• 1
  • 2
2005-12-21, 06:21
Medlem
I dagens aftonbladet finns följande artikel att läsa och beskåda:
http://www.aftonbladet.se/vss/debatt...750119,00.html

Känns konstigt att läsa något liknande i AB faktiskt, en person som vågar sticka ut lite från normen kommer fram och frå sticka ut hakan. Nu kommer väl "åsiktspolisen" även försöka avrätta denna person, men jag tror han har väntat sig det. Känns även skönt att någon vågar komma ifrån den alltid så urskuldande teorin om fattigdom och misär som grund för invandrares kriminalitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Axel Odelberg
Fast det är svårt att förena fattigdoms- och eländesteoremet med vetskapen om att det går 3,5 manliga brottsmisstänkta på en kvinnlig. Kvinnor är ju fattigare och arbetslösare än män. Varför begår de då färre brott?

Citat:
Ursprungligen postat av Axel Odelberg
Och hur kommer det sig att utblottade flyktingar från Sydostasien är underrepresenterade i statistiken medan araber är överrepresenterade?

Vad tycker ni?
Citera
2005-12-21, 07:01
Medlem
Budisterna är vänligare än islamisterna

Citat:
Ursprungligen postat av Drott
I dagens aftonbladet finns följande artikel att läsa och beskåda:
http://www.aftonbladet.se/vss/debatt...750119,00.html

Och hur kommer det sig att utblottade flyktingar från Sydostasien är underrepresenterade i statistiken medan araber är överrepresenterade?

Buddismen är en vänligare religion än Islam.
Alla som rest i Asien vet det.
Citera
2005-12-21, 07:39
Medlem
Jag är lika chockad som er.

Sen kan det tilläggas att många östasiater är kristna också, inte exlusivt buddhister.
Citera
2005-12-21, 09:14
Medlem
protectors avatar
Bästa på länge

Ja det här var tillsammans med Rojas DN debatt det bästa jag läst på länge
Citera
2005-12-21, 09:38
Medlem
Även de som är muslimer i Östasien, är det Indonsien, Malysia (?) är väl bättre folk än folk från mellanöstern?

NU har jag läst artikeln och den var ju stenkul!! "Kriminologins motsvarighet till fysikens Teori Om Allt"!

keep it commin´!
Citera
2005-12-21, 09:54
Bannlyst
Riktigt, riktigt bra debattartikel!!

Hoppas folk tar sig tid att läsa den nu i julruschen.
Citera
2005-12-21, 12:08
Medlem
xallos avatar
Fantastiskt! Hoppas verkligen att den läses av folk.
Go Axel!
Citera
2005-12-21, 12:11
Medlem
Fula Gubbens avatar
Outstanding! Lät som han hängt på Flashback en del

"Konsekvensneutralitet är ett fint ord som hyllas av både journalister och forskare. Det innebär att om något är sant och relevant ska det berättas utan hänsyn till konsekvenserna. Publish and be damned. Det är principen."

Amen. Men hur många tidningsredaktioner tillämpar "konsekvensneutralitet"?

Istället är det de patetiska gamla 1968-mupparna som sitter och formulerar en politisk korrekt åsiktsdiktatur som ingen annan vill ha.

- F.G
Citera
2005-12-21, 14:33
Medlem
Vlasovs avatar
Som jag Redan har postat i den andra tråden om detta.

"Höll nästan på att ramla ur stolen när jag läste detta.
Hur fanken kom detta genom pk-censuren på Aftonbladet?

Antar att någon fått sparken nu, och att de dragit igång ett drev
för att leta rätt på skit att skriva om Axel Odelberg, har tex kanske
dryckit skumpa på arbetstid nån gång"

Jag är chockad över att detta släpptes igenom och ännu inte har tagits bort.
Finns det i pappersupplagan med? Är det nån slags Perestrojka på gång?
Nån som vet?

Förmodligen har den ordinarie cencuren ledigt och julvikarien har tittat för djupt i glöggflaskan.
Citera
2005-12-21, 16:29
Medlem
Jaha Johoanssons avatar
Hakelius och Gröning på debattredaktionen har väl fått relativt fria händer, har jag för mig. De har tagit in ett och annat som går på tvärs med den gängse ideologiproduktionen på Aftonhoran. Vi får väl se hur länge de får hållas.
Citera
2005-12-21, 20:34
Medlem
Diplomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drott
Vad tycker ni?
Att fråga FB-pöbeln vad den tycker om en dylik artikel är som att fråga alkoholisten om han gillar sprit, pedofilen nakna barn och Babben Larsson kakor.
Citera
2005-12-21, 21:49
Medlem
Gittans avatar
Love it!

Helt enastående att detta har passerat Berlinmuren.

Men en sak som slår som en hammare i bröstet är att det är något groteskt över att vi här på FB blir så lyriskt översvallande lyckliga utav att någon har "släppts förbi".
Jag menar; vad säger inte det om yttrandefriheten i detta land? Vad säger inte det om att debattaket är så lågt i vårt land att vi tvingas kräla omkring i gyttjan för att inte få skiten i huvudet?

Man avskaffade agan i skolan på 60-talet då lärare tog sig rätten att slå med pekpinnar och en meters-linjaler över "olydiga" barns fingrar.

Men vi lever ändå i det heliga ajabajande fingrarnas land. Varje dag får vi våra piskrapp från pekpinnanrna.

Prata inte för högt; ngn kan ju höra dig. Kasta inte en blick för mycket, ngn kan ju tro att du hyser "orena" tankar.

Jag menar; vadå Ajatollornas Iran? Vi har ju Sverige?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in