• 2
  • 3
2017-01-26, 23:29
Medlem
ambivallenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666000999
Om han väger 90 och ska ner till 70 så borde det minst ta ett år! Det är mer rimligt, beroende på hans nuvarande längd och form. Annars blir det för slitsamt under för lång tid.

Citat:
Ursprungligen postat av 666000999
Vad bra att du lyckades förstå att det var min åsikt och inte ett odiskutabellt faktum.
''Borde'' är aningen starkt ord om du enbart ger rekommendationer grundade på egna preferenser.
Citera
2017-01-26, 23:32
Medlem
666000999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambivallens
''Borde'' är aningen starkt ord om du enbart ger rekommendationer grundade på egna preferenser.

Jag skriver vad jag tycker, vad tror du om det då?
Citera
2017-01-27, 12:14
Medlem
Frisims avatar
Man brukar väl säga att 1kg fett är ca 7000kcal.
TS vill ner 20kg, alltså ungefär 140 000kcal.
Om vi säger att en månad är 30 dagar så blir viktnedgången 120 dagar.
Då behöver det genomstnittliga daglida underskottet vara runt 1166kcal för att uppnå det resultatet.

Frågan är blir då om det är rimligt att ligga på 1166kcal i underskott varje dag i fyra månader?

Känns som att vi behöver veta mer om TS. I mina ögon ser det inte omöjligt ut, utifrån förutsättningarna jag har har. Bränna 3700kcal och äta 2500kcal, men då är jag väldigt lång och överviktig, så jag bränner mycket när jag motionerar.
Ett underskott på 500kcal per dag är kanske att föredra, lättare att bibehålla muskelmassa då om jag förstått det rätt.

Detta är ju en extrem förenkling av läget, så ta det för vad det är.
Citera
2017-01-27, 15:06
Medlem
ingetbranicks avatar
Om TS verkligen hade brytt sig hade vi fått veta mer om dennes situation, längd, ålder, bakgrund etc, alltså de uppgifter som efterfrågats i tråden. Nu blir det bara vilda spekulationer utan egentlig substans, och TS lyser med sin frånvaro vilket talar för att TS bara är ett litet fjantigt troll som kastar ut ett köttben för hungriga lättlurade vargar att slåss om
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in