• 1
  • 2
2005-12-21, 08:37
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...750287,00.html

"Vlad och hans familj kom till Sverige för att söka asyl.
I väntan på beslutet blev Vlad, som i dag är 13 år, svårt apatisk. Han slutade äta och dricka. Vid två tillfällen försökte han ta sitt liv."

Jaha ska det räcka med att skita i att käka och försöka begå självmord för att få Sverige att falla på knä. Det är något vem som helst kan göra.

"LEVER FEM PERSONER I ETT RUM Edvard och Julia har flyttat med sina barn fem gånger sedan de tvingades återvända till S:t Petersburg."

Jaha när halva jordens befolkning bor i en kojja i skogen och tvingas skita i ett hål genom golvet så är det så himla jäkla synd om JUST den här familjen..... Åååh man börjar ju grina.

Vet inte hur jäkla många "enligt aftonbladet, skandalbehandlingar" jag har läst nu men börjar störa mig på att Migrationsverkets beslut ska få sånt jäkla motstånd hela tiden. Sverige kan inte försörja hela världen...
Citera
2005-12-21, 08:41
Medlem
Valnirs avatar
Bör väl postas i medier & journalistik. Men jag håller med om att det är irriterande med alla snyftisar.
Citera
2005-12-21, 09:01
Medlem
Sennis avatar
Enrummaren verkar inte vara direkt skabbig, varför klaga? De borde ta reda på fakta om hur trångt folk bor i till exempel Hong Kong - där kan vi tala om stora familjer i små bostäder.
Citera
2005-12-21, 09:33
Medlem
Capones avatar
Tråden flyttas från Övrigt till Medier & journalistik
Citera
2005-12-21, 12:07
Medlem
Fula Gubbens avatar
Snyfthistorier är Aftonhorans och TV4:s främsta kännemärke. Enligt de gamla skäggiga vänster-"humanister" som formulerar dagordningen på dessa usla redaktioner så ska snyfthistorier få oss mer vänligt inställda till asyl-fuskare, kriminella invandrare, osv.

Det är journalistik på Kamratposten-nivå.

Effekten blir emellertid att man bläddrar till nästa sida, alternativt byter kanal. Det funkade inte 1973 och det funkar inte 2005.

Jag skulle vilja läsa artiklar om hur jävligt kriminellt slödder har det på fängelser och ungdomsvårdsanstalter. Nyheten om den afrikanske våldtäktsmannen som i sin tur blivit våldtagen av en upphetsad irakier på ett psyk-häkte kan betraktas som ett steg i rätt riktning.

En sak som också vore mycket intressant är att få höra poliser redogöra för sin vardag, vad de ser ute i samhället, vilka typiska ingrepp de får göra, och allt avskum de stöter på.

- F.G
Citera
2005-12-21, 14:06
Medlem
Orm Ondes avatar
Jag har faktiskt förstahandserfarenhet av en tingsrätt där man firade med tårta att en av domsagans värsta tokiga rättshaverister hade avlidit. Vederbörande förekom i ett stort antal mål som var otroligt besvärliga att handlägga just för att de hela tiden saboterades. Så jag kan förstå att man på Migrationsverket dragit en lättnadens suck om man äntligen blivit av med vad som verkar ha varit ett besvärligt ärende. Synd att handläggaren klantade sig med att gå ut på mailen med budskapet bara, men jag tror att folk i allmänhet ser igenom det här reportaget.
Citera
2005-12-21, 23:45
Bannlyst
Härre gud, hur jävla svårt ska problemet va?

Min syn:

Går de inte i sverige, sök asyl i ngt annat relvativt invandrarvänligt land (Tyskland, Frankrike). Om ingen vill ta emot dom, kan vi järna "använda" dom här. Ställ upp dom på en fotbollsplan, hämta ak4orna, ta inträde på 100 spänn per man och låt dom där jävla hemvärnskillarna fixa grovjobbet. När jobbet är klart, leta efter guldplomber i tänderna och använd huden som lampskärmar och tvål, inte så jävla svårt!
Citera
2005-12-22, 02:12
Bannlyst
Jag tycker att Aftonbladet själva kan börja försörja lite araber och andra de "tycker synd om". Finanisera själva. Idag sträcker sig ABs engageman till att folk skall få PUT därefter upphör ABs ansvar. AB pumpar in sponsorstålar i idrotten. Varför inte till tex förorten och till att finanisera arabfamiljer och deras efterkommande på livstid.
Citera
2005-12-22, 02:15
Bannlyst
Kafir, tycker faktiskt att du har jävligt rätt i det du säger!

Klagar man på allt å alla å tycker synd om varenda liten invandrare där ute så får man fan själv ta ansvaret i egna händer å göra något åt de! Mycke snack liten värkstad från AB!
Citera
2005-12-23, 02:28
Medlem
Det hela kan ju sammanfattas med ett ord; hyckleri; ena stunden är det synd om någon som kommer "utirfrån", samtidigt klagas det på för lite integrering och svart-arbeten och allt möjligt.

Jag sr det såhär; sverige har det hårt nog att ta hand om sina "egna" (självklart tycker jag att de som ÄR svenska medborgare ska behandlas som sådana, inga utvisningar här inte) så vi får helt enkelt inte plats med mer segregerade områden som ju tycks vara allmän praxis. jag menar, vad händer härnast, blir gotland ön där man sätter ut alla stackars invandrare som inte fick plats någonstans? behändigt och bra liksom, samla de lite lägre i hierarkin ute på en isolerad ö istället för att faktiskt dra nytta av det som går att dras nytta av, samtidigt som man också måste inse sin kapacitet; sverige är itne välmående för att det är välmående, svergie är "välmående" pga våran vända kappan efter vinden-mentalitet. Jag har inget emot invandrare och ajg tycker att de av utländskt ursprung som är SVENSKA MEDBORGARE borde behandlas som sådana, vare sig det gäller den eviga byråkratin eller för all del fängelsestraff.

När sverige gör något åt sin integration istället för att bara köra på gamla hederliga polarisering, då tycker jag att vi kan bli lite "generösare", men tills dess; stäng gränserna, dra åt restriktionerna, vare sig det är en alkisfinne som vill söka lyckan i hammarbyhamnen eller om det är en taliban som bara inte vill vara med längre.

Svergie måste balanseras innan det kan återvinna sitt rykte om "det bra landet".

Och till sist; SLUTA SUGA SÅ MYCKET US-PUNG!!!!!!!!!!!
Citera
2005-12-23, 05:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fbåt
Kafir, tycker faktiskt att du har jävligt rätt i det du säger!

Innerstads-stockholmsjävlar leker Moder Theresa men alltid på ANDRAS bekostnad. ANDRA skall betala, ANDRAS ungar skall integrera
arabernas ungar. ANDRA skall ta ansvar för allt. Det anser unisont
ABs journalister och andra PKiter. - fan vad goda de är, de där
arablovers i innerstan. ABs ansvar liknar det som katten släpat in.
Nån ANNAN skall ta tag i det. AB bara släpar in det. Resten skall ANDRA
ta tag i. Och blir det problem är vi alla (utanför innerstan) RASISTER
eftersom vi är strukturella rasister eftersom integrationen är dödsdömd.

"De goda" har alltid en förmåga att placera sig arabfritt.

PS jag är berusad men ändå smartare än en nykter stockholmsjournalist.
Citera
2005-12-23, 08:41
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeExEm
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...750287,00.html

"Vlad och hans familj kom till Sverige för att söka asyl.
I väntan på beslutet blev Vlad, som i dag är 13 år, svårt apatisk. Han slutade äta och dricka. Vid två tillfällen försökte han ta sitt liv."

Jaha ska det räcka med att skita i att käka och försöka begå självmord för att få Sverige att falla på knä. Det är något vem som helst kan göra.

"LEVER FEM PERSONER I ETT RUM Edvard och Julia har flyttat med sina barn fem gånger sedan de tvingades återvända till S:t Petersburg."

Jaha när halva jordens befolkning bor i en kojja i skogen och tvingas skita i ett hål genom golvet så är det så himla jäkla synd om JUST den här familjen..... Åååh man börjar ju grina.

Vet inte hur jäkla många "enligt aftonbladet, skandalbehandlingar" jag har läst nu men börjar störa mig på att Migrationsverkets beslut ska få sånt jäkla motstånd hela tiden. Sverige kan inte försörja hela världen...

Den där historien retade jag mig också på som fan. Att det var just den familjen som migrationsverkets personal skålade i champagne verkar vara avgörande för aftonbladet ifall det är synd om dom eller inte. För mig verkar det uppenbart att det var rätt beslut att avisa denna familj, dom hade tydligen inga problem att fixa en lägenhet i St Petersburg så att så jävla stort var nog inte deras behov av asyl i Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in