• 1
  • 2
2005-12-21, 23:12
Medlem
Vlasovs avatar
Otroligt nog fanns artikeln i pappersupplagan också.

Den svenska modellen bygger ju på att massan av medborgare inte vet att media ljuger för dem. Detta är helt överlägset systemet i det gamla Sovjet, där medborgarna visste att pressen ljög (om allt, tom sport), om sovjets fotbollslandslag spelade en viktig match och pressen dan efter inte nämnde matchen så förstod man ju ändå hur matchen slutat...

Men här i Sverige kan media ljuga, vinkla och förtiga (för den s.k. goda sakens skull) och i stugorna köper man det med hull och hår. Sådana här farliga artiklar kan ju ändra på det upplägget.

Förmodrar att den som borde ha stoppat publiceringen var utmattad av arbetet med att smutskasta migrationsverket.
Citera
2005-12-22, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diplomat
Att fråga FB-pöbeln vad den tycker om en dylik artikel är som att fråga alkoholisten om han gillar sprit, pedofilen nakna barn och Babben Larsson kakor.

Utveckla gärna!

*Vilka ingår i FB-pöbeln? Är det alla vi i den här tråden?

*Vad var det som du inte tyckte var bra i artikeln, var hade han fel?

*Varför drar du paralleller till missbruk, har du redan slut på argument efter några månader på FB?
Citera
2005-12-22, 19:53
Bannlyst
Som jämvikt har AB idag en kolumn av Carlos Rojas:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...750980,00.html

Utdrag:

"Om jag vill minska brotten i samhället så mycket som möjligt måste jag så klart fokusera på dom som begår flest brott. Visst har vi många svenskar med nån slags utländsk bakgrund i dag, typ 23 procent, men majoriteten, 77 procent, mer än tre fjärdedelar, är råsvennar långt bak i släktleden.
Metro sa som det var den 16 november när de hade en profilruta på genomsnittsvåldtäktsmannen: "svensk" och "33 år". Det är större risk att du blir våldtagen av en svenne än en blatte helt enkelt. Så patriotlogiken måste ju byta riktning."

Tänk att det ska vara så svårt att använda logiken. Blir man så här korttänkt när man uppehåller hjärnan för mycket med PK-tankar?

Han motsäger sig själv utan att förstå det. Visst är det så att samhället ska fokusera på de som begår flest brott - men det är ju invandrarna som begår flest brott!! Det är ju fullständigt irrelevant att dra upp siffror som visar att det begås fler brott av svenskar - vi är ju för fasen fler svenskar än invandrare i det här landet (än så länge!). Alltså...suck...jag blir så frustrerad över sånt här...invandrare begår mycket fler brott generellt per person - det är ju det som måste tas i beaktning. Skicka Rojas på en nybörjarkurs i matematik och statistik innan han tillåts framföra sån här dynga.

Sedan skriver han:

"När vi snackar om att det är blattar som begår all brottslighet i Sverige missar vi helt att prata om majoriteten av våldsverkarna. Dom som finns i den där gruppen på, vad blir det, nästan sju miljoner människor som inte har konstiga namn. Det är dom vi måste styra upp åtgärder mot, skjuta pengar till och undervisa i god svensk kultur - infödingarna!
Jag vill bara ge er en tankevurpa. Vi håller på med något helt idiotiskt i den här debatten. Idiotiskt av Brå att göra en undersökning som bara är passé och ihålig och idiotiskt av folk att ens bry sig om att ta den på allvar."

Ha ha....han snackar om tankevurpa - men, än en gång, han har ju inte vett nog att tyda den statistik han hänvisar till. Att han sedan påstår att BRÅ´s undersökning är idiotisk och ihålig tolkar jag som att han inte vill kännas vid fakta. Här vill jag verkligen hänvisa honom till den eminenta krönika som Odelberg skrev. Undrar om Rojas läste den?

Han kommer också med ett tafatt försök att avleda uppmärksamheten på invandrarna genom att prata om något helt annat:

" Jag måste bara få larva mig lite mer. På Brås sida står det nämligen att det är män som begår 90 procent av alla brott. Varför har ingen skrikit om det här innan? Jag måste ju ha rätt att veta det så jag kan vara på min vakt när Sverker glider förbi mig när mörkret fallit över Skärholmstorget."

Jaha? Är inte det en helt annan diskussion? Jag sällar mig gärna till de som vill se hårdare tag mot män som misshandlar. Att män är klart överrepresenterade när det gäller t ex misshandel, jämfört med kvinnor, stämmer så klart. Det har väl ingen av oss försökt förneka heller? Men innebär det att invandrarproblemet ska glömmas?

Slutligen säger han:

"Det jag föreslår är att mina patriotbröder sätter sig och börjar ha cirkelsamtal om hur vi ska få det här gamla fria Sverige som vi alla saknar. Utan brottslig ohyra som förpestar vår luft.
Sverige åt svenskarna!"

Försöker han vara kaxigt ironisk eller vad...? Jag fattar faktiskt inte riktigt hans poäng där....
Citera
2005-12-22, 20:04
Medlem
Arthur Dents avatar
Anledningen till detta tilltag hos AB tror jag är att Expressen har börjat med "provokativa" krönikor (om cannabis bla.), ab måste helt enkelt kliva på tåget för att inte tappa läsare.
Citera
2005-12-22, 23:05
Medlem
Broder Tucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diplomat
Att fråga FB-pöbeln vad den tycker om en dylik artikel är som att fråga alkoholisten om han gillar sprit, pedofilen nakna barn och Babben Larsson kakor.
Japp, för även om det är uppfriskande med lite korsdrag i debatten – så himla bra var faktiskt inte den där texten. Jag förstår att ni främst ser till budskapet, men försörjer sig snubben som journalist och författare hoppas jag för hans skull att han skärper sig i vanliga fall. Det är ju inte varje dag man har sånt flyt att Johan Hakelius hör av sig och vill ha ett par tusen tecken motvallsåsikter på FB-nivå.

Vem är den här liraren förresten? Namnet känns vagt bekant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in