Gud finns utanför tid och rum, det är min övertygelse. Vi finns också utanför tid och rum. Tidsuppfattningen är bara kopplat till att höra till en kropp. I köttet är vi så att säga dömda till att uppleva en linjär varseblivning.
I stunder av meditation eller drömmar där egot är lösare kan man trots själens fångenskap i kroppen skönja detta, lätta på slöjan mot en övre sannare verklighet. Problem som människor har i sina liv är att de fokuserar på köttet när det är det inre som verkligen kan befria och vissa oss hur livet ska levas och detta helt utan fruktan för både livet och döden. Många människor är bara som maskiner som äter och skiter och knullar och sover.
Jesus hade kropp, men han var fullständigt på det klara med att köttet bara hindrade oss att se den övre tidlösa verkligheten. Han var som Gud i en kropp. På samma sätt som Gud blev människa kan också människa bli Gud, det var det Jesus ville visa oss. Jag har blivit människa, nu ska du människa bli Gud. Själv är jag mer en maskin
Inte så filosofiskt godtagbart det jag säger, men jag söker inte övertyga någon.