2017-01-22, 20:01
Medlem
enkeltulipans avatar
Har under dagen idag haft lite ont i magen och diarré ca en ggr i timmen. Men inte mått särskilt dåligt. Så började plötsligt må jätteilla och kräktes för en stund sen.
Inte ätit något konstigt vad jag vet.
Tog feber och hade 37,8.

Jag har inte kräkts på flera år så därför ja blir orolig. Men det kanske "bara" är normal magsjuka? Brukar aldrig ha det.
Citera
2017-01-22, 20:17
Avstängd
Det är borta i morgon. Drick något glas vatten och gå och lägg dig.
Citera
2017-01-22, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är borta i morgon. Drick något glas vatten och gå och lägg dig.
Japp, en magsjuka brukar gå över på 24 timmar, drick lite proviva och ät lite ljust bröd om du är hungrig och minimera ansträngningen på magen.
Citera
2017-01-22, 22:35
Medlem
jag hade det i flera dagar, all mat lämnade kroppen ur båda mun och anus, kändes som jag tömdes totalt, gick ner 3 - 4 kg, men nu är jag bra igen efter en vecka, slö och seg var jag både innan och efter det bröt ut, var tvungen att äta lite sakta för att inte spy upp det, kan det ha varit vinter kräk sjukan jag råkade ut för ? tog 11 dagar att bli bra eller nåt sånt, vill jag inte uppleva igen..

kände sig inte hungrig alls ?
Citera
2017-01-22, 22:57
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vandrande-lexikon
... kan det ha varit vinter kräk sjukan jag råkade ut för ? tog 11 dagar att bli bra eller nåt sånt, vill jag inte uppleva igen..

Ja, vinterkräksjuka. För mig tog det en vecka, plus några dagar till att känna mig normal.

En vanlig magsjuka tar 1-2 dagar.
Citera
2017-01-22, 22:59
Medlem
enkeltulipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vandrande-lexikon
jag hade det i flera dagar, all mat lämnade kroppen ur båda mun och anus, kändes som jag tömdes totalt, gick ner 3 - 4 kg, men nu är jag bra igen efter en vecka, slö och seg var jag både innan och efter det bröt ut, var tvungen att äta lite sakta för att inte spy upp det, kan det ha varit vinter kräk sjukan jag råkade ut för ? tog 11 dagar att bli bra eller nåt sånt, vill jag inte uppleva igen..

kände sig inte hungrig alls ?

Fy fan
Jag mår inte alls bra faktiskt. Hoppas det är den sorten som går över fort. försöker sova men mår känns som jag ska kräkas hela tiden
Citera
2017-01-22, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enkeltulipan
Fy fan
Jag mår inte alls bra faktiskt. Hoppas det är den sorten som går över fort. försöker sova men mår känns som jag ska kräkas hela tiden

om du kräks så mår du bättre nån timme, det är det värt, jag fick sitta vid toan lite mer än en timme
jobbigt men vad skönt när det kommer ut, kom även ut bak för mig, så ta av dig kallingarna för säkerhets skull, och drick lite vatten eller ta en samarin, då kom det lite snabbara kändes det som...

men drick mycket vatten sen så du inte torkar ut....

inte för mycket men lagom, typ 1 - 2 liter...

krya
Citera
2017-01-23, 10:18
Medlem
enkeltulipans avatar
Tack för svaren 😃 nu verkar det ha lugnat ner sig men ligger hemma och tar det lite lugnt!
Citera
2024-03-06, 03:07
Medlem
De säger att det går mycket magsjuka nu. Aldrig haft tidigare, är inne på dag 4 där jag bokstavligen pissar ur röven och trots att det gör ont som fan och trycker på i magen får jag ändå sitta och kämpa ut skiten.

Hur jälva länge kan det här hålla på? Håller på att bli helt tokig av att springa på toletten varje kvart.
Citera
2024-03-06, 05:51
Medlem
SysterMorbids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet
De säger att det går mycket magsjuka nu. Aldrig haft tidigare, är inne på dag 4 där jag bokstavligen pissar ur röven och trots att det gör ont som fan och trycker på i magen får jag ändå sitta och kämpa ut skiten.

Hur jälva länge kan det här hålla på? Håller på att bli helt tokig av att springa på toletten varje kvart.

Dimor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in