2017-01-31, 22:39
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Kan faktiskt inte se något annat syfte med beteendet än att förminska och skrämma. Den enda andra anledningen är att mannen lider av en så stor empatistörning att han tror att det ska uppskattas, och det är ju i så fall JÄVLIGT skrämmande, för vad mer kan han få för sig skulle uppskattas i så fall?

Jag skulle säga att det är en empatistörning, och ibland ett medvetet maktutövande. Jag har haft folk som kommenterat min rumpa live med publik.

Det var både skrämmande (ensam tjej med äldre män som man visste tog sig friheter) men jag var tvungen att lära mig att freda mig. Annars hade jag också råkat illa ut.

Citat:
Ursprungligen postat av MrChow
Att du är så pryd att du har problem med orden pussa, massera, och rumpa i samma mening säger mer om dig än mannen som skrev brevet. Hade han skrivit röv, slicka och fista hade jag däremot varit benägen att hålla med dig att det inte var gentlemannamässigt skrivet.

Det är inte orden, utan att bli indragen i någon annans fantasier på det sättet. Vilka som runkar till ens kropp kan man inte råda över, men när de berättar så blir man indragen i deras sexualitet och man vill lika lite ha den uppkörd i fejan som man vill ha en illaluktande kuk där.
De män som beter sig såhär är sällan aktraktiva och har ingen aning om hur man närmar sig en kvinna.

Det värsta i det hela är att man vet att man som kvinna inte skall uppmuntra någon. I hennes fall hade hon servicejobb och var glad och trevlig - något som han utnyttjade och tog sig friheter. Det är värst. Av sådant beteende lär man sig att vara en drottning av resting bitch face och spänna ögonen i män så kulorna skrumpnar till russin. För att freda sig. Dessa män gör att man blir stel som en pinne och misstänksam även mot trevliga män.

Det här är som påpekats gränslöshet, och gränslösa människor vet man inte har normala gränser.
Denne man tog sig frihet att berätta, nästa man tar sig frihet att berätta högt, nästa man tar sig frihet att beröra, nästa man tar sig friheten att stå i vägen för utgången. Nästa man tar av någon kläderna, nästa man...

Sådan är kvinnors verklighet om de har stora bröst och eller rumpor.

Har nu hört på intervjun med henne och det är typsikt narcissistiska mäns sätt att "ragga". Han ser hennes kropp som en amusementpark till för hans lustar. Han ser inte henne som en människa utan ett medel. Det är djväligt obehagligt att bli avhumaniserad på detta sätt.

Som sagt, jag har varit med om det ett flertal gånger i livet. Nu på senare tid är det mest Afghaner som beter sig såhär offentligt. De lämnar inte brev, utan gapar och beter sig med åthävor. På stan, i butiker.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-01-31 kl. 22:53.
Citera
2017-01-31, 22:42
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Givetvis inte! Väldigt konstig, och på gränsen till psykotisk, parallell. Det är något fel på hur du tar in information om du drar en sån slutsats utifrån vad jag skrivit.

Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Varför ska man uppskatta att bli påtvingad bilden av en annans lusta och förslag på vad de ska göra med ens kropp, och påtvingat umgänge med denna person, men inte lite ofrivilligt sex med densamma? Varför drar du gränsen där? Visst håller jag med om att påtvingat sex är värre än enbart påtvingat umgänge med påtvingade sexuella anspelningar, men det är ju mer en gradskillnad än en artskillnad.

Citat:
Mitt sunda förnuft gör att jag drar mina gränser där jag drar dem. Jag vidhåller för övrigt att du drar paralleller som är uppåt väggarna och att du tolkar information och in- och uttryck på ett vridet sätt.

Jag tror att du behöver en kram av någon som älskar dig. God natt!

är du säker på att du inte menar att hon behöver lite kuk???

Som jag skrev så vet man inte var gränsen går för just den här stollen.
Hur ska hon bete sig nästa gång, hon kan ju inte vara trevlig, då tror han sig ju vara uppmuntrad.

Idag är det andra tider, på min tid fick man inget stöd utav någon ledning och chefen kunde mycket väl vara likadan.
Citera
2017-01-31, 22:45
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Blev lite för mycket med det sista han skrev. Så kan förstå att det känns jobbigt.
Men samtidigt så känner jag att hon är lite för känslig. It's time to grow some balls!

Fattar inte hur detta kan komma med i nyheterna.

//Siegestor

Jag håller med om kulorna, hon är på jobbet och hon är vuxen så hon behöver öva på att sätta gränser. Hon har ju tur som har medpersonal, så det ska nog gå bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Varför ska hon stå ut med detta? Finns det någon anledning till att hon ska göra det? Var skulle gränsen gå? Varför vill du att kvinnor ska utsättas för sexuella trakasserier och inte ens få se till att det uppmärksammas?

Vem skrev stå ut?
Hon kan väl ge honom vad han tål nästa gång han kommer tillbaka.
Med tanke på #inteerkvinna så är det väl så det får gå till?
Senast redigerad av Gertrud1 2017-01-31 kl. 22:56.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in