Om jag hade varit flintis och ville därför ha hatt, så hade jag nog ändå inte valt en gubbkeps. Det bör dock nämnas att jag tycker mer illa om alla kepsar än om gubbkepsen. Den sistnämnda är som en keps som åtminstone försöker bli en riktig hatt.
Jag vet dock inte vad jag skulle välja att bära istället. Jag har förståelse för det som föregående postare skrev, d.v.s. en klassisk fedora vore mer önskvärt, men samtidigt lär det sticka ut (om man nu tycker att det är ett problem), samt jag tänker mer på att det begränsar lite vilka kläder man kan ha på sig till det. Dessutom misstänker jag att jag inte riktigt passar utseendemässigt just i fedora.
På vintern skulle jag dock välja att ha en snygg pälsmössa, som jag kan tycka ser rätt snygga ut, som passar bättre till mitt utseende, samt det är väl även passande om man nu är flintskallig (och lättare fryser om knoppen). Och den är väl presentabel? Den har dugt för allt från höga officerare till sovjetiska ledare att ha på skallen.
Men för att sammanfatta: jag är varken flintskallig eller bär gubbkeps, men jag tror att det i mångas fall kan vara det som förra postaren var inne på, d.v.s. att det är lite av en kompromiss när man känner att klassiska herrhattar befinner sig alldeles för långt bort från dagens vardagsmode, men man samtidigt inte vill dra på sig t.ex. en vanlig keps på skallen.