2017-01-23, 16:44
Medlem
Säkert fel kategori men skit samma.

Vilket företag fraktar billigast utomlands? Dvs detta är ingen engångsgrej utan jag behöver skicka kontinuerligt och på ett billigt sätt då frakten ofta är dyrare än saken jag skickar. Det jag behöver skicka kommer väga max runt 1-2kg och får inte kosta multum då jag gärna vill att mina kunder ska ha gratis frakt, hur löser jag detta?

Tack
Citera
2017-01-23, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanerman

Vilket företag fraktar billigast utomlands? Dvs detta är ingen engångsgrej utan jag behöver skicka kontinuerligt och på ett billigt sätt då frakten ofta är dyrare än saken jag skickar. Det jag behöver skicka kommer väga max runt 1-2kg och får inte kosta multum då jag gärna vill att mina kunder ska ha gratis frakt, hur löser jag detta?

Tack

Vart i världen?
Citera
2017-01-23, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Vart i världen?

Hela världen helst, men prioriteten är USA och Europa!
Citera
2017-01-23, 16:48
Medlem
Har du några förslag?
Citera
2017-01-23, 16:59
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:

Tack

Ingen info om frekvens, antal kollin, krav på försäkring eller vad du anser vara "multum" gör det omöjligt att besvara frågan.

Men, innan du börjar tala om minst en LCL (icke full container) per vecka är det skitsvårt att förhandla frakter från Sverige.
Citera
2017-01-23, 17:13
Medlem
Kanske 1-5 produkter per dag skulle jag tro, hur mycket kan det kosta att ta det postnord? Att lämna ett hemmabyggt paket hos ett ombud? Det ska vara billigt om vi säger att varan kostar mellan 30-100kr för köparen jag skickar till ungefär! Så jag vill ju inte betala mer än det så jag går back :/
Citera
2017-01-23, 17:15
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Kanske 1-5 produkter per dag skulle jag tro, hur mycket kan det kosta att ta det postnord? Att lämna ett hemmabyggt paket hos ett ombud? Det ska vara billigt om vi säger att varan kostar mellan 30-100kr för köparen jag skickar till ungefär! Så jag vill ju inte betala mer än det så jag går back :/

Du kan glömma att få nåt annat än listpriset, och till USA så kommer det att vara mer än varuvärdet.
Citera
2017-01-23, 18:51
Medlem
rakarnas avatar
Citat:

kanske du kan öppna ett lager i USA. Du fyller en hel container med produkter för att få ner styck frakten per vara. Sedan får din lager kille i USA skicka med inrikes post.

Eller så är du lite häftig å samarbetar med en drönar firma. Då kanske dem till och med levererar grattis för att dem ska testa. Dock tar dem inget ansvar över paket som försvinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in