2017-01-24, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jollies
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...i-frontalkrock

Undrar vad som hände här? Berör mig alltid mycket när barn är inblandade. 😞

Litet citat:

Ha alltid med ett citat i trådstarten! Nu lade jag till ett. Nästa gång åker en sån här trådstart i papperskorgen.

/Moderator

Tack för hjälpen, hade dålig koll!

Och fy fasen vad tragiskt om ovanstående om skvallret på bygden stämmer... ja tragiskt i vilket fall som. Vila i frid!
Citera
2017-01-24, 22:28
Medlem
GodModes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99rambo
Skvaller på byggden: Självmord, ingen av dom omkomna var bältade, förestående skilsmässa/separation

Utvidgat självmord. Trevlig kille.
Citera
2017-01-24, 23:29
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Skvaller på byggden: Självmord, ingen av dom omkomna var bältade, förestående skilsmässa/separation

Men jäklar också. Det var nog däråt jag lutade i mina tankar men hoppades att det var fel.
Efterlyser ingen "källa" men hoppas du "har på bena" med ditt inlägg så att det inte blir fel.
Stackars barn och släktingar!
Visst slår det ofta slint vid separationer vid "skarpt läge" men det är absolut ingen ursäkt för att ta livet av sitt/sina barn.
Citera
2017-01-25, 07:52
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:

Nu vet jag inget om skiljsmässa, men självmord från föraren av bilen verkar uteslutet baserat på de senaste uppgifterna. Så det kan vi lägga ner, inte kul att som anhörig läsa om.

http://www.jnytt.se/article/flera-fr...r-dodsolyckan/

Polisen säger att det är lastbilen som av någon anledning kommit över på fel sida vägen. Hastigheten på lastbilen har inte varit över den tillåtna. Förhör har hållits med två personer som befann sig i lastbilen.
Citera
2017-01-25, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodMode
Utvidgat självmord. Trevlig kille.
Du vet vem det är? Tragisk händelse. Vart var han hemmahörande? Karlskrona, Ronneby eller Karlshamn?
Citera
2017-01-25, 17:07
Medlem
R.Atwoods avatar
Citat:

Mer skvaller på byggden: Mannen var inte snäll mot sin dåvarande sambo, ska enligt vänner till paret ha varit fysiskt våldsam mot kvinnan (barnets mor) och detta resulterade tillslut i att hon ville separera.
Mannen ska då ha rensat huset på alla fotografier på barnet och sedan kört medvetet in i lastbilen med barnet i knät.

Fruktansvärt tragiskt oavsett vad som hänt.
Citera
2017-01-25, 17:08
Medlem
R.Atwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baranippertippan
Du vet vem det är? Tragisk händelse. Vart var han hemmahörande? Karlskrona, Ronneby eller Karlshamn?

Han var hemmahörande i Karlshamn.
Citera
2017-01-25, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Nu vet jag inget om skiljsmässa, men självmord från föraren av bilen verkar uteslutet baserat på de senaste uppgifterna. Så det kan vi lägga ner, inte kul att som anhörig läsa om.

Polisen säger att det är lastbilen som av någon anledning kommit över på fel sida vägen. Hastigheten på lastbilen har inte varit över den tillåtna. Förhör har hållits med två personer som befann sig i lastbilen.

De skriver bara att det verkar som om lastbilen kom över på fel sida, inte säkert.
Citera
2017-01-25, 22:21
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14

Citat:
Ursprungligen postat av Jollies
De skriver bara att det verkar som om lastbilen kom över på fel sida, inte säkert.
Självmord är väl bara en spekulation.
Om lastbilen körde över på fel sida då borde självmord vara helt uteslutet.
Är de svårt att veta som körde över på fel sida och vem som orsakade olyckan?Vad är problemet?
Citera
2017-01-26, 07:11
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Självmord är väl bara en spekulation.
Om lastbilen körde över på fel sida då borde självmord vara helt uteslutet.
Är de svårt att veta som körde över på fel sida och vem som orsakade olyckan?Vad är problemet?
Problemet är att även om kollisionen skedde på personbilens sida så kan det vara för lastbilen försökt styra undan för personbilen som kommer mot lastbilens i hans körfält.
Polisen måste insamla uppgifterna från alla innan man kan vara säkra på vad som orsakade kollisionen.
Citera
2017-01-26, 07:54
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Problemet är att även om kollisionen skedde på personbilens sida så kan det vara för lastbilen försökt styra undan för personbilen som kommer mot lastbilens i hans körfält.
Polisen måste insamla uppgifterna från alla innan man kan vara säkra på vad som orsakade kollisionen
.
Allt skulle vara så mycket enklare om man kunde ha vägen avstängd efter en olycka och kolla noggrant efter alla olyckorna. En av dom inblandade fordonen borde gjort allt för att undvika kollisionen, därför måste man kolla efter spår från dom inblandade fordonen före kollisionen.
Citera
2017-01-26, 11:22
Medlem
Enligt vad jag fick berättat för mig idag så är det helt klart att det var ett självmord. Eller så kallat utökat självmord eftersom han tog sin dotter med sig.
Han hade satt sin dotter i baksätet på bilen utan att bälta henne.

Det mesta annat som står här i tråden stämmer i övrigt.
Personen i fråga är från Blekinge, bodde nu senast i Åryd strax utanför Karlshamn. Relativt välkänd i krögarkretsar då han länge arbetat som dörrvakt. Vältränad, rätt mycket tatueringar, körde MC.

Han låg i vårdnadstvist med mamman till barnet. Ligger även anmälningar om misshandel mot mamman och diverse hot. Inklusive ett: "Du ska aldrig mer få träffa din dotter om du skiljer dig från mig"-hot som han verkar ha tagit fasta på, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in