2017-01-26, 23:51
Medlem
Björn Andersson måste lida av grav narcissism.

Man kan inte spela så oskyldig inför kamera och vara så iskall.

(Jag menar seriöst att det inte finns någon annan förklaring).
Citera
2017-01-26, 23:56
Medlem
Här är en länk till alla "stjärnor" i ledningen på SFV. Känns som alla av dessa bör haft en del i detta eller åtminstone väldigt god kännedom om detta fullständigt oacceptabla mygel!

http://www.sfv.se/sv/om-oss/organisation/verksledning/
Citera
2017-01-26, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Björn Andersson måste lida av grav narcissism.

Man kan inte spela så oskyldig inför kamera och vara så iskall.

(Jag menar seriöst att det inte finns någon annan förklaring).

Håller med väldigt obehaglig person!
Citera
2017-01-27, 00:48
Medlem
blev rent utsagt förbannad med tanke på vems dessa slott är.Dom byggdes med svenskt blod under 30-åriga kriget-,startat bygge under kriget och slutbetalt 1648 ,dessa svenskar byggde Sverige så som det är idag
Citera
2017-01-27, 00:49
Medlem
Jag har under många år arbetat som konsult för SFV. De människor som faktiskt gör ett bra jobb får aldrig höras eller synas, de som faktiskt dedikerar sitt kunnande för att värna och ta hand om vår historiska arv och kulturella objekt...dessa får aldrig utrymme i media. Så innan en del av er skriker att man skall lägga ner SFV, lär känna organisationen och människorna och vilket jobb de gör varje dag.

Sådana som Sakleen finns det i alla läger, slotten han ansvarade för bland annat var verkligen fin och jag tror galenskap steg honom i huvudet att han lyckats göra det systematiskt under flertal år. I detta fall brast rutiner för SFV annars vet jag att det finns bra rutiner för att komma åt sådant.

Den grupp jag arbetade gentemot, alla var medvetna om att det var tack vare skattebetalarnas pengar som de kunde göra sitt jobb.

Det är riktigt skit att ingen uppräckt detta tidigare. Riktigt synd.
Citera
2017-01-27, 07:48
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Eller 2008 då Riksrevisionen inte var nöjda.

Mest graverande är väl att den numera entledigade generaldirektören Björn Andersson arbetade som chefsjurist på SFV innan han blev generaldirektör. Med en bakgrund som jurist med den befattningen, så är han så klart fullt medveten om att det handlat om brott som han underlåtit att anmäla.

Han har varit anställd på SFV sedan 1995, så jag funderar över vad han själv har åtnjutit för förmåner som kan kallas klandervärda eller brottsliga.

1995!
Ja det är ju helt uppenbart att han hellre lät Sackleen hållas än att behöva ha dit snuten.
Plus att han verkar ha tyckt att han kunde bestämma hur stor polisutredningen skulle bli. Det var bara Sackleen som skulle anmälas och utredas.
Citera
2017-01-27, 08:03
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Någon som vet om IR-Bygg eller Lundqvists EL, är inblandade ?
Du ger dig inte med Bodström.
Citera
2017-01-27, 08:05
Medlem
DickeFixs avatar
Tycker vi inte får glömma det positiva i denna historia. Den som läckte denna skandal bör både få en förtjänstmedalj och en rejäl belöning. Detsamma gäller Kalla Faktas redaktion som gjort ett utmärkt journalistiskt arbete. Detta avslöjande gör dem till kandidat för stora journalistpriset.
Citera
2017-01-27, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Eller 2008 då Riksrevisionen inte var nöjda.

Mest graverande är väl att den numera entledigade generaldirektören Björn Andersson arbetade som chefsjurist på SFV innan han blev generaldirektör. Med en bakgrund som jurist med den befattningen, så är han så klart fullt medveten om att det handlat om brott som han underlåtit att anmäla.

Han har varit anställd på SFV sedan 1995, så jag funderar över vad han själv har åtnjutit för förmåner som kan kallas klandervärda eller brottsliga.

Visserligen har han varit anställd sedan länge. Men dessa fastighetschefer/förvaltare byter ofta regioner och innan han fick dessa toppen lägen att förvalta var han placerad i Dalarna.

Min erfarenhet säger att risken att han började göra bort sig påbörjades när han fick ansvar för slotten. De objekt som finns i dalarna, dessa har andra upphandlade UE samt budgeten skiljer sig markant från objekt till objekt. Det är enklare att fiffla när man börjar nå stora summor och stora ingrepp.

Som tur är, nu kommer de gå igenom alla handlingar som finns och de kommer spåra upp allt vilket är rätt skönt, för ifall han har gjort skumma deals skall han få känna av straffet rejält.
Citera
2017-01-27, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Tycker vi inte får glömma det positiva i denna historia. Den som läckte denna skandal bör både få en förtjänstmedalj och en rejäl belöning. Detsamma gäller Kalla Faktas redaktion som gjort ett utmärkt journalistiskt arbete. Detta avslöjande gör dem till kandidat för stora journalistpriset.

Ja, hon är riktigt duktig och är samma kvinna som avslöjade Panamaskandalen. Det kommer mera och redan nu ser vi hur etablissemangets gullegrisar valsar runt i mutaffärer I pressen.
Citera
2017-01-27, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wofoko
Jag har under många år arbetat som konsult för SFV. De människor som faktiskt gör ett bra jobb får aldrig höras eller synas, de som faktiskt dedikerar sitt kunnande för att värna och ta hand om vår historiska arv och kulturella objekt...dessa får aldrig utrymme i media. Så innan en del av er skriker att man skall lägga ner SFV, lär känna organisationen och människorna och vilket jobb de gör varje dag.

Sådana som Sakleen finns det i alla läger, slotten han ansvarade för bland annat var verkligen fin och jag tror galenskap steg honom i huvudet att han lyckats göra det systematiskt under flertal år. I detta fall brast rutiner för SFV annars vet jag att det finns bra rutiner för att komma åt sådant.

Den grupp jag arbetade gentemot, alla var medvetna om att det var tack vare skattebetalarnas pengar som de kunde göra sitt jobb.

Det är riktigt skit att ingen uppräckt detta tidigare. Riktigt synd.

Det är ett under att du inte gjorde karriär på SFV, knäskålarna måste ömma och tungan krampa efter allt rövslickeri och kuksugande.. Gå och häng dig i samma garderob som Björn och Micke tack, idiot.
Citera
2017-01-27, 10:52
Medlem
Har det nånsin hänt tidigare i Sverige att någon så högt uppsatt i offentlig verksamhet som en generaldirektör ANHÅLLITS för misstanke om oegentligheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in