• 5
  • 6
2018-10-11, 22:56
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Vem ljuger? Din bekant? Jag har också fått mailet, det ligger dessutom på mathems hemsida. Om vd:n ljuger? Ja uppenbarligen ljuger han, fast kanske inte en så stor lögn som Aftonbladet vill att det ska framstå som.
Nej, sorry. Allt är bara påhittat. Allting...
Citera
2018-10-12, 00:23
Medlem
Idén i sig är ju inte dum men man måste väl kunna sköta det snyggare? Efter att ha läst artikeln så lockar det inte direkt att ge sig på det.
Citera
2018-10-12, 10:30
Medlem
Karmans avatar
Såg en mathems-chaufför som höll på att ramma en cyklist häromdagen. Cyklisten klarade sig med nöd och näppe, men blev skogstokig och skrek efter bilen, vilket jag kan förstå. Deras chaufförer verkar inte vara de mest hänsynsfulla i trafiken...
Citera
2018-10-12, 15:26
Bannlyst
Undrar hur många av dom 242 kylbilarna som rullar om ett halvår. Denna typ av 'reklam' är det värsta ett företag kan råka ut för. Är tveksam om Mathem finns kvar om ett halvår. Vem vill köpa mat av ett företag där man blandar mat med toalettbesök....
Citera
2019-02-02, 11:50
Medlem
laisrices avatar
Mathem måste skriva med en STOR TEXT på första sidan om,

"MISSAR MAN SITT LEVERANS, FÅR NI INTE PENGAR ELLER VAROR TILLBAKS!"

Det står tydligen i "Allmänna villkor".

Hela mina 536kr varor är rånad av Mathem, pga jag glömde ange Portkod, och missade ett samtal från föraren vid leverans tiden.....
Alla andra så som coop, ica etc har mycket bättre bemötande gällande sådana situationer.

Får man göra så?
Kan man inte debitera en leverans avgift??

TJUVAR!
Citera
2019-03-13, 22:08
Medlem
Citat:
SecretQ:
Nej, sorry. Allt är bara påhittat. Allting...

Det är det definitivt inte. Jag har jobbat som leverantör hos MatHem och vet mycket väl om hur svårt det kan vara att hitta någonstans att pissa/skita. Speciellt med arbetsledningens piska över sig. Riktigt jävla skitföretag att jobba på. Stressigt, ohumant och extremt dåligt betalt.
Citera
2020-05-27, 20:52
Medlem
Bumpar.

Någon som har kännedom eller erfarenhet hur det går och ser ut för Mathem nu 2020?
Citera
2020-09-23, 00:20
Medlem
RZLAs avatar
Jag har använt Mathem nu under några månader. I början fungerade det bra, men nu är det ofta som de glömmer att skicka med varor, det händer vid var och varannan beställning. Frukt som de skickar är halvt rutten. Det är dags att leta efter något annat företag som har hemleverans som är bättre.

Men det verkar ändå gå bra för mathem i dessa tider. Tiderna för leverans tar slut fort och man ser deras bilar ofta här i kvarteren. Har aldrig kännt igen att det har varit samma chaufför som levererat hem till mig någon gång, gissar på att de har hög personalomsättning i det där företaget.
Citera
2025-06-30, 11:20
Medlem
Dagens leverans blir 5 timmar försenad. Skulle fått den mellan 1350-1450. Irriterad.
Citera
2025-07-01, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Dagens leverans blir 5 timmar försenad. Skulle fått den mellan 1350-1450. Irriterad.
Begärde du kompensation? Jag hade begärt 200.
Citera
2025-07-05, 21:18
Jag kunde ha svurit på att mathem gick i konkurs eller la ner för några år sedan. Vad blandar jag ihop det med...?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in