2017-01-24, 23:02
Medlem
Reko45s avatar
Jag blir tokig på kvinnor som inte kan se komplimanger över sådana här händelser och yttrar sig istället om sexuell kränkning?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6JGke/cathrine-fick-obehagligt-brev-av-kund-jag-brot-ihop

samtidigt kan man undra ifall arbetsgivaren/företaget har kläder för anställda som kan öppna för denna typ av konfrontation?
Citera
2017-01-24, 23:08
Medlem
MrChows avatar
Jag tänkte precis samma sak när jag läste artikeln. Brevet var ju fint skrivet, inga obscena påhopp etc.

Hade rollerna varit tvärtom och en kvinna skrivit ett beundrarbrev till en man och lämnat fram det hade det varit gulligt, charmigt och visat att hon hade lite skinn på näsan och vågar ta för sig. Men en man - usch och fy vad perverst! Stackars kvinna!
Citera
2017-01-24, 23:35
Medlem
apelsinhimlens avatar
Helt ärligt. Han uttrycker sig som ett psykfall när han skriver om hennes rumpa.

Fungerar inte bra med att inleda som han gör.

Hoppas han hittar en härligt stor och fin rumpa på annat håll.

Men lite sugen blev hon nog.
Senast redigerad av apelsinhimlen 2017-01-24 kl. 23:40.
Citera
2017-01-24, 23:45
Medlem
Pappersvargens avatar
Vägrar av princip gå in på Aftonbladet.
Vad står det i brevet?
Citera
2017-01-24, 23:48
Medlem
Reko45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrChow
Jag tänkte precis samma sak när jag läste artikeln. Brevet var ju fint skrivet, inga obscena påhopp etc.

Hade rollerna varit tvärtom och en kvinna skrivit ett beundrarbrev till en man och lämnat fram det hade det varit gulligt, charmigt och visat att hon hade lite skinn på näsan och vågar ta för sig. Men en man - usch och fy vad perverst! Stackars kvinna!

Håller helt med. samtidigt är han mån om hur pass diskret brevet ska förvaras och hon skiter fullständigt i detta och beter sig mer svinaktigt imo än gubben.

han förklarar tydligt att han skäms en del att skriva brevet, men han vill få de ur världen istället för att må dåligt och bete sig som ett äckel.

han är uppriktig och skriver ärligt. samtidigt ljuger hon och skvallrar för andra och bryter "deras överenskommelse".

vem fan är det som borde få skit egentligen?
Citera
2017-01-24, 23:50
Medlem
Reko45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Vägrar av princip gå in på Aftonbladet.
Vad står det i brevet?

de man iaf kan läsa av är:

” Du kommer nog tycka att det jag skriver är helt tokigt hehe...men jag måste. Du får lova att hålla detta mellan oss, det är inte så lätt att erkänna sina fantasier för någon"

Jag erkänner: ”Jag är rumpfixerad!” Och jag måste säga att du har en otroligt sexig, stor, kurvig rumpa. Vore helt underbart att få pussa och massera dina härliga skinkor”

edit- nu ligger en video uppe på länken där hon berättar om händelsen.
Senast redigerad av Reko45 2017-01-25 kl. 00:10.
Citera
2017-01-25, 00:30
Medlem
Världen är konstig. Som sagt skulle en kvinna skriva ett beundrans brev till en man om hur stor och sexig kropp han har, hur hon skulle vilja det ena med det andra, skulle dom flesta men bli smickrad. Dom som inte skulle vilja ha kontakt skulle bara skratta åt det och sen kasta brevet. Är alla kvinnor lika lätt kränkta? Själv är jag livrädd för att prata med kvinnor med antydning om att jag skulle vara attraherad av dom. Dom skulle ringa polisen direkt eftersom jag är ful och totalt motsatsen för vad som anses attraktivt.
Citera
2017-01-25, 00:37
Medlem
Evilyns avatar
Klart det är sexuella trakasserier. Det är inte en komplimang att oombett bli påprackad en främmande människas sexualitet - speciellt inte när de trycker ner den i halsen på en genom att så uppenbart göra en till deras objekt för fetishen i fråga. Extremt jävla ovälkommet.
Citera
2017-01-25, 00:55
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reko45
Håller helt med. samtidigt är han mån om hur pass diskret brevet ska förvaras och hon skiter fullständigt i detta och beter sig mer svinaktigt imo än gubben.

han förklarar tydligt att han skäms en del att skriva brevet, men han vill få de ur världen istället för att må dåligt och bete sig som ett äckel.

han är uppriktig och skriver ärligt. samtidigt ljuger hon och skvallrar för andra och bryter "deras överenskommelse".

vem fan är det som borde få skit egentligen?
Det hade varit en sak om han hade skrivit och bett om en dejt, eller skrivit någonting mer neutralt i stil med att han tycker hon är vacker. Nu framstår han ju som tolvans snuskgubbe som vill kyssa hennes skinkor. Och det är inget fel med att gilla rumpor, men uttrycker man sig på det där viset kan man bara förvänta sig att bli tagen för en pervers snuskfarbror.

Det är väl jättebra att snubben är ärlig, men man måste inte i alla lägen berätta för folk hur det luktar när man skiter. Dom känner inte varandra, så varför är det självklart att han ska få kunna säga precis vad han vill utan att hon har rätt att bli obekväm? Istället för att bete sig som ett äckel, säger du. Menar du att han på något sätt gör henne en tjänst genom att berätta om sin rumpfixering istället för att ta saken i egna händer och börja massera hennes skinkor?

Någon sorts överrenskommelse om att inte berätta om brevet för någon har de inte. Det är han som kräver att hon inte ska berätta. Så jag har svårt att se att hon har ljugit och brytit mot några överrenskommelser.
Citera
2017-01-25, 01:11
Medlem
Reko45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilyn
Klart det är sexuella trakasserier. Det är inte en komplimang att oombett bli påprackad en främmande människas sexualitet - speciellt inte när de trycker ner den i halsen på en genom att så uppenbart göra en till deras objekt för fetishen i fråga. Extremt jävla ovälkommet.

Men ska man ta åt sig så pass mkt över en sådan här händelse? Av de vi kan läsa är han ärlig och vill släppa en tung sten som han bär på. Måste man skapa riksrubriker för de här? De gör bara saken värre för henne då man kan även tolka att hon betett sig mer svinaktigt än mannen/gubben samtidigt som hon överreagerar.

Han påvisar inget tecken till att göra henne illa. Utan det är snarare henne själv som försöker vinkla detta som något rent negativt utan någon eftertanke till sitt eget beteende.
Citera
2017-01-25, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reko45
Men ska man ta åt sig så pass mkt över en sådan här händelse? Av de vi kan läsa är han ärlig och vill släppa en tung sten som han bär på. Måste man skapa riksrubriker för de här? De gör bara saken värre för henne då man kan även tolka att hon betett sig mer svinaktigt än mannen/gubben samtidigt som hon överreagerar.

Han påvisar inget tecken till att göra henne illa. Utan det är snarare henne själv som försöker vinkla detta som något rent negativt utan någon eftertanke till sitt eget beteende.
Tror inte du förstår hur obehagligt sådant här är. Synd att han inte kunde låta bli. Han gick för långt. Om han tvunget måste skriva så skulle han ha hållit orden mer gentlemannamässiga.

Ps. Men det är inget att skriva i tidningarna om kan man tycka.
Senast redigerad av cleolin 2017-01-25 kl. 01:26. Anledning: Ps
Citera
2017-01-25, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilyn
Håller med dig. Och önskar att jag själv kunde uttrycka mig lika bra. Så exakt huvudet på spiken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in