2017-01-25, 18:08
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Har TS nämnt kön? Varför är TS inte en tjej?

Om man har 20 kg överflödigt fett och vill ner till 70 kg så är personen inte i hyfsad form.

Finns massor av vältränade individer, även elitidrottare inom kraftsporter, som har x antal kg "överflödigt" fett på kroppen som de teoretiskt sett skulle kunna banta bort - vilket de oftast inte vill, för det hjälper inte deras prestationer. Eller menar du att t.ex. kulstötare skulle vara dåligt tränade? Själv har jag åtminstone 10 kg fett som jag kanske skulle kunna deffa bort, men jag ser ingen poäng med det. Och jag anser mig definitivt vara i hyfsad form.
Senast redigerad av ingetbranick 2017-01-25 kl. 18:10.
Citera
2017-01-25, 21:35
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Finns massor av vältränade individer, även elitidrottare inom kraftsporter, som har x antal kg "överflödigt" fett på kroppen som de teoretiskt sett skulle kunna banta bort - vilket de oftast inte vill, för det hjälper inte deras prestationer. Eller menar du att t.ex. kulstötare skulle vara dåligt tränade? Själv har jag åtminstone 10 kg fett som jag kanske skulle kunna deffa bort, men jag ser ingen poäng med det. Och jag anser mig definitivt vara i hyfsad form.
Vad pratar du om nu? Du är uppe i helt andra dimensioner och svamlar.
Citera
2017-01-25, 22:31
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Gå ner 20 kg till slutet på maj, är det möjligt?

Isf, krävs det mycket hårt jobb eller borde det gå med normal träning och kost?

Väger 90 kg, vill gå ner till 70 kg men samtidigt behålla så mycket muskelmassa som möjligt.

Om du bara har tio kilo fett, så kommer du ju oundvikligen tappa muskler också. Vi behöver mycket mer info om dig för att kunna svara.
Citera
2017-01-25, 22:35
Medlem
666000999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Emmanuel
Rekommenderar jag inte. Ohälsosamt och plågsamt. Satsa på vettig viktnedgång.

Om han väger 90 och ska ner till 70 så borde det minst ta ett år! Det är mer rimligt, beroende på hans nuvarande längd och form. Annars blir det för slitsamt under för lång tid.

Jag brukar ligga -1 000 per dag ett par veckor bara, sen går jag upp i kalorier, men då tränar jag för styrka och volym samtidigt.
Citera
2017-01-26, 16:21
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666000999
Om han väger 90 och ska ner till 70 så borde det minst ta ett år! Det är mer rimligt, beroende på hans nuvarande längd och form. Annars blir det för slitsamt under för lång tid.

Jag brukar ligga -1 000 per dag ett par veckor bara, sen går jag upp i kalorier, men då tränar jag för styrka och volym samtidigt.

Varför det? Om han (?) är 150 cm lång och har 40 kilo fett, så är det riskfritt att banta ett kilo i veckan ett bra tag. En procent av vikten i veckan är ett rimligt mått att satsa på, och går att plocka utan större risk för muskelförlust (om bra kost, träning och sömn).
Citera
2017-01-26, 20:15
Medlem
666000999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Varför det? Om han (?) är 150 cm lång och har 40 kilo fett, så är det riskfritt att banta ett kilo i veckan ett bra tag. En procent av vikten i veckan är ett rimligt mått att satsa på, och går att plocka utan större risk för muskelförlust (om bra kost, träning och sömn).

Riskfritt ja! Framgångsrikt? Testa själv. Jag tycker att det finns betydligt bekvämare sätt där Personen har bättre chans att lyckas. För stora mål är svåra att uppnå. Misslyckas viktnedgångaren en gång kanske den inte vill försöka igen och kommer behålla sin övervikt. Man måste ju vara lite realistisk också i sina mål.

jag föredrar en livsstil som håller i längden, varför ha så bråttom? Den där trådstartaren har ju ändå gått runt och varit fet en längre tid antar jag så den borde ju skynda långsamt.
Citera
2017-01-26, 22:04
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Riskfritt ja! Framgångsrikt? Testa själv. Jag tycker att det finns betydligt bekvämare sätt där Personen har bättre chans att lyckas. För stora mål är svåra att uppnå. Misslyckas viktnedgångaren en gång kanske den inte vill försöka igen och kommer behålla sin övervikt. Man måste ju vara lite realistisk också i sina mål.

jag föredrar en livsstil som håller i längden, varför ha så bråttom? Den där trådstartaren har ju ändå gått runt och varit fet en längre tid antar jag så den borde ju skynda långsamt.

Det är svårare att gå ner några hekto varje månad under ett år än att gå ner 15 kilo på ett halvår. Att se tydliga resultat tidigt är inspirerande.
Citera
2017-01-26, 22:08
Medlem
ambivallenss avatar
Citat:

Att du tycker att ett underskott på kalorier i minst ett år är bekvämare än en tre gånger kortare tid betyder verkligen inte att andra delar din åsikt. Till TS vill jag säga att fyra månader kanske är lite för kort tid men möjligt, som andra påpekat behövs mer information om dig.
Citera
2017-01-26, 23:02
Medlem
666000999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambivallens
Att du tycker att ett underskott på kalorier i minst ett år är bekvämare än en tre gånger kortare tid betyder verkligen inte att andra delar din åsikt. Till TS vill jag säga att fyra månader kanske är lite för kort tid men möjligt, som andra påpekat behövs mer information om dig.

Vad bra att du lyckades förstå att det var min åsikt och inte ett odiskutabellt faktum.

Vi får väl se om 4 månader hur bra det går.
Citera
2017-01-26, 23:04
Medlem
666000999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Det är svårare att gå ner några hekto varje månad under ett år än att gå ner 15 kilo på ett halvår. Att se tydliga resultat tidigt är inspirerande.

20kg på 4 månader.
Citera
2017-01-26, 23:21
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Vad bra att du lyckades förstå att det var min åsikt och inte ett odiskutabellt faktum.

Vi får väl se om 4 månader hur bra det går.

Jag föreslår tio år. På det viset kan man säga att jag har fel först om tio år.
Citera
2017-01-26, 23:23
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
20kg på 4 månader.

Lättare och bättre än att försöka göra det på fem eller tio år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in