember
Sitt kvar på era futtiga 3% då, ebba kan börja jobba på macdonalds efter nästa val.

Livetsord behöver kanske ny pastor? Är säker på att de inte har något med regeringsbildningen att göra efter nästa val.

Det vara hypen runt Adaktusson gav dem en kraftig vindil i förra valet. När alliansväljarna får klart för sig att C inte lägger två strån för att få tillstånd en alliansregering kommer Kd väljarna att fly till moderaterna i första hand samt några till Sd.

Liberalerna är nervösa för att åka ur men de vill också regera. De nervösaste går då till moderaterna resten kommer att ingå i röstbortfallet när partiet jämte Kd åker ut.

S + M kan bilda regering och centern blir den nya vågmästaren. Säker på att Annie älskar att få ställa krav.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in