• 1
  • 2
2017-01-23, 23:01
Medlem
Hej allihop!

Jag börjar gymma imorgon och lämnar allt skräpmat och slappande bakom mig, nu är det dags för nyttiga tider! Jag väger 85 kg och är 170, vill gå ner till 70kg och även skapa lite muskler, hur kan jag göra, vill gärna se dessa 15 kg vara borta inom 4 månader, sen bara styrketräna efter det målet! Så nu när jag börjar gymma, vad kan jag göra för att uppnå mitt mål? Övningar, vilka maskiner bör jag använda? Skulle uppskatta tips! Mat däremot har jag valt att äta mycket kycklingbröst, champinjoner, brocolli, ärtor o sådant nyttigt sen så håller jag mig bort från all skräp! Tacksam för svar!
Citera
2017-01-23, 23:05
Medlem
olasvenssons avatar
Träna på löpbandet en halvtimma varje gång. Träna regelbundet och ofta. Träna allsidigt.
Citera
2017-01-23, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Träna på löpbandet en halvtimma varje gång. Träna regelbundet och ofta. Träna allsidigt.

Tack för svaret min vän! Men i vilket tempo bör jag springa? Har lite svårt med att springa eftersom att jag blir helt slut redan efter nån minut, ingen bra kondition med andra ord
Citera
2017-01-23, 23:21
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurdi86
Tack för svaret min vän! Men i vilket tempo bör jag springa? Har lite svårt med att springa eftersom att jag blir helt slut redan efter nån minut, ingen bra kondition med andra ord

Hög puls är viktigt så du börjar svettas om du vill gå ner i vikt. I början kanske du får börja gå. Sätt upp mål, om en månad ska jag orka detta.... om två månader ska jag orka detta...

Tänk långsiktigt. Börja träna två eller tre dagar i veckan och kör så en månad så att kroppen vänjer sig innan du ökar till fler dagar (om du vill). Men minimum träning är tre dagar i veckan. Lyft inte tungt i början.
Citera
2017-01-23, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Hög puls är viktigt så du börjar svettas om du vill gå ner i vikt. I början kanske du får börja gå. Sätt upp mål, om en månad ska jag orka detta.... om två månader ska jag orka detta...

Tänk långsiktigt. Börja träna två eller tre dagar i veckan och kör så en månad så att kroppen vänjer sig innan du ökar till fler dagar (om du vill). Men minimum träning är tre dagar i veckan. Lyft inte tungt i början.

Schysst av dig att hjälpa till, ska ta dessa råd med mig och sen återkommer jag med resultat, haha!
Citera
2017-01-23, 23:29
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Schysst av dig att hjälpa till, ska ta dessa råd med mig och sen återkommer jag med resultat, haha!

Gör det. Ge inte upp bara

Jag håller tummarna för dig.
Citera
2017-01-23, 23:50
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Det är nog bättre att sätta dig på träningscykeln isf. skonsammare för knäna också. Googla ett passande träningsschema och kör det parallellt med cykling. Öka träningsmängden varje gång du kör en viss dag, t.ex om du kör ett push, pull, legs schema så varje push dag så ökar du antingen vikten på övningarna, antalet reps eller sets, eller minskar vilotiden.
Citera
2017-01-23, 23:55
Medlem
knullJesuss avatar
Viktnedgång sköter du bäst i köket. Hoppa på ett nybörjarprogram, typ stronglifts.
Citera
2017-01-24, 00:13
Medlem
franges avatar
Är det ett bemannat lite fräschare gym du ska börja på så har de säkert träningsprogram de kan erbjuda dig - eller rentutav personlig träning om du betalar lite extra.
Citera
2017-01-24, 01:01
Medlem
Mjälls avatar
Kör bara styrketräning hela vägen om du inte är intresserad av kondition specifikt.

Kyckling är nyttigare hel, med skinnet, förresten
Citera
2017-01-24, 01:15
Medlem
Citat:
Hej allihop!

Jag börjar gymma imorgon och lämnar allt skräpmat och slappande bakom mig, nu är det dags för nyttiga tider! Jag väger 85 kg och är 170, vill gå ner till 70kg och även skapa lite muskler, hur kan jag göra, vill gärna se dessa 15 kg vara borta inom 4 månader, sen bara styrketräna efter det målet! Så nu när jag börjar gymma, vad kan jag göra för att uppnå mitt mål? Övningar, vilka maskiner bör jag använda? Skulle uppskatta tips! Mat däremot har jag valt att äta mycket kycklingbröst, champinjoner, brocolli, ärtor o sådant nyttigt sen så håller jag mig bort från all skräp! Tacksam för svar!

Sök SL 5x5 och starting strength, kör något sånt. Dom ska va dom bästa.
Citera
2017-01-24, 09:22
Medlem
ÄR du säker på att det bara inte är syreskuld som gör att du blir slut efter någon minut?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in