Citat:
Ursprungligen postat av
eltonkebab
Bara anmäl dem så de blir bannade på Tradera, bäst för alla.
Yes, anmäl alltid! Numera har Tradera blivit bättre på att banna användare, tack och lov.
Citat:
Ursprungligen postat av
LezFear
Men vilken säljare orkar stämma en köpare som inte vill stå för sitt bud? Och även om man skulle stämma och vinna rättegången så vet man ju aldrig om köparen har några tillgångar som kan utmätas.
Nej, det är inte meningsfullt och Tradera generellt skiter fullständigt i användare som bryter mot deras egna regler. Jag menar "köpare" som skriver "Jag kan inte betala bror", "Min unge la bud och jag skall inte ha den". Dessa muppar kan ändå ge negativt omdöme, trots att Tradera själva ser att de bryter mot reglerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Deballerur
../ Lite offtopic men.. börjar inte Tradera bli giriga med sina avgifter? Jag uppskattar tanken med köparskydd (underlättar returer osv.) men man har definitivt börjat titta runt efter alternativ. Det blir tröttsamt att hela tiden anpassa priser efter både provisionsavgift och köparskydd.
Ge oss något incitament till att stanna. Kanske belöna säljare som tar mer risker? sänkt avgift för låga utropspriser t.ex.
Köparskyddet är ju numera, typ, frivilligt men de har ju börjat med något de kallar "Supersäljare" för de av oss som harvat på i åratal med detta. Men de har inte sagt vad detta skall innebära
konkret vilket är lite intressant.
Tack för listan btw, här är mitt bidrag sedan sist. Klistra in och blocka. 😄
Ottoherdy
Kutter12
Frisken21
Mark1973
Nabeel86